Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Washington DC naar New Orleans
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Washington DC naar New Orleans
Sinds 2 dagen zijn we aan onze vakantie begonnen in Washington DC en rijden in een 3 tal weken naar New Orleans. Over deze reis houden we ook een reisblog bij en die kan je vinden op de volgende link: http://onzereisdoordezuidelijkstaten.blogspot.be/
Mijn To do lijstje op onze route is ingevuld maar zijn er soms nog mensen die wat last minute tips kunnen bijvoegen aan onze vakantie?
Alvast bedankt en groetjes vanuit Washington DC
Mijn To do lijstje op onze route is ingevuld maar zijn er soms nog mensen die wat last minute tips kunnen bijvoegen aan onze vakantie?
Alvast bedankt en groetjes vanuit Washington DC
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Washington DC naar New Orleans
Jammer dat jullie het niet treffen met het weer. Heel ongewoon voor hier, die grijsheid!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Vanlootje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij gaan vrijdag beginnen aan onze reis van New Orleans naar Washington DC, dus ik ga jullie blog zeker volgen! Veel plezier!
- Nati
- Amerikakenner
Voor jullie ook een mooie reis!! Veel plezier Vanlootje!
@Petra inderdaad het weer is nu niet echt mooi te noemen ,we hebben nog niet veel zon gezien. We zijn nu in Charleston sc en hier is het warm met af en toe een bui, maar jullie krijgen de komende dagen de volle laag als je het weerbericht moet geloven op tv. Hopelijk krijgen ze ongelijk
@Petra inderdaad het weer is nu niet echt mooi te noemen ,we hebben nog niet veel zon gezien. We zijn nu in Charleston sc en hier is het warm met af en toe een bui, maar jullie krijgen de komende dagen de volle laag als je het weerbericht moet geloven op tv. Hopelijk krijgen ze ongelijk

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hey Nati, het ziet er een superleuke route uit. Ik heb je blog gelezen en zou dit graag als basis gebruiken voor onze reis volgend jaar. We hebben wel iets minder tijd: 21 dagen waarin we toch enkele dagen W DC en new orleans zouden doen, dus ik denk dat we ergens nog wat zouden moeten schrappen. Heb jij na je trip soms suggesties wat je er eventueel nog zou uitlaten als je iets moest laten vallen? Hoe vielen de afstanden mee? we zouden niet alleen 21 dagen willen rijden-rijden -rijden, dus misschien nemen we met deze route toch wat teveel hooi op onze vork? we zitten nog maar in de beginfase van het plannen, maar het zou vrij snel moeten gaan want wij zouden graag al in april vertrekken!
- Nati
- Amerikakenner
Hallo wendyvl ,bedankt ,het was inderdaad een erg mooie reis maar wel eentje met veel kilometers. Wij hadden eerst 2 verschillende routes nl 1 met Charleston en 1tje zonder. Charleston is mooi maar wij vonden Savannah ,dat we vorig jaar bezochten, veel mooier ,dus hebben we toch een beetje spijt van onze extra kilometers naar Charleston.
Zoals je misschien ook gelezen hebt zijn wij van onze geplande route afgeweken omdat orkaan Joaquin aan land kwam in Charleston en de regio onder water gezet heeft. Daardoor reden we van Atlanta naar Chattanooga,Gatlinburg,Cherokee en zo naar Lynchburg en niet omgekeerd vanuit Atlanta naar Cherokee,Gatlinburg,Chattanooga en dan Lynchburg omdat we dachten dat ten westen van the great smoky mountains de streek die dagen wel last zou kunnen hebben van de orkaan.
Het zuidoosten van Amerika is mooi maar heeft niet zo een wow factor als het zuidwesten, waar je een adembenemende natuur hebt .Tussen de toeristische bezienswaardigheden in de steden zoals Nashville,Memphis enz hebben we redelijk veel gereden en er waren soms saaie stukken weg tussen,maar dat kan je daar niet vermijden denk ik.
Op dag 20 reden we van Memphis over de highway blues 61 naar Greenville en omdat we die dag geen 130 kilometer extra wilden rijden naar Vicksburg (de volgende grote stad) hadden we een kamer gereserveerd in Greenville in 1 van de weinige hotels in de streek. Ik heb me er niet echt onveilig gevoeld maar een aangename stad kan je het niet noemen door de vele leegstand van winkels,huizen en zelfs hotels,dus als je dit kan vermijden ,doe het dan ook. We logeerden er in Days Inn en was ook zoals de rest van de stad een beetje verwaarloosd.
Wij hebben 24 dagen over onze route gedaan maar eigenlijk waren het nog enkele dagen te kort ,vooral in de great smoky mountains en de streek ten noorden van New Orleans (the bayous) waar we misschien langer hadden kunnen blijven.
Hopelijk ben je hieruit al wat wijzer geworden en anders vraag je maar en zal ik proberen een antwoord te vinden (of misschien een ander forumlid die de streek al eens bezocht heeft)
Zoals je misschien ook gelezen hebt zijn wij van onze geplande route afgeweken omdat orkaan Joaquin aan land kwam in Charleston en de regio onder water gezet heeft. Daardoor reden we van Atlanta naar Chattanooga,Gatlinburg,Cherokee en zo naar Lynchburg en niet omgekeerd vanuit Atlanta naar Cherokee,Gatlinburg,Chattanooga en dan Lynchburg omdat we dachten dat ten westen van the great smoky mountains de streek die dagen wel last zou kunnen hebben van de orkaan.
Het zuidoosten van Amerika is mooi maar heeft niet zo een wow factor als het zuidwesten, waar je een adembenemende natuur hebt .Tussen de toeristische bezienswaardigheden in de steden zoals Nashville,Memphis enz hebben we redelijk veel gereden en er waren soms saaie stukken weg tussen,maar dat kan je daar niet vermijden denk ik.
Op dag 20 reden we van Memphis over de highway blues 61 naar Greenville en omdat we die dag geen 130 kilometer extra wilden rijden naar Vicksburg (de volgende grote stad) hadden we een kamer gereserveerd in Greenville in 1 van de weinige hotels in de streek. Ik heb me er niet echt onveilig gevoeld maar een aangename stad kan je het niet noemen door de vele leegstand van winkels,huizen en zelfs hotels,dus als je dit kan vermijden ,doe het dan ook. We logeerden er in Days Inn en was ook zoals de rest van de stad een beetje verwaarloosd.
Wij hebben 24 dagen over onze route gedaan maar eigenlijk waren het nog enkele dagen te kort ,vooral in de great smoky mountains en de streek ten noorden van New Orleans (the bayous) waar we misschien langer hadden kunnen blijven.
Hopelijk ben je hieruit al wat wijzer geworden en anders vraag je maar en zal ik proberen een antwoord te vinden (of misschien een ander forumlid die de streek al eens bezocht heeft)
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je antwoordje Nati. Ik had al gelezen dat je Greenwood niet zo leuk vond, en ik zou hier alvast een stukje van de route 'knippen', omdat mijn gezelschap en ik het niet erg zouden vinden om Memphis te laten vallen. Dan zouden we vanuit Nashville direct naar het zuiden kunnen afzakken en zo toch een dagje (of twee) winnen. Charleston en Savannah zou ik allebei wel graag zien, dus die zou ik erin laten en mss nog wat dagen minder in the Smokey Mountains. Het lijkt mij daar wel heel mooi, maar het gezelschap waar ik mee reis, is totaal niet sportief en kampt zelfs met vrees voor hoogtes ed. Ik heb wel Gatlinburg behouden, om er toch iets van te zien.
-
- Amerika-ontdekker
ik heb er voorlopig dit van gemaakt (is misschien makkelijker voor iedereen om tips te geven):
Dag 1: Brussel- Washington
Dag 2: Washington
Dag 3: Washington
Dag 4: Washington- Williamsburg
Dag 5: Williamsburg – Kitty Hawk of Kill Devils Hills:
Dag 6: Kitty Hawk/Kill devil Hills –Wilmington: Mag ook iets anders zijn, dit is immers een tussenstop naar Charleston. We kunnen dit schrappen, maar dan wordt het een lange tocht op 1 dag…
Dag 7: Wilmington – Charleston
Dag 8: Charleston
Dag 9: Charleston – Savannah:
Dag 10: Savannah
Dag 11: Savannah-Atlanta
Dag 12: Atlanta
Dag 13: Atlanta-chattanooga
Dag 14: Chattanooga – Gatlinburg
Dag 15: Gatlinburg
Dag 16: Gatlinburg-Nashville
Dag 17: Nashville
Dag 18: Nashville-Tupelo:
Dag 19: Tupelo-Vicksburg:
Dag 20: Vicksburg-Natchez: Of direct van Tupelo naar Natchez?
Dag 21 Natchez-New Orlean
Dag 22: New Orleans-Brussel
Alle opmerkingen en tips zijn welkom!
Dag 4: Washington- Williamsburg
Dag 5: Williamsburg – Kitty Hawk of Kill Devils Hills:
Dag 6: Kitty Hawk/Kill devil Hills –Wilmington: Mag ook iets anders zijn, dit is immers een tussenstop naar Charleston. We kunnen dit schrappen, maar dan wordt het een lange tocht op 1 dag…
Dag 7: Wilmington – Charleston
Dag 8: Charleston
Dag 9: Charleston – Savannah:
Dag 10: Savannah
Dag 11: Savannah-Atlanta
Dag 12: Atlanta
Dag 13: Atlanta-chattanooga
Dag 14: Chattanooga – Gatlinburg
Dag 15: Gatlinburg
Dag 16: Gatlinburg-Nashville
Dag 17: Nashville
Dag 18: Nashville-Tupelo:
Dag 19: Tupelo-Vicksburg:
Dag 20: Vicksburg-Natchez: Of direct van Tupelo naar Natchez?
Dag 21 Natchez-New Orlean
Alle opmerkingen en tips zijn welkom!
- Nati
- Amerikakenner
Waar jullie interesses liggen weet ik niet maar ik vond Vicksburg wat tegenvallen. Wij zijn in het national military park geweest en deze weg door het park is bezaaid met monumenten van noordelijke en zuidelijke troepen en op de duur werd dat een beetje saai,maar het kan natuurlijk ook aan mijn hevige hoofdpijn gelegen hebben die ik die dag had.
In Tupelo kan je het geboortehuis bezoeken van Elvis Presley en dan zou ik je ook aanraden om naar Graceland in Memphis te gaan,want alhoewel wij geen grote Elvis fans zijn was dit toch indrukwekkend ( uiteraard heel toeristisch).
Als wij nu over onze reis napraten hebben wij een beetje spijt dat we niet meer tijd in de streek rond New Orleans gestoken hebben. De bayous zijn prachtig om te zien en we hadden hier misschien in de buurt wel een boottocht/swamptour kunnen maken en zo alligators kunnen spotten.
Wat the great smokey mountains betreft ,daar moet je niet sportief voor zijn als je niet wil maar er zijn wel trails om te gaan wandelen natuurlijk. Cades cove is een rondje door de vallei op een eenbaansweg om beren te spotten die bijna iedereen met de auto doet en door de drukte hebben wij bijna 3 uur over dat rondje gedaan , wij hebben die 2 maal gereden omdat we de eerste keer geen beer hadden gezien en toen was het ook een beetje minder druk. Diezelfde dag hadden we ook het plan om naar clingmans dome te gaan maar dat ging niet meer door tijdsgebrek. De volgende morgen zijn we er dan naartoe gereden en de wandeling van de parking naar de toren is vrij pittig, maar op je eigen tempo is die te doen en het uitzicht maakt de inspanning naar boven veel goed.

In Tupelo kan je het geboortehuis bezoeken van Elvis Presley en dan zou ik je ook aanraden om naar Graceland in Memphis te gaan,want alhoewel wij geen grote Elvis fans zijn was dit toch indrukwekkend ( uiteraard heel toeristisch).
Als wij nu over onze reis napraten hebben wij een beetje spijt dat we niet meer tijd in de streek rond New Orleans gestoken hebben. De bayous zijn prachtig om te zien en we hadden hier misschien in de buurt wel een boottocht/swamptour kunnen maken en zo alligators kunnen spotten.
Wat the great smokey mountains betreft ,daar moet je niet sportief voor zijn als je niet wil maar er zijn wel trails om te gaan wandelen natuurlijk. Cades cove is een rondje door de vallei op een eenbaansweg om beren te spotten die bijna iedereen met de auto doet en door de drukte hebben wij bijna 3 uur over dat rondje gedaan , wij hebben die 2 maal gereden omdat we de eerste keer geen beer hadden gezien en toen was het ook een beetje minder druk. Diezelfde dag hadden we ook het plan om naar clingmans dome te gaan maar dat ging niet meer door tijdsgebrek. De volgende morgen zijn we er dan naartoe gereden en de wandeling van de parking naar de toren is vrij pittig, maar op je eigen tempo is die te doen en het uitzicht maakt de inspanning naar boven veel goed.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als ik die route zie denk ik alleen maar: zonde, zonde, zonde. Helemaal naar New Orleans rijden voor een middag en een avond? De stad verdient op z'n minst 2 volle dagen. Charleston, Savannah en Atlanta (de laatste hebben wij bewust overgeslagen omdat we ons juist op de kust wilden focussen), daar haast je je ook doorheen. Eigenlijk geldt dat voor de hele route, van trekpleister naar trekpleister maar nergens de tijd om de charme en de sfeer van het zuiden eens in alle rust tot je te nemen. En geen tijd voor spontane bezoekjes aan bijzondere plekken die niet op de toerist-trail liggen.
Ik zou je dit afraden. Maak er een andere route van. Begin bv in Atlanta ofzo en sla het noordelijke deel dit keer over (alleen al in Virginia, North én South Carolina kun je 3 volle weken rond touren).
Ik zou je dit afraden. Maak er een andere route van. Begin bv in Atlanta ofzo en sla het noordelijke deel dit keer over (alleen al in Virginia, North én South Carolina kun je 3 volle weken rond touren).
-
- Amerika-ontdekker
ik zou zeker wat extra tijd willen spenderen in New Orleans... dus ik wil mijn reisgezelschap proberen te overtuigen om nog een paar dagen extra te blijven, want de enige andere optie is nog meer schrappen en 'rushen'. Het vertrekpunt vanuit washington ligt vast voor mijn reisgenoten, dus daar kan ik helaas niets aan veranderen.
Ik had ook een andere route gevonden van mensen die starten in washington, dan de kust volgden naar het zuiden, en dan terug via the Smokey Mountains en Shenandoah NP naar Washington, maar dit lijkt me heel veel natuur op het tweede deel, dus minder interessant voor mijn reisgenoten...
bedankt voor de reacties; ik vrees dat we nog heel wat huiswerk hebben!
Ik had ook een andere route gevonden van mensen die starten in washington, dan de kust volgden naar het zuiden, en dan terug via the Smokey Mountains en Shenandoah NP naar Washington, maar dit lijkt me heel veel natuur op het tweede deel, dus minder interessant voor mijn reisgenoten...
bedankt voor de reacties; ik vrees dat we nog heel wat huiswerk hebben!
- RiverCola
- Amerika-expert
Is zoiets misschien een idee?
Dag 4: Washington- Southport NC (of iets anders, ken deze regio niet. Dit is een wat lange rit van ruim 6 uur)
Dag 5: Omgeving Southport?
Dag 6: Southport? - Charleston
Dag 7: Charleston - met op deze dag ook een bezoekje aan Folly Beach (een super leuke beach town!)
Dag 8: Charleston - Savannah, met onderweg een bezoekje aan het dorp Beaufort
Dag 9: Savannah (eventueel een uitstapje maken naar de Savannah National Wildlife Refuge en schieten op de shooting range hier vlakbij!)
Dag 10: Savannah - Saint Simons Island (dit is een relaxte dag, een bezoekje aan de natuur op Jekyll Island is ook mogelijk)
Dag 11: Saint Simons Island - Okefenokee swamp - Panama City Beach (Doe in Okefenokee de loop met de auto en neem daarna de boottocht door het moeras. Wij vonden dit heel erg mooi en het is er rustig! Panama City Beach is slechts op de route naar de andere geweldige beach towns verder in het westen)
Dag 12: Panama City Beach - Pensacola/Destin/Seaside (prachtige stranden!!! Maak sowieso een stop in Seaside!)
Dag 13: Pensacola/Destin/Seaside
Dag 14: Pensacola/Destin/Seaside - Natchez (hier ben ik niet geweest, ken de omgeving niet. Dit is een wat langere rit - 5 uur)
Dag 15: Natchez - bezoek omgeving? Plantages?
Dag 16: Natchez - New Orleans
Dag 17: New Orleans
Dag 18: New Orleans + bezoek omgeving
Dag 19:
Dag 20:
Dag 21
Ik hou nog drie volle dagen over, naar eigen inzicht in te vullen!
Voordeel van deze route is wel dat je een stuk minder hoeft te rijden en er veel meer relaxte dagen tussen zitten. Dat vind ik bij uitstek bij deze regio van de VS passen. De South kenmerkt zich niet door spectaculaire landschappen, zoals de West, maar juist door verfijnde cultuur in de vorm van mooie architectuur, lekker en bijzonder eten, leuke winkeltjes in de steden en dorpen, barn sales die je onderweg tegeb komt, mooie kustlijnen en wildlife (alligators, roofvogels).
De extra dagen kun je toevoegen bv direct na je bezoek aan Washington, om de rit op te breken, of aan Charleston/Savannah of de Gulf Coast als je van het strand houdt
Dag 4: Washington- Southport NC (of iets anders, ken deze regio niet. Dit is een wat lange rit van ruim 6 uur)
Dag 5: Omgeving Southport?
Dag 6: Southport? - Charleston
Dag 7: Charleston - met op deze dag ook een bezoekje aan Folly Beach (een super leuke beach town!)
Dag 8: Charleston - Savannah, met onderweg een bezoekje aan het dorp Beaufort
Dag 9: Savannah (eventueel een uitstapje maken naar de Savannah National Wildlife Refuge en schieten op de shooting range hier vlakbij!)
Dag 10: Savannah - Saint Simons Island (dit is een relaxte dag, een bezoekje aan de natuur op Jekyll Island is ook mogelijk)
Dag 11: Saint Simons Island - Okefenokee swamp - Panama City Beach (Doe in Okefenokee de loop met de auto en neem daarna de boottocht door het moeras. Wij vonden dit heel erg mooi en het is er rustig! Panama City Beach is slechts op de route naar de andere geweldige beach towns verder in het westen)
Dag 12: Panama City Beach - Pensacola/Destin/Seaside (prachtige stranden!!! Maak sowieso een stop in Seaside!)
Dag 13: Pensacola/Destin/Seaside
Dag 14: Pensacola/Destin/Seaside - Natchez (hier ben ik niet geweest, ken de omgeving niet. Dit is een wat langere rit - 5 uur)
Dag 15: Natchez - bezoek omgeving? Plantages?
Dag 16: Natchez - New Orleans
Dag 17: New Orleans
Dag 18: New Orleans + bezoek omgeving
Dag 19:
Dag 20:
Dag 21
Ik hou nog drie volle dagen over, naar eigen inzicht in te vullen!

De extra dagen kun je toevoegen bv direct na je bezoek aan Washington, om de rit op te breken, of aan Charleston/Savannah of de Gulf Coast als je van het strand houdt

-
- Amerika-ontdekker
dankjewel rivercola, daar kan ik zeker wat mee! er is idd weinig enthousiasme in mijn groepje voor de smokey mountains (tot mijn verdriet), dus het is geen slecht idee om het middenstuk te schrappen...
- RiverCola
- Amerika-expert
Wij hadden er destijds ook geen tijd voor. Had er graag heen gewild maar het lag echt te ver uit de route. We hadden ook maar 16 dagen ofzo.wendyvl schreef:der is idd weinig enthousiasme in mijn groepje voor de smokey mountains (tot mijn verdriet)
Aan de andere kant krijg je er wel Okefenokee voor terug. Doe maar een een zoektochtje op Google Images. Het is er zo prachtig! Saint Simons Island kwamen we toevallig terecht, maar was een prettige verassing. Er is een soort dorpskern met leuke restaurantjes, een paar winkeltjes en een pier in zee. Eromheen allemaal mooie huizen, grote bomen met spanish moss. Erg sfeervol. Jekyll Island hadden we geen tijd meer voor, maar stond wel op mijn lijst. Seaside Florida vonden we echt helemaal geweldig! We hadden daar een huisje gehuurd met fietsen erbij. Het strand was paradijselijk en het dorp echt té leuk. Helaas waren we er maar 2 dagen en was het bloedje heet, maar er liggen een aantal state parks in de buurt waar je kunt wandelen en fietsen. Maw, ook in deze regio kom je qua natuur wel aan je trekken, alhoewel misschien niet zo majestueus als de Great Smokey Mountains. In Destin zit trouwens nog een outlet mall, voor een middagje shoppen.
Nog één tip: maak in New Orleans niet de fout in de French Quarter te blijven hangen. Alhoewel het erg mooi is, is het ook enorm toeristisch. Bezoek wel aan Jackson Park de Katrina-tentoonstelling.
Wij verbleven in de Bywater. Een wijk vlakbij de French Quarter met erg veel leuke restaurantjes en barretjes. Voor leuk en appart shoppen moet je in de Garden District op Magazine Street zijn. Ook voor de mannen (er zit een toffe barbershop met allemaal leuke snuisterijen voor échte mannen). In de Garden District in een lunchzaakje kwamen we Sean Penn nog tegen

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Erg interessant topic en een mooie reisblok Nati!
RiverCola, ook de tips van jouw kant hebben we opgeschreven, bedankt daarvoor!
Mijn vriendin en ik willen ook graag de route van Washington DC naar New Orleans afleggen.
Wij zijn ons nu eerst aan het focussen op vliegtickets vanaf Amsterdam.
Nati, nu weet ik dat jullie vlogen vanaf Brussel, mag ik vragen wat jullie p.p. kwijt waren zodat wij een indicatie hebben?
Via Skyscanner komen wij nu uit op een bedrag van € 790,-- p.p. (11-4-15 t/m 28-4-15), vanaf Amsterdam.
Ik ben benieuwd of dit nu een mooie prijs is of dat het wellicht nog beter kan. Misschien dat er andere mensen zijn die dit lezen en ons een gerichte indicatie kunnen geven van een mooie prijs.
Ik weet dat ik deze vraag wellicht alleen mag stellen in het topic ‘Vliegen naar Amerika – Alle vragen en prijzen’, echter leek deze lijn mij wat korter…
RiverCola, ook de tips van jouw kant hebben we opgeschreven, bedankt daarvoor!

Mijn vriendin en ik willen ook graag de route van Washington DC naar New Orleans afleggen.
Wij zijn ons nu eerst aan het focussen op vliegtickets vanaf Amsterdam.
Nati, nu weet ik dat jullie vlogen vanaf Brussel, mag ik vragen wat jullie p.p. kwijt waren zodat wij een indicatie hebben?
Via Skyscanner komen wij nu uit op een bedrag van € 790,-- p.p. (11-4-15 t/m 28-4-15), vanaf Amsterdam.
Ik ben benieuwd of dit nu een mooie prijs is of dat het wellicht nog beter kan. Misschien dat er andere mensen zijn die dit lezen en ons een gerichte indicatie kunnen geven van een mooie prijs.
Ik weet dat ik deze vraag wellicht alleen mag stellen in het topic ‘Vliegen naar Amerika – Alle vragen en prijzen’, echter leek deze lijn mij wat korter…

2010: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Deep South
2019: Noord-Oost
2012: Zuidwesten
2016: Deep South
2019: Noord-Oost
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik denk dat dat nog wel een stuk(je) goedkoper kan, zeker omdat jullie buiten het hoogseizoen reizen. Hou de aanbiedingen van KLM en andere maatschappijen in de gaten. Volgens mij stuurde KLM me een paar dagen geleden nog een mail met aanbiedingen naar Noord-Amerika (maar heb de email gelijk weggegooid ivm geen plannen
).

- Nati
- Amerikakenner
Hoi celluiar
Wij hebben 1460 euro betaald voor 2 personen met alle verzekeringen inbegrepen. Deze prijs was toen in januari de goedkoopste en hebben we geboekt bij Connections maar ik was al geruime tijd daarvoor alle websites aan het afspeuren naar goedkope tickets en ze lagen eigenlijk allemaal rond die prijs.
Reken echter wel een serieuze drop off kost voor je huurauto tussen beide steden. Wij hadden in januari een mooie prijs bij Alamo.co.Uk maar we waren op dat moment vergeten te boeken en later in maart was de prijs gestegen. Daarna kwam voor ons Avis goedkoper uit bij vertoon van een lidkaart van Best Western en hebben we daarbij geboekt.
Wij hebben 1460 euro betaald voor 2 personen met alle verzekeringen inbegrepen. Deze prijs was toen in januari de goedkoopste en hebben we geboekt bij Connections maar ik was al geruime tijd daarvoor alle websites aan het afspeuren naar goedkope tickets en ze lagen eigenlijk allemaal rond die prijs.
Reken echter wel een serieuze drop off kost voor je huurauto tussen beide steden. Wij hadden in januari een mooie prijs bij Alamo.co.Uk maar we waren op dat moment vergeten te boeken en later in maart was de prijs gestegen. Daarna kwam voor ons Avis goedkoper uit bij vertoon van een lidkaart van Best Western en hebben we daarbij geboekt.
-
- Amerika-ontdekker
River cola, wij zouden in april gaan, dus qua temperatuur zou het wel OK moeten zijn in New Orleans! daarom dat we onze reisroute nu toch stilletjesaan moeten vastleggen. Binnen 2 weken komt ons reisgezelschap nog eens bijeen en dan hoop ik alles rond te krijgen qua route. Tot nu toe probeerde ik aan iedereen zijn wensen zoveel mogelijk tegemoet te komen, maar das nogal moeilijk: de ene wil absoluut Washington erin, de andere New Orleans, mijn vader is een grote bluegrassfan, die graag voor de muziek zou gegaan zijn (dat mis ik nu wel een beetje in die kustroute...). het moeras lijkt inderdaad wel prachtig en dit wilden ze ook graag doen, zo met een platte boot gaan varen.
- Nati
- Amerikakenner
De plaats waar wij bluegrass muziek live hebben gezien was in Gatlinburg in the great smoky mountains. In de hoofdstraat zijn er enkele plaatsen waar ze moonshine distilleren en tastings doen en daar heb je optredens met bluegrass muziek. Vooral dat ene concertje bij Sugarlands distillerie was onvergetelijk.
Ik raad je het plaatsje Manteo aan, niet ver van Kitty Hawk, maar in mijn mening een veel leuker plaatsje.wendyvl schreef:Kitty Hawk of Kill Devils Hills
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2471 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcel5050
-
- 5 Reacties