Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

J1-visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
David26
Amerika-ontdekker

J1-visum

Bericht door David26 »

Dear People,

Ik ga waarschijnlijk in September stage lopen in New Jersey als alles goed gaat. Het is nu nog afwachten op een reactie.
Mijn vraag is als ik binnen en 2 weken begint met het aanvragen voor de J1-visum, is het nog haalbaar vóór September??

:roll:
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Voor mij is het al een tijd geleden, maar toen ging een J1 vrij snel. Fcolos heeft meer recentelijk eentje aangevraagd, die zal ook binnenkort wel antwoorden. Waar ga je stage lopen in NJ?

Dora
fcolos
Amerikakenner

Re: J1-visum

Bericht door fcolos »

David26 schreef:Dear People,

Ik ga waarschijnlijk in September stage lopen in New Jersey als alles goed gaat. Het is nu nog afwachten op een reactie.
Mijn vraag is als ik binnen en 2 weken begint met het aanvragen voor de J1-visum, is het nog haalbaar vóór September??

:roll:
Ja, makkelijk.
De tijdslimiterende stap, is het DS-2019 formulier dat je uit Amerika moet ontvangen, dus dat is het eerste dat je nu moet regelen. Zodra je weet hoe lang dat ongeveer gaat duren, kun je een afspraak maken bij het consulaat. In de tussentijd kun je al je andere papierwerk op orde brengen.
Volgens mij heb ik inmiddels een half boek geschreven over J-1 visa hier op de site, dus met de zoekfunctie zul je een hoop antwoorden kunnen vinden :)
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Volgens mij heb je tijd genoeg. Ik ben met hetzelfde bezig en in mijn topic zijn al heel veel nuttige antwoorden gegeven, zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=9197

Succes!
Libertad o la Muerte!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer