Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
B-Visum
B-Visum
Hey,
Doordat de site met de benodigheden van het consulaat het niet doet op 't moment vroeg ik me een paar dingen af
Ik wil 24 naar Amerika toe, dit wil ik op een B-visum doen.
Nu vroeg ik me af wat ik nog nodig heb. de volgende documenten heb ik al of komen er aan
- bankafschrift
- brief over het verloop van mijn contract
- formulier met barcode
- foto
- paspoort
Wat heb ik nog meer nodig?? En wat moet ik verwachten van dit gesprek?
Is het in het engels of nederlands? En de documenten mogen die nederlands zijn???
Groetjes Yvonne
Doordat de site met de benodigheden van het consulaat het niet doet op 't moment vroeg ik me een paar dingen af
Ik wil 24 naar Amerika toe, dit wil ik op een B-visum doen.
Nu vroeg ik me af wat ik nog nodig heb. de volgende documenten heb ik al of komen er aan
- bankafschrift
- brief over het verloop van mijn contract
- formulier met barcode
- foto
- paspoort
Wat heb ik nog meer nodig?? En wat moet ik verwachten van dit gesprek?
Is het in het engels of nederlands? En de documenten mogen die nederlands zijn???
Groetjes Yvonne
Ik weet niet hoe het zit met papierwerk voor een B visum, maar dat moet via google makkelijk te vinden zijn (als de site niet werkt, kun je kijken bij amerikaanse ambassade van belgie, duitsland, etc, zal elkaar niet veel ontlopen).
je gesprek zal gedeeltelijk of helemaal in het engels zijn; papierwerk moet normaal gesproken in het engels worden aangeleverd.
je gesprek zal gedeeltelijk of helemaal in het engels zijn; papierwerk moet normaal gesproken in het engels worden aangeleverd.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
- Merel
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ik heb een maand geleden een B visum aangevraagd omdat ik langer dan 90 maanden in New York zou verblijven.
er zijn een paar dingen die ze heel duidelijk willen weten
- dat je toerist bent en NIET gaat werken of studeren.
- hoelang je wilt blijven en of je genoeg geld hebt om jezelf te kunnen voorzien aangezien je niet mag werken daar. (zelf ben ik toen uitgegaan van 1000 per maand voor mijn huur en leefgeld en dat was voldoende)
- ze willen dat je laat zien dat je banden hebt met je eigen land (ik heb daarvoor mijn baancontract gebruikt en uitreksel van het bevolkingsregister) bij dit visum is dat heel belangrijk want ze willen écht zien dat je terug gaat omdat ze anders bang zijn dat je illegaal gaat werken in de US of gewoon blijft.
verder is het handig om gewoon inderdaad te zeggen dat je je wilt orienteren op die fokkerijen etc. dat betekent voor hun ook toerisme. en dat mag allemaal op dat visum.
ik zelf volg een acteer cursus in New York en had hem daarvoor nodig.
Ik had een brief van mijn docente gekregen die daarin aantoonde dat het maar om een paar uur in de week ging. die brief nam ik ook mee en dat was ook prima!
die man zei wel dat ik (als ze er naar zouden vragen) DUIDELIJK moest aangeven bij de douane dat het om maar een paar uur in de week ging.
dat is allemaal orientatie en is dus toerisme.
bij mij ging het dus allemaal prima en ik zit inmiddels weer heerlijk in New York te acteren
Succes!
er zijn een paar dingen die ze heel duidelijk willen weten
- hoelang je wilt blijven en of je genoeg geld hebt om jezelf te kunnen voorzien aangezien je niet mag werken daar. (zelf ben ik toen uitgegaan van 1000 per maand voor mijn huur en leefgeld en dat was voldoende)
- ze willen dat je laat zien dat je banden hebt met je eigen land (ik heb daarvoor mijn baancontract gebruikt en uitreksel van het bevolkingsregister) bij dit visum is dat heel belangrijk want ze willen écht zien dat je terug gaat omdat ze anders bang zijn dat je illegaal gaat werken in de US of gewoon blijft.
verder is het handig om gewoon inderdaad te zeggen dat je je wilt orienteren op die fokkerijen etc. dat betekent voor hun ook toerisme. en dat mag allemaal op dat visum.
Ik had een brief van mijn docente gekregen die daarin aantoonde dat het maar om een paar uur in de week ging. die brief nam ik ook mee en dat was ook prima!
die man zei wel dat ik (als ze er naar zouden vragen) DUIDELIJK moest aangeven bij de douane dat het om maar een paar uur in de week ging.
dat is allemaal orientatie en is dus toerisme.
bij mij ging het dus allemaal prima en ik zit inmiddels weer heerlijk in New York te acteren

Succes!
-
- Amerikakenner
Merel, ik neem aan dat je langer dan 90 dagen bedoelt? Of ben je echt zo'n geluksvogel?Merel schreef:ik heb een maand geleden een B visum aangevraagd omdat ik langer dan 90 maanden in New York zou verblijven.
{snip}

Wat leuk dat je een acteer-cursus volgt, krijg er helemaal 'Fame' voorstellingen bij, haha! Ik heb vroeger in NL op school een acteercursus gevolgd (docent was Mathijs Rumke). Ik vermeld z'n naam maar even voor 't geval hij bekend klinkt, ik heb geen idee, ben er helemaal uit. Maar dat was echt superleuk.... het heeft me altijd leuk geleken om dat nog een paar stappen verder te nemen en naar een performing arts school te gaan. Nooit van gekomen, natuurlijk. Mocht jij het leuk vinden om wat meer erover te schrijven, over je belevenissen, dan heb je in elk geval 1 lezer!

- Merel
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ja dat klopt, bij binnenkomst van amerika krijg je pas de stempel.
ik kreeg gewoon voor 6 maanden.... en ik geloof dat je dat sowieso als toerist krijgt toch? 6 maanden!
ze vroegen aan mij namelijk waarom ik een visum heb! en toen zei ik gewoon omdat ik zo en zo lang hier wil verblijven, dan weten ze het ook meteen!
ik kreeg gewoon voor 6 maanden.... en ik geloof dat je dat sowieso als toerist krijgt toch? 6 maanden!
ze vroegen aan mij namelijk waarom ik een visum heb! en toen zei ik gewoon omdat ik zo en zo lang hier wil verblijven, dan weten ze het ook meteen!
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Altijd zorgen dat je adressen, emails of wat dan ook hebt om te laten zien waar je verblijft. Als ze dat vragen, en dat doen ze vaak, en je staat met je mond vol tanden dan kan je in de problemen komen.Merel schreef:nou ze kunnen het vragen, die mogelijkheid is er altijd! maar je weet nooit hoe moeilijk ze gaan doen!
maar ik zou zeggen dat je gewoon als toerist komt en bij familie/vrienden of wat dan ook verblijft! als ze dan niet doorvragen hoef je ook niet meer te zeggen natuurlijk!
Mijn dochter vragen ze ook iedere keer als ze bij ons op bezoek komt, waar ik woon, wat m'n telefoon nr is, wat d'r vader doet, waar hij werkt, hoe lang wij al hier zijn, hoe lang ze blijft etc. Ze heeft het altijd netjes op een briefje staan want voor je het weet sta je door de stress te stuntelen en kan je mee naar de wachtkamer.
Dus wel een plan hebben, wat je gaat zeggen, wat je gaat doen en zo eerlijk mogelijk zijn.
--
Tink
Tink
Re: B-Visum
Nog een vraagje,
ik ben dus afgelopen jaar in Amerika geweest met mijn B-visum.
Maar nu wil ik volgend jaar weer terug. Nu staat er op het visum dat deze geldig is van 2007 tot 2017.
Wordt t dan zo bedoeld dat je 1x in die periode naar de US mag of kan ik nu weer zonder problemen daar 6 maanden verblijven???
ik ben dus afgelopen jaar in Amerika geweest met mijn B-visum.
Maar nu wil ik volgend jaar weer terug. Nu staat er op het visum dat deze geldig is van 2007 tot 2017.
Wordt t dan zo bedoeld dat je 1x in die periode naar de US mag of kan ik nu weer zonder problemen daar 6 maanden verblijven???
-
- Amerika-expert
Hangt van je visum af. Op het visum zelf staat ofwel het aantal entries (b.v. 1) ofwel dat het voor meerdere keren gebruikt kan worden (aangegeven met een 'M').
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En zelfs als je multiple entries hebt, beslist men uiteindelijk aan de grens. Als men het daar verdacht vindt, of jij kan onvoldoende financiele middelen aantonen, dan kan je alsnog geweigerd worden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Oke bedankt
Heb dus multiple entries dus dan maar hopen dat ze me niet verdacht vinden 
En zorgen voor genoeg centen

En zorgen voor genoeg centen

Re:
Mag ik ook een vraag stellen in dit topic?Merel schreef:er zijn een paar dingen die ze heel duidelijk willen weten
Ik heb al een jaar een vriend in Amerika. Nu vliegen we elke keer op en neer naar elkaar maar lijkt het ons handiger om langer samen te blijven om te zien of het ook dan klikt. Ik vroeg bij de paspoortcontrole wat ik het beste zou kunnen doen, waarop die jongen antwoorde dat ik een B (?) visum zou aan kunnen vragen. Wat houd dat in?
Ik kom namelijk niet voor een studie of baan naar Amerika, maar puur voor mijn vriend. Ik wil best werken maar denk niet dat ik iets kan vinden (ik werk als secretaresse/management assistente bij de overheid), en ik denk ook niet dat ik mag werken als 'toerist'.
Nou weet ik wel dat ik natuurlijk met hem zou kunnen trouwen en dat dat de snelste manier is om samen te zijn, maar hij is al een keer getrouwd geweest, en om dan weer te trouwen en dan nog niet eens zeker te weten hoe het klikt samen als we ook samen wonen.......
- Heb ik recht op een B (1 of 2 had hij het over?) visum gezien mijn situatie?? Ik heb genoeg spaargeld, mijn vriend heeft een woning en een baan dus ik kan me makkelijk redden.
- Stel dat ik 90 dagen daar verblijf, en ik ga terug, is er dan een een bepaald aantal dagen dat ik ook uit Amerika moet zijn voordat ik weer terug mag? Anders zou ik bijv. daar 90 dagen heen kunnen, 2 weken wegblijven en weer 90 dagen daarheen. Dan kunnen we daarna altijd nog kijken wat we doen met trouwen etc.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht