Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

H-2B visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Dagupan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

H-2B visum

Bericht door Dagupan »

Is dit geen oplossing voor mensen die eens kennis willen nemen hoe het op werkgebied aan toe gaat in de Vs. Ook al is zulk visum maar tijdelijk [ max 3 jaar] dacht ik.

Zelfs laaggeschoolde jobs komen in aanmerking; Dishwasher, waiter, werken op boerderij, enzovoort...

Ik lees er hier op het forum weinig over, iemand ervaring mee met dit visum.

https://gehilaw.com/nl/h2b-visa-for-usa ... d-to-know/
tanteto
Amerikakenner

Re: H-2B visum

Bericht door tanteto »

Je kunt alleen een H2-B visum krijgen wanneer een werkgever in de VS die voor je aanvraagt. Je kunt er niet zelf een gaan aanvragen en op de bonnefooi gaan rondreizen.

Hier de officiële link: https://www.uscis.gov/working-in-the-un ... al-workers
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
PW_Botha
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door PW_Botha »

H2B is bedoeld voor Latijns-Amerikanen die in de VS in meestal erbarmelijke omstandigheden komen wonen en werken. Niet voor west Europeanen die een werk vakantie wel leuk lijkt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Remmen! (want we gaan hier wat hard door de bocht)
Je geeft wel een heel vrije interpretatie van "bedoeld voor" 😄. Het grootste deel van de H-2B'ers uit Mexico en andere Latijns-Amerikaanse lande. Maar Nederlanders/Belgen kunnen er net zo goed voor in aanmerking komen, en hebben daar ook al gebruikt van gemaakt.
Dat het in de praktijk vooral Mexicanen, Jamaicanen enz. zijn, is gewoon een kwestie van aantallen en omstandigheden, geen voorwaarde voor het visum.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
PW_Botha
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door PW_Botha »

Ik heb nergens geschreven dat het een vereiste is. Maar de doelgroep zijn de Latijns-Amerikanen. Er zullen vast anderen zijn die het hebben kunnen regelen maar dat is hoogstwaarschijnlijk een kleine groep.

Leuk iemand Vlaanderen in Canada. Ik heb veel familie op PEI.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer