Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverzekering

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
newamsterdam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reisverzekering

Bericht door newamsterdam »

Aangezien ik 3 maanden per jaar in de VS zit wil ik niet tegen hoge zorgkosten oplopen mocht er een spoedongeval of iets dergelijks gebeuren.

Ik ben nog zoekende naar een verzekering dat bij mij past.

Wat voor verzekering hebben jullie?
Laatst gewijzigd door newamsterdam op 17 dec 2024, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reisverzekering

Bericht door IngridUSA »

Wat heb je nu dan voor verzekering en waarom is die niet voldoende? Tip: als die 3 maanden per jaar aaneengesloten is moet je er bij sommige verzekeraars rekening mee houden dat je je maximaal aaneengesloten reisduur verlengt. Of er eentje kiezen die minimaal 90 dagen heeft en niet bijvoorbeeld 60.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Dit is van de site van de Consumentenbond
Werelddekking zorgverzekering
Met de basisverzekering heeft elke Nederlander wereldwijd recht op zorg die je onverwachts met spoed nodig hebt. Krijg je op vakantie een ongeluk, dan worden de ziekenhuiskosten dus (voor een deel) vergoed.Misschien moet je wél flink bijbetalen
Let op: heb je zorg nodig dan krijg je alleen vergoed wat de behandeling in Nederland kost. Word je bijvoorbeeld in de Verenigde Staten geopereerd, dan moet je flink bijbetalen. De kosten voor de gezondheidszorg zijn in de VS namelijk veel hoger dan hier. Met een aanvullende verzekering of reisverzekering kun je dat voorkomen.
Dat laatste is dus belangrijk. Elke zorgkostenverzekeraar heeft wel de mogelijkheid om een werelddekking af te sluiten. Controleer dan wel dat die werkelijk alle kosten vergoeden en niet bv 200%. Zelfs het dubbele kan te weinig zijn.
Je vroeg om een voorbeeld. Ik ben verzekerd bij VGZ met aanvullend Beter pakket. Daar staat:
Volledige vergoeding, aanvullend op de vergoeding van spoedeisende zorg vanuit de basisverzekering.

Zijn de kosten van jouw behandeling in het buitenland hoger dan in Nederland? Dan krijg je een aanvulling op de vergoeding van de kosten van spoedeisende zorg die je vanuit de zorgverzekering ontvangt.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Inderdaad via de zorgverzekeraar de wereldmodule, en aanvullend bij de ANWB een doorlopende reisverzekering voor medische kosten, zo heb ik alles afgedekt overal ter wereld.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Voor langere verblijven zou je kunnen kijken bij Oom verzekeringen, hier kun je je verzekeren voor langere perioden in het buitenland.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Pete.Z Je kunt het zo doen maar je bent in feite dubbel verzekerd. Ik heb bij mijn VGZ zorgverzekering Met werelddekking een doorlopende Unive (zelfde maatschappij als VGZ) en daar de module ziektekosten uit.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Klopt, min of meer dubbel verzekerd, maar de kosten op jaarbasis zijn zo laag dat ik het prima vind.
newamsterdam
Amerika-ontdekker

@IngridUSA op dit moment heb ik Zorg & Zekerheid + aanvullend en geen reisverzekering. Aanvullend krijg ik 200% vergoed. Maar dit is de VS. Het zal vast duurder zijn.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Die 200% biedt m.i. onvoldoende voor de VS. Mooi moment om eens te kijken welke zorgverzekering beter past.
newamsterdam
Amerika-ontdekker

Bedankt voor alle reacties. Ik heb mezelf nu goed verzekerd door over te stappen naar een nieuwe zorgverzekeraar en ook de voorwaarden van mijn reisverzekering te dubbelchecken. Tot en met april ben ik enigszins dubbel verzekerd, daarna niet meer.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Let op dat je je goed verzekert, want ziekenverzorging is duur in de VS. Mijn meest recente ervaring: vier weken geleden van de laatste trede van de trap gevallen. Kwam op mijn linkerzijde terecht, niks met mijn hoofd geraakt en voelde aanvankelijk niets, alleen een beetje beurs aan de linkerkant. Een week later, hevige pijn overal inclusief mijn schouders en mijn nek. Zo erg, dat ik naar de eerste hulp van een ziekenhuis in de buurt geweest. Tien minuten gewacht, 2 minuten met een dokter gesproken, tien minuten later kreeg ik verdere uitleg van een hulpdokter. Daarna op straat met een recept voor wat pilletjes, geen rontgenfoto's of zoiets, Kreeg van de week de rekening: $4.342,80 (!!) - alleen de pilletjes waren goedkoop: $8,63. Omdat ik al bijna 50 jaar in de VS woon en (ruim) boven de 65 ben, heb ik de national ouderengezondheidsverzekering (Medicare), waardoor ik uiteindelijk maar $56,34 hoefde te betalen. Moraal: onderschat de kosten van zelfs eenvoudige gezondheidsproblemen niet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat soort dingen moet je niet doen als je 65+ bent, Benno! Hopelijk hebben die goedkope pillen geholpen. :wink:

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer