Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visa tbv bezoek na vakantie Cuba 2023
Visa tbv bezoek na vakantie Cuba 2023
Ik ben in 2023 op vakantie geweest in Cuba.
Nu zat ik te denken, och wellicht met de kerst naar amerika oid, ging op zoek en liep tegen het "Cuba" probleem aan voor een esta visum.
Kun je ook alvast een visum aanvraag doen via de ambassade terwijl je nog geen concrete reisplannen hebt om het probleem van dat je niet last minute kan te tackelen ?
(of bv als ik komende zomer op vakantie wil en eventueel een tussenlanding moet maken in the US)
alvast bedankt
Nu zat ik te denken, och wellicht met de kerst naar amerika oid, ging op zoek en liep tegen het "Cuba" probleem aan voor een esta visum.
Kun je ook alvast een visum aanvraag doen via de ambassade terwijl je nog geen concrete reisplannen hebt om het probleem van dat je niet last minute kan te tackelen ?
(of bv als ik komende zomer op vakantie wil en eventueel een tussenlanding moet maken in the US)
alvast bedankt
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Visa tbv bezoek na vakantie Cuba 2023
Dat kan zeker! Ze raden zelfs aan om nog geen ticket te boeken voordat je visum is goedgekeurd, en met de lange wachtijden zou ik zeker nu een afspraak boeken als je met de kerst in de VS wil zijn. Een ESTA is trouwens geen visum maar een visum waiver.
Ik zou zorgen voor een plan wat een beetje uitgebreider is dan 'ooit naar de VS', maar je hoeft geen bewijs te tonen dat je die reis ook daadwerkelijk gaat boeken. Dus iets in de trant van 'ik wil graag in Juli naar mexico, om X, Y en Z te zien. En de vluchten vanuit Amsterdam gaan allemaal via Amerika' oid. Als je geen reisplannen hebt in de nabije toekomst, kunnen ze je vragen om terug te komen als je die wel hebt, omdat ze niet kunnen toetsen of je voor legitieme doeleinden de VS in wil als jij zelf je doeleinden nog niet weet. En als je niets weet over je bestemming, dan lijkt het alsof je liegt om je echte reisdoel te verbergen. Dat wil je voorkomen. Ze controleren niet of je die reis ook wel echt maakt, en een B visum is 10 jaar geldig, dus heel veel mensen zullen meer dan die eerste reis op dat visum maken.
Ik zou zorgen voor een plan wat een beetje uitgebreider is dan 'ooit naar de VS', maar je hoeft geen bewijs te tonen dat je die reis ook daadwerkelijk gaat boeken. Dus iets in de trant van 'ik wil graag in Juli naar mexico, om X, Y en Z te zien. En de vluchten vanuit Amsterdam gaan allemaal via Amerika' oid. Als je geen reisplannen hebt in de nabije toekomst, kunnen ze je vragen om terug te komen als je die wel hebt, omdat ze niet kunnen toetsen of je voor legitieme doeleinden de VS in wil als jij zelf je doeleinden nog niet weet. En als je niets weet over je bestemming, dan lijkt het alsof je liegt om je echte reisdoel te verbergen. Dat wil je voorkomen. Ze controleren niet of je die reis ook wel echt maakt, en een B visum is 10 jaar geldig, dus heel veel mensen zullen meer dan die eerste reis op dat visum maken.
Nee, dat is ook niet juist.
Een ESTA is alleen toestemming om af te reizen naar de USA en je te melden bij de grens. Vervolgens zal de CBP agent die jou daar te woord staat bepalen of je kan worden toegelaten onder het Visa Waiver Program. Dat kan die persoon ook weigeren, ongeacht of je ESTA wel of niet is goedgekeurd. Je hebt bij een weigering onder het VWP geen rechtsmiddelen, je kunt dus niet in beroep gaan tegen de weigering.
Als je daadwerkelijk een visum hebt ligt dat wat anders. Dan is het voor een CBP agent een stuk lastiger om iemand te weigeren. En als dat wel zou gebeurten dan heb je ook rechten en kun je beroep aantekenen tegen die weigering. Pas nadat een rechter dan heeft gesproken en de weigering zou bevestigen wordt je pas uitgezet.
Welk visum moet ik dan aanvragen (iets met bomen en bos) ?
Een B-2 visum.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht