Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Premium levering visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Hendrikjan
Amerika-newbie

Premium levering visum

Bericht door Hendrikjan »

Beste forumleden,

Binnen enkele weken ga ik voor het eerst een B2 visum aanvraag doen. Omdat ik door omstandigheden echter vrij snel (1 week) na het interview mijn vertrek gepland heb staan is (naast de goedkeuring van het visum) ook de levertijd wat spannend. Als het niet lukt ga ik mijn vlucht moeten omboeken/een nieuwe vlucht boeken, maar ik zie nu ook de optie om tegen een kleine meerprijs een premium levering aan te vragen voor bezorging aan huis. Mijn vraag is nu of jullie ervaring hebben met welke optie het snelst is?:

- Ophalen in Amsterdam bij het consulaat
- Ophalen bij het afhaalpunt in Nieuwegein
- Premium thuislevering

Alvast dank voor jullie inzichten!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Premium levering visum

Bericht door Pete.Z »

1 week na aanvraag vertrek lijkt mij niet haalbaar?
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Bedoel je dat je binnen enkele weken je interview hebt, of dat je de hele aanvraag nog moet beginnen? Want meestal is de eerste mogelijkheid voor een interview pas over enkele maanden, of enkele weken met intensief verversen van de online planner.

Er even van uitgaande dat je inderdaad je interview over een paar weken hebt, zou ik kijken of ik een afspraak iets eerder kan vinden. Als mensen cancellen doen ze dat meestal een week of twee van te voren, dus misschien is het mogelijk om een afspraak op kortere termijn te vinden. Als dat niet kan, hangt je tijdslijn af van of je gelijk wordt goedgekeurd bij het interview of niet. Je slaagkans kan ik niet inschatten. Let er daarnaast ook op dat ze meestal geen visums printen in het weekend of op Amerikaanse holidays, zoals Labor Day op 1 September. Als ophalen een optie is, zou ik dat kiezen. Geen kans dat PostNL het ergens op een depot kan kwijtraken. Er zou geen tijdsverschil in levering bij het afhaalpunt of bij je thuis moeten zitten, de meerprijs zal vooral voor het gemak zijn. Binnenlandse levertijd is in Nederland toch meestal max 2 dagen.
Hendrikjan
Amerika-newbie

Dank voor de reacties. Het klopt inderdaad dat ik eind augustus het interview gepland heb, ik verwacht daar niet direct problemen bij (toerismebezoek aan Iran).
Alleen mijn vlucht gaat reeds <1 week na het interview ( 4 dagen later zelfs al), dus dit wordt erg krap. Ik lees wel her en der op dit forum dat sommigen al na 2-3 dagen hun paspoort terug hadden, maar weet niet hoe actueel dit is.

Om nog te proberen te afspraak te vervroegen raad je dan aan dit via de "afspraak verzetten" tool te doen in het afspraakbevestigingssysteem? Hier heb ik al een 10 tal keer op gekeken maar zie daar vooralsnog geen nieuwe data op komen.

Maar als ik het goed begrijp is het visum ophalen op het consulaat dus iig de snelste optie na het interview? (klinkt ook logisch).
Als ik het niet red wordt het een nieuw ticket en dit is uiteraard ook niet onoverkomelijk, vooral zonde van het geld.
Willem1
Amerikafan

Bericht door Willem1 »

Het zal er ook vanaf hebben op welke dag van de week je je interview hebt. Afhalen van paspoort met visum kan (dacht ik; weet niet zeker of dit nog steeds zo is) alleen in de ochtend tijdens openingsuren - dus stel dat je je interview op een vrijdag hebt en het in de loop van diezelfde dag wordt goedgekeurd, dan zou je het misschien pas maandagochtend kunnen komen ophalen, terwijl je het met thuisbezorging al op zaterdag in huis zou kunnen hebben (ik meen dat het consulaat normaliter elke middag de stapel paspoorten+visa die die dag zijn goedgekeurd meegeeft aan de koeriersdienst). Dit kun je ook gewoon vragen als je op het consulaat bent.

4 dagen later vliegen is wel krap - maar het zou goed kunnen gaan. Je kunt blijven proberen naar mogelijkheden om eerder langs te gaan, en ik zou een plan B plannen (check of/hoe je eventueel je ticket nog zou kunnen verzetten als dat nodig is - of, als dat een optie is: upgrade je ticket alvast naar een tarief dat changeable/refundable is), en er dan maar het beste van hopen.
Hendrikjan
Amerika-newbie

Dank Willem, ik heb het interview op dinsdag begin van de middag en vlieg zaterdagmiddag. Veiligste is dan wellicht toch op consulaat ophalen, met inderdaad plan B vlucht kunnen verzetten als ik donderdag/vrijdag nog niets gehoord heb.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer