F1 Visum Cuba

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Nienke_Temple
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2024, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 999

F1 Visum Cuba

Bericht door Nienke_Temple »

Hi all,

Ik heb een aantal van de blogs al doorzocht maar ik kan het niet heel duidelijk vinden.
Ik heb zelf 5 jaar in Amerika gewoond en begeleid nu studenten uit Duitsland & Nederland die daar willen sporten en studeren in Amerika.

Ik begeleid op dit moment een atleet die zijn F1 visum aan wil graag vragen, maar hij is recentelijk in Cuba geweest. Helaas staat de stempel hiervan wel in zijn paspoort dus we hebben het aan moeten geven op de DS160. Weet iemand toevallig of hij hier extra vragen over gaat krijgen en wat voor vragen dit zullen zijn, zodat ik hem vast voor kan bereiden.

Dank!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 491
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: F1 Visum Cuba

Bericht door Nagini »

De vragen zullen in eerste instantie vooral gaan over wanneer zijn reis was, waar hij geweest is en waarom hij daar geweest is. Met mogelijk wat vragen over wat hij heeft bezocht/wie hij heeft bezocht. Als hij daar op vakantie was of bijvoorbeeld voor een sport-evenement zal het wel meevallen. Er zijn op dit forum meerdere posts van mensen die Bvisums hebben aangevraagd vanwege een vakantie naar Cuba of Iran met minimale vragen en die daarna een visum kregen.

Maar als hij bijvoorbeeld ook een drugsverleden heeft, opleiding tot nuclear wetenschapper aan het volgen is of daar voor de overheid heeft gewerkt zullen ze meer vragen hebben.

Als tip zou ik trouwens wel oppassen met het niet aangeven van reizen als er bijvoorbeeld geen stempel/"bewijs" is. De Amerikaanse overheid heeft een lange arm voor dat soort dingen, en ze nemen fraude op een visumaanvraag heel serieus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer