Nieuwe voornaam / O.1 visum op oude voornaam

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Sara123sara
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2023, 13:23
Aantal x V.S. bezocht: 6

Nieuwe voornaam / O.1 visum op oude voornaam

Bericht door Sara123sara »

Hi!

Ik heb sinds kort een nieuwe voornaam toegevoegd aan mijn naam (naast mijn voorgaande naam, dus staan nu naast elkaar) echter heb ik hiervoor een nieuw paspoort.

In mijn oude paspoort staat mijn O.1A visum wat geldig is tot 2028, maar wel nog onder mijn “oude naam”.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zal ik worden geweigerd ivm de visum naam niet volledig overeenkomt met m’n nieuwe naam?

Ik heb uiteraard een advocaat die is het ook aan het uitzoeken maar het is een redelijk specifieke cases - dus ze heeft hier geen ervaring mee.


Ik vlieg vrijdag as, optie B is dat ik een esta aanvraag voor m’n nieuwe paspoort en op m’n esta reis.

Hoop dat iemand me hierbij kan helpen!!
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Nieuwe voornaam / O.1 visum op oude voornaam

Bericht door Corv »

Nieuwe naam, nieuw paspoort, is nieuw visum.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Nieuwe voornaam / O.1 visum op oude voornaam

Bericht door Corv »

Voor de zekerheid, zijn de namen onderaan je nieuwe paspoort tussen de haakjes veranderd? Normaal kan je met een nieuw paspoort i.c.m je oude waarin je visum staat wel reizen.
Sara123sara
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2023, 13:23
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Nieuwe voornaam / O.1 visum op oude voornaam

Bericht door Sara123sara »

Hi!! :)

Alle namen komen overeen tussen oude en nieuwe paspoort. Enige wijziging is dat er een voornaam aan is toegevoegd. De rest van de naam is hetzelfde.

Normaliter kan je met een O.1 visum reizen als deze nog in je oude paspoort staat en je een nieuw paspoort hebt (zolang je je oude en nieuwe maar bij je hebt). Nu in dit geval - ivm mijn naam is gewijzigd - weet ik even niet wat wijsheid is.
Corv schreef:
02 apr 2024, 18:31
Voor de zekerheid, zijn de namen onderaan je nieuwe paspoort tussen de haakjes veranderd? Normaal kan je met een nieuw paspoort i.c.m je oude waarin je visum staat wel reizen.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Nieuwe voornaam / O.1 visum op oude voornaam

Bericht door Willem1 »

Is je oude paspoort ongeldig gemaakt (met gaten erin), terwijl pagina met visum nog intact is?

Soms zetten ze dan een stempel in je nieuwe paspoort "Bij dit paspoort hoort het oude paspoort met nummer XYZ". Als je dat hebt, dan denk ik sowieso dat je wel goed zit. Maar ook zonder zo'n stempel zou ik denken - zolang het maar duidelijk is dat het oude paspoort echt van jou is - dat je ook wel goed zit. Het visum is immers aan jou als persoon gegeven, en jij bent jij gebleven. (NB: geen ervaring mee, maar ik zou het wel aandurven om ermee te reizen).

Als er wel gaten in je visum zitten, dan houdt het op.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer