Esta geweigerd

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
bowie12
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mar 2024, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Esta geweigerd

Bericht door bowie12 »

Jee, dat is helemaal erg, dat je er op het vliegveld achter komt dat je ESTA is ingetrokken.
En inderdaad, een tweejarig kind kan nog niets fout hebben gedaan.

Ik heb een niet-Nederlandse (zeer buitenlandse) achternaam, maar ik heb de Nederlandse nationaliteit en mijn vader ook (hij heeft ook geen 2e nationaliteit, nooit gehad). Het blijft speculeren.
Overigens ben ik verder niet actief op social media, dus dat is het ook niet.

Vanochtend heb ik gelukkig de afspraak voor een interview op het consulaat naar begin mei kunnen verzetten, dus zoals het er nu naar uitziet moet dat hopelijk goed komen voor vertrek in juni. Wel heel spannend zo'n interview maar ik heb al een heleboel tips hier verzameld.

Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken, dat is erg fijn!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Esta geweigerd

Bericht door hemmie »

Ik heb inderdaad wel eens eerder gelezen dat mensen met een niet-nederlandse naam geweigerd werden omdat hun naam overeen kwam met die van iemand op een of andere lijst. Echt heel stom natuurlijk, maar helaas kun je dan echt niets anders doen dan een visum aanvragen. Blijf steeds kijken of er eerdere afspraken vrij komen, het is al veel mensen gelukt zo toch veel eerder op het consulaat terecht te kunnen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Esta geweigerd

Bericht door Big Al »

kastelke schreef:
23 mar 2024, 14:52
Hoe crimineel gevaarlijk kan een 2-jarig kind zijn?!
Dat is toch precies de reden waarom we nu al jaren maar heel weinig vloeistof mogen meenemen aan boord? Niet dat die baby (van zes maanden) daar iets aan kon doen destijds - dat was toch echt de schuld van de ouders.

Overigens komt het vrij vaak voor dat iemand onterecht op een zwarte lijst staat.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Esta geweigerd

Bericht door Big Al »

De wachttijd voor een afspraak in Amsterdam is 83 dagen, maar het lijkt erop dat je in Brussel al binnen een week terecht kan:

image.png
https://travel.state.gov/content/travel ... sitor.html
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Esta geweigerd

Bericht door Nagini »

Van die estimated wachttijden klopt meestal niets. Brussel heeft bijna net zo'n lange wachttijd als AMS, meestal is het eerst beschikbare slot enkele maanden in de toekomst. Geen 3 dagen. Je beste optie is blijven verversen en hopen dat er een goed tijdslot dichterbij openvalt.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18757
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Esta geweigerd

Bericht door kastelke »

Dat is goed nieuws! Ik wens je veel succes, en hoop dat je ook even komt vertellen hoe dat interview verlopen is.
En misschien wil je ook actief zijn in het reis gedeelte van dit forum, en je ervaring delen met hotels/bezienswaardigheden/tips/.. (of vragen stellen).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Esta geweigerd

Bericht door roelb »

bowie12 schreef:
23 mar 2024, 08:42
Nou ik ben weer wat wijzer geworden. Van het CBP Information Center kreeg ik een e-mail dat mijn ESTA status changed from approval to travel not authorized in April 2020...... Deze ESTA was eigenlijk geldig t/m september 2020 (aangevraagd in september 2018).
Had je toevallig een ticket voor april 2020 waarop je niet hebt gereisd door Covid? Ik heb zelf tijdens Covid ook zo'n notificatie gehad, precies op de dag dat ik eigenlijk naar de US zou reizen op een ticket dat al ruim daarvoor gecancelled was, maar blijkbaar is er toch APIS informatie doorgegeven (door KLM of Delta) en was dat de trigger om de ESTA te wijzigen naar not authorized. Immers, vanuit Europa mochten we niet de US in.

Begin 2022 gewoon weer een nieuwe aangevraagd en direct approved. Dus een not-authorized tijdens Covid doordat een airline je naam doorgaf als passagier op een vlucht vanuit Europa naar de US is geen reden om daarna weer te weigeren.

Probeer het gewoon eens opnieuw.. Er zijn genoeg cases van ESTA's die dan wel approved zijn. Uiteraard geen "Ja" antwoorden op de vraag of je ooit een visa is geweigerd! ESTA is geen visum..
bowie12
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mar 2024, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Esta geweigerd

Bericht door bowie12 »

In Amsterdam is het inderdaad gelukt om eerder een afspraak te maken voor het interview en ik blijf een aantal keer per dag proberen of het nog eerder lukt. Hoe eerder hoe beter en na het interview ga ik ook pas verder bekijken over wat we allemaal gaan doen in New York :wink: . Iedere keer dat ik nu aan New York denk, krijg ik het nog benauwd, eerst dat visum maar geregeld krijgen. Dank voor de succes wensen @kastelke !

Erg spannend, zo'n interview, maar heb de hoop dat het wel goed gaat komen. Ik ben ook al met de voorbereidingen begonnen voor het interview en heb al een heleboel documenten verzameld o.a.:
-bevestiging DS-160 formulier
-instructies van het consulaat
-van werkgever: loonstroken, jaaropgaven, werkgeversverklaring, arbeidscontract
-jaaroverzichten van de bank- en spaarrekeningen en ook overzichten per maand van 2022 t/m nu
-hypotheek- en koopakte van ons huis
-polis zorgverzekering
-polis doorlopende reisverzekering met wereldwijde dekking
-uittreksel BRP bij de gemeente aangevraagd
-I-94 formulier waarop staat wanneer je in de VS bent geweest
-pasfoto's 5x5cm (nog laten maken deze week)
-ESTA goedkeuring 2018, ESTA afkeuring 2024, reactie van CBP Info
-reisbevestiging met reisschema New York van het reisbureau
en zelfs de reisbevestigingen van de reizen die we begin juli, half augustus en september gaan maken naar Italie, Engeland en Duitsland (om te laten zien dat we zeer zeker terug naar huis gaan, mocht het nodig zijn).
Intussen ook bij het reisbureau gekeken of we eventueel onze reis kunnen uitstellen, dus er zijn nog wat escapes.
Ik zal het hier laten weten wanneer het interview is geweest!

Nee, ik had in 2020 geen reis gepland naar de VS die gecanceld is. Fijn dat jouw ESTA in 2022 meteen goedgekeurd is @roelb .

Ik heb niet meer geprobeerd om een ESTA aan te vragen, in de mail van CBP Info Center stond dat mijn ESTA is ingetrokken in April 2020 en dat ze bevestigen dat ik daarom op dit moment een visum moet aanvragen om naar de VS te mogen afreizen. Dus dan ga ik ervan uit dat ik toch ergens op een lijst sta en mijn ESTA meteen wordt afgewezen wanneer ik het aanvraag.

Via DHS Trip kun je overigens wel echt een dossier aanmaken waarbij je kunt aangeven dat je denkt dat je ESTA onterecht is afgekeurd (via de link die @Trom eerder gaf op de eerste pagina). Je kunt dan ook allerlei documenten uploaden die je verhaal ondersteunen en je paspoort. Ik weet alleen de reactietermijn niet, bij mij staat er nu nog steeds in progress. We wachten maar geduldig af.
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Esta geweigerd

Bericht door Sandy40 »

Hoi Bowie,

Zelf hadden wij (ik en mijn partner) precies hetzelfde als jij. Onze Esta was ingetrokken nadat wij in 2022 nog in New York geweest waren. Wij vertrekken eind deze maand naar Orlando en hebben vorig jaar onze tickets geboekt. Een paar maanden na het boeken kreeg ik bericht dat onze Esta was ingetrokken. Lang verhaal kort: we hebben ook een visum moeten aanvragen en zijn begin februari naar het consulaat in Amsterdam geweest. In principe stelt het interview weinig voor. Wij hadden een (voor Amerikaans begrip) vriendelijke man die het eigenlijk maar raar vond dat onze Esta was ingetrokken. Hij zei het wel niet, maar zijn gezicht sprak boekdelen. Hij vroeg of wij getrouwd waren, wat we deden voor de kost en of we in Cuba waren geweest. Uiteindelijk denken wij dat onze Esta is ingetrokken omdat wij in 2006, dus lang voor de nieuwe regels, in Cuba geweest zijn.

Wij hadden ook een hele boekwerk aan papieren meegenomen en hij heeft nergens naar gevraagd, dus allemaal voor niks verzameld en meegesleurd. Afijn, beter safe dan sorry, zullen we maar zeggen. Persoonlijk voor de voorbereidingen en het wachten bij het consulaat stressvoller dan het interview zelf. Succes met alles, en komt vast goed allemaal!
bowie12
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mar 2024, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Esta geweigerd

Bericht door bowie12 »

Dank voor je reactie Sandy. Fijn dat het voor jullie geregeld is en veel plezier in Orlando!

Mijn verhaal is bijzonder en - cliffhanger - nog niet helemaal klaar. Het is een heel verhaal, sorry alvast voor de lap tekst.

Na veel proberen kon ik vorige week naar het consulaat . Ik was erg goed voorbereid, had dus een hele stapel documenten bij.
Ik was erg vroeg in de ochtend maar netjes op tijd en kon meteen doorlopen, riching de beveiliging.

Na de beveiliging controleerde een hele vriendelijke Nederlandse mevrouw mijn paspoort, pasfoto en formulier en vroeg ze waarom ik niet op een ESTA kon reizen. Uitgelegd dat ik deze heb aangevraagd, was afgewezen en een eerdere ESTA is ingetrokken. Ze vroeg hoe lang mijn vorige reis naar de V.S. was, aangegeven een week. 'Wat raar', was haar reactie, 'maar dan hoor je dadelijk misschien de reden van afwijzing van je ESTA'.

Bij het volgende loket paspoort laten zien - ook een erg aardige medewerker - en vingerafdrukken. Ook hier de vraag 'Waarom reis je niet gewoon op een ESTA'? Ben je in Cuba of Irak geweest?' Mijn antwoord: 'Nee'. 'Ben je eerder in de VS geweest?' 'Ja in 2018 met ESTA, maar deze is ingetrokken. 'Okay,geen probleem,' zei de meneer, 'het komt goed, mijn collega helpt je verder'.

Verder gegaan voor het interview, paspoort laten zien, wederom vingerafdrukken en (ook een hele aardige medewerker) vroeg waarom geen ESTA? Hetzelfde verhaal en ze vroeg. 'Ben je eerder in de VS geweest?' 'Ja, september 2018' 'Welke data?' 'Heenreis 2 september, terugreis 7 september, terug thuis 8 september.' Ik had mijn reisbevestiging van het reisbureau, tickets van de reis, boarding passes enz. bij en liet deze aan haar zien. En ze zei meteen 'Ik zie het probleem. Je vertrek op 7 september is niet (goed) geregistreerd! Je bent dus nog in de VS!.
Voorts gaf ze aan dat ik middels documenten, zoals bankafschriften, een brief van de airline, etc. moet aantonen dat ik echt terug ben gegaan naar huis. Ik kreeg een oranje brief mee waarop staat wat ik moet uploaden. Mijn paspoort is daar gebleven. En als het goed is, krijg ik, wanneer ik heb kunnen aantonen dat ik echt naar huis ben gegaan, alsnog mijn visum. De mevrouw gaf ook aan dat ik dit echt moet doen, anders blijf je voor de V.S. een overstayer en kun je ook nooit meer op een ESTA reizen.

Nu dus aantonen dat ik in september 2018 ook daadwerkelijk ben vertrokken uit de V.S. en de maanden daarop dus ook echt terug in Nederland was. Het rare is natuurijk dat mijn man tegelijk met mij is ingecheckt, gevlogen enz. en bij hem geen overstay is gemeld.

Ik ben dus documentatie aan het verzamelen, heb contact gehad met de airline voor een lijst waarop staat dat ik ook echt met ze gevlogen heb retour naar huis, de boardingpass had ik nog en verder heb ik eind september nog mijn ID-kaart bij de gemeente verlengd, die was verlopen, ik heb gelukkig de afspraakbevestiging van de gemeente nog. Zakelijke afspraken heb ik ook nog in de agenda. Bankafschriften heb ik ook allemaal al verzameld. Het wachten is sowieso nog op de airline mbt de bevestiging dat ik aan boord was, dat lijkt me toch het belangrijkste bewijs, voordat ik alles verstuur. Het valt niet mee om al deze spullen te verzamelen, iedere keer vraag ik mezelf toch af, is dit voldoende bewijs, mijn bankpasje kan ook door iemand anders gebruikt zijn. Foto's heb ik ook van die maanden, via de pc staan daar wel datums en tijden bij, maar toch, is dat genoeg? En 2018 is ook al echt een tijd geleden. Het liefst wil ik alles nu versturen, het wachten duurt al te lang maar ik wil natuurlijk wel alle goede informatie sturen.

Bij het consulaat waren alle medewerkers overigens uiterst behulpzaam en zeer vriendelijk.

Heeft er iemand misschien nog tips wat ik nog meer kan verzamelen?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Esta geweigerd

Bericht door Mrvanilla »

Poh, wat een bijzonder verhaal zo.

Elke foto genomen met een telefoon heeft een time stamp. Wel lastig om dat digitaal aan te leveren. Maar ik zou het wel proberen, want foto's van jou in NL op 8 september zijn natuurlijk bewijs. Theoretisch gezien kunnen foto's ook gemanipuleerd zijn maar als extra bewijslast kan het denk ik geen kwaad.

Wellicht dat een ondertekende brief van jouw werkgever met daarin de tekst dat jij wel degelijk aan het werk was, en niet in de VS.

Uiteindelijk zou het bewijs van de airline toch genoeg moeten zijn. Als zij bevestigen dat je op die datum de VS bent uit gegaan dan is er geen meer sluitend bewijs dan dat. Ik zou daar dus zeer zeker op wachten.

Succes en benieuwd hoe het afloopt.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Esta geweigerd

Bericht door Pete.Z »

Heel apart verhaal, en absurd dat ze iets wat toch duidelijk niet jou fout is niet gelijk recht kunnen zetten.
bowie12
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mar 2024, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Esta geweigerd

Bericht door bowie12 »

Een brief van mijn werkgever ga ik zeker toevoegen, goede tip!

Zou een getekende brief van mijn man ook nog toegevoegde waarde hebben, als hij daarin verklaart dat we samen naar huis zijn gekomen?
Ik heb ook nog een foto van ons twee gevonden in het vliegtuig op de terugweg, maar ja, bewijs dan maar eens dat het die vlucht was (er staat wel een tijd bij dus voeg deze wel toe als bewijs).

Ook heb ik nog een mailtje gevonden van het CBP, waarin ze schrijven:
‘U.S. Customs and Border Protection (CBP) hopes you have enjoyed your stay in the United States. As a reminder, temporary visitors must comply with their terms of admission, and depart the United States on or before your admit until date. Our records show your admission will expire within the next 10 days.'
Ik lees dit als positief: ze zeggen in de 1e zin dat ze hopen dat ik genoten heb van mijn verblijf in de VS. Mijns inziens als in verleden tijd (have enjoyed), maar misschien wil ik dat te graag lezen en is dit een beleefdheidsvorm of iets.

Ga proberen of ik morgen de vliegtuigmaatschappij kan bellen voor de verklaring, mijn zaak blijft maar op in behandeling staan als ik online check.

Het is best bizar ja, dat ik zoveel bewijs moet leveren. Een mini city trip in 2018 waar ik na 5 jaar nog 'plezier' aan beleef.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes, Bowien
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Esta geweigerd

Bericht door Dutchess »

Dat mailtje van CBP was juist een waarschuwing dat je 90 dagen (toegestaan op ESTA) bijna voorbij waren, en dat je moest zorgen dat je binnen 10 dagen zou vertrekken. Dat ze de eerste zin in verleden tijd schreven betekende niet dat ze aannamen dat je al weg was (al zou het idd grammaticaal beter zijn geweest als ze hadden geschreven "have been enjoying your stay", maar het is ook in de VS soms bar gesteld wat betreft schrijfvaardigheid). In tegendeel, de rest van het bericht maakte duidelijk dat ze dachten dat je nog in het land was.

Dat mailtje was dus eigenlijk toen al een teken dat ze jouw vertrek niet geregistreerd hadden.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Esta geweigerd

Bericht door Coyote »

bowie12 schreef:
10 apr 2024, 20:37
Ook heb ik nog een mailtje gevonden van het CBP, waarin ze schrijven:
‘U.S. Customs and Border Protection (CBP) hopes you have enjoyed your stay in the United States. As a reminder, temporary visitors must comply with their terms of admission, and depart the United States on or before your admit until date. Our records show your admission will expire within the next 10 days.'
Ik lees dit als positief: ze zeggen in de 1e zin dat ze hopen dat ik genoten heb van mijn verblijf in de VS. Mijns inziens als in verleden tijd (have enjoyed), maar misschien wil ik dat te graag lezen en is dit een beleefdheidsvorm of iets.
Die mail lees ik inderdaad, net als @Dutchess, juist als een reminder: let op, jouw tijd in Amerika zit er bijna op! Dus in feite ook nog eens netjes van CBP om jou te waarschuwen. Het is jammer dat je dat destijds niet opgemerkt hebt toen je de mail ontving. Wanneer ontving je die e-mail? Vast niet vlak na je vertrek maar ik denk eerder aan het einde van de 90 dagen? Bovendien had je dan 2 (voor jullie beide) moeten ontvangen.

Zelf heb ik nog nooit zo'n e-mail ontvangen. Wist zelfs niet eens dat ze die verstuurden.

Je hebt er nu niets meer aan maar in de toekomst zou ik toch je Travel History in de gaten houden. Dan kun je precies zien wanneer je volgens hun systeem het land ingekomen bent en weer verlaten hebt.

Hopelijk is je visum snel geregeld. :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Esta geweigerd

Bericht door Pete.Z »

Dat mailtje is voor mij ook nieuw, en dat had inderdaad een waarschuwing moeten zijn dat je administratief nog in Amerika was.
Op zich goed dat ze dat versturen trouwens, iets om in de gaten te houden.
bowie12
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mar 2024, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Esta geweigerd

Bericht door bowie12 »

Hmm, had het zelf inderdaad anders geïnterpreteerd, zo zie je maar, zeker in een andere taal, dat dingen dan vaak anders gelezen kunnen worden. Ik heb het nog bij mijn man nagekeken, hij heeft precies dezelfde mail ook gehad op dezelfde datum. Het lijkt een automatisch gestuurde e-mail te zijn van CBP (do-not-reply).
Kan het me van destijds (2018) niet herinneren, maar waarschijnlijk heb ik die mail toen ter kennisgeving aangenomen (we waren toen alweer 2 maanden thuis) en verder niet bedacht om er iets mee te doen, met wat ik nu weet heel stom natuurlijk.

Dank voor jullie reacties
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Esta geweigerd

Bericht door Sandy40 »

Jeetje Bowie wat een gedoe allemaal. Ik hoop dat je alles snel bij elkaar heb zodat je het op kan sturen.
Ik vond onze situatie stressvol, maar dit is weer de overtreffende trap.
Veel succes!! Komt goed!
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4373
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Esta geweigerd

Bericht door Ruud2004 »

Aantal jaar terug (2018) heb ik zelf geconstateerd dat onze uitreis mogelijk niet geregistreerd was. Terug met de auto Canada in (Peace Arche) en stevig bevraagd op ons reisdoel. Geen probleem natuurlijk, maar we zijn daar niet afgemeld. Het strookje van de I-94 zat nog in onze paspoorten zag ik later in Nederland. Ik heb toen vanuit naar de CBP gebeld en inderdaad, er was (op paspoortnummer) niet bekend dat we waren uit gereisd.
Verzoek was het strookje retour te sturen voorzien van een begeleidende brief en bewijs dat we weer in Canada (kopie paspoorten, Hotelrekeningen, instapkaarten, betalingen etc.) en later weer in Nederland waren. Ik weet nog dat ze daar een speciale afdeling voor hadden.

Nooit meer wat van gehoord en nadien al weer diverse keren op een ESTA in de VS geweest.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
bowie12
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mar 2024, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Esta geweigerd

Bericht door bowie12 »

Goed nieuws, vandaag heb ik mijn paspoort met B1/B2 visum ontvangen!
Dus alles gelukkig toch nog snel en goed gegaan. Vorige week bewijs van terugkeer gestuurd (een heel dossier met oa werkgeversverklaring, loonstroken, ziekenhuisafspraken, kopie ID-kaart die ik verlengd had) en een dag later al was de status visum approved en niet veel later ook issued. Ik ben er uiteraard heel erg blij mee. Nu maar hopen dat de controle op de airport bij aankomst ook goed gaat, daar zie ik nog een beetje tegen op. Er staat namelijk een notitie bij het visum 'ESTA record reviewed'. Maar dat zijn zorgen voor later.

Iedereen hier heel erg bedankt voor de hulp en adviezen! Ik heb er veel aan gehad.

Groetjes, Bowien
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer