Reizen en inchecken naar de VS met B1/B2 Visum in oud paspoort

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Chris_0611
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2024, 15:05

Reizen en inchecken naar de VS met B1/B2 Visum in oud paspoort

Bericht door Chris_0611 »

TLDR: Ik heb een (nieuw) paspoort, en een B1/B2 visum dat nog geldig is in mijn (oude) verlopen paspoort. Hoe gaat dat bij inchecken van KLM/Delta?



Achtergrond: Ik ga volgende maand beginnen aan de Appalachian Trail (180 dagen). Dit gaat niet op een ESTA (maximaal 90 dagen). Nou was dit al mijn plan in 2020. Maar toen brak covid uit, dus moest ik mijn plannen annuleren. Ik heb destijds een B1/B2 Visum aangevraagd en gekregen, waarmee je 180 dagen toegang kunt krijgen. Dit Visum is 10 jaar geldig. Nou was mijn probleem dat mijn paspoort verlopen is in 2023.... Ik heb dus een nieuw paspoort, en ik heb mijn oude paspoort teruggekregen met het visum intact (die pagina is dus niet 'doorboord'). Want, het Visum blijft dan geldig (je moet dan met beide paspoorten het land in / door immigratie).

Voor zover zo goed.

Nu heb ik mijn vlucht geboekt (bij KLM/Delta), en heb ik bij reisgegevens mijn nieuwe paspoort ingevuld.

Nu staat er: "U heeft waarschijnlijk een geldig visum nodig voor uw vlucht naar Verenigde Staten. Check de documenten die de lokale autoriteiten in het land van bestemming vereisen, en zorg ervoor dat u de aanvraag voltooit. Uw visum wordt automatisch online gecontroleerd tijdens het inchecken voor uw vlucht."
En als ik verder Google: "De Amerikaanse overheid heeft afspraken gemaakt met luchtvaartmaatschappijen die lijnvluchten naar Amerika aanbieden. Hierdoor wordt bij het inchecken al gecontroleerd of elke reiziger een geldig visum of ESTA heeft. Het is dus vanaf het moment van aankomst op de luchthaven noodzakelijk om uw ESTA te kunnen tonen. U kunt pas inchecken, uw bagage afgeven en door de douane en veiligheidscontrole gaan nadat uw ESTA is goedgekeurd. Online inchecken is ook niet mogelijk als uw ESTA-aanvraag nog in behandeling is."

Ik ben dus bang dat ik straks niet kan inchecken, omdat mijn Visum dus in mijn (verlopen) paspoort staat welke ik niet bij mijn reisgegevens van KLM heb ingevuld.

Wat kan ik het beste doen? Alsnog een ESTA aanvragen? Ik kom (officieel gezien) wel door immigratie voor 180 dagen als ik mijn beide paspoorten met Visum laat zien. Ik ben alleen bang voor het inchecken / aan boord van de vlucht komen omdat het een beetje een gekke situatie is die misschien moeilijk voor KLM/Delta is. Of stress ik gewoon teveel, en zou ik gewoon met beide paspoorten in m'n hand naar de incheckbalie gaan (als online inchecken misschien niet lukt)?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4373
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reizen en inchecken naar de VS met B1/B2 Visum in oud paspoort

Bericht door Ruud2004 »

Het is geen gekke situatie, komt veel voor. Je moet toch langs de incheckbalie, dus i.p.v. dat je je ESTA laat zien, laat jij je visum zien. Voor je gemoedsrust zou je KLM kunnen bellen en informeren.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Chris_0611
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2024, 15:05

Re: Reizen en inchecken naar de VS met B1/B2 Visum in oud paspoort

Bericht door Chris_0611 »

Ruud2004 schreef:
11 mar 2024, 16:32
Het is geen gekke situatie, komt veel voor. Je moet toch langs de incheckbalie, dus i.p.v. dat je je ESTA laat zien, laat jij je visum zien. Voor je gemoedsrust zou je KLM kunnen bellen en informeren.
Ja, super. Hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik ook al dacht "gewoon langs de incheckbalie"
Ik werd een beetje bang dat online inchecken misschien niet zou lukken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer