ESTA aanvragen met strafblad

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Sammy99
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2024, 16:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

ESTA aanvragen met strafblad

Bericht door Sammy99 »

Hallo iedereen,

Vrienden van mij vroegen mij of ik mee wil op een vakantie naar Amerika.
Nou lijkt mij dit op zichzelf hartstikke tof. Alleen ben ik 2019 veroordeeld voor vandalisme (ik was op dat moment 19, inmiddels 24).
Dit is dan ook het énige contact dat ik ooit heb gehad met justitie.
In 2019 ben ik enig moment actief geweest als graffiti artiest (op legale plekken).
Desondanks werd in mijn gemeente de APV aangepast voor een bepaalde locatie (een oud pand), en daarvan was ik niet op de hoogte.
Op een avond werd het een heterdaad en ben ik veroordeeld tot een boete van 289 euro en heb ik een strafblad gekregen.
Nou word mij gevraagd voor de aanvraag van een ESTA of ik ernstige schade heb toegebracht.
Moet ik een kraakpand beschouwen als ernstige schade op basis van deze boete en een losse visumaanvraag doen?
Of worden dit soort delicten in Amerika minder/zwaarder gewogen dan in Nederland?
Graag hoor ik jullie reacties hierover tegemoet!
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: ESTA aanvragen met strafblad

Bericht door jeppiepruts »

Dat is hier al een paar keer vaker besproken. Heb je de zoekfunctie rechts bovenin gebruikt?
Als ik daar zoek op 'ernstige schade' vind je wel meer hierover.
Met als conclusie dat je dat aan moet geven; het antwoord op die vraag dus 'JA' is

Oh, en tip: er is een centraal ESTA topic: viewtopic.php?f=30&t=60738
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: ESTA aanvragen met strafblad

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of je inderdaad met JA zou moeten antwoorden. Het gaat niet om een zwaar vergrijp (ik weet de exacte formulering op de aanvraag niet). Lees de andere topics over ESTA en strafblad eens door, je vindt genoeg als je op 'strafblad' en ESTA zoekt. Zie bijvoorbeeld deze resultaten: search.php?keywords=Strafblad+esta&term ... ubmit=Zoek

Mocht je niet voor een ESTA gaan hou er dan rekening mee dat het aanvragen van een visum maanden kan duren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer