Trouwen in Amerika, niet wonen (iniedergeval nu niet)

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
iksnaperniksvan
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2024, 13:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Trouwen in Amerika, niet wonen (iniedergeval nu niet)

Bericht door iksnaperniksvan »

Hallo iedereen, ik wil graag met mijn vriendin trouwen in Amerika. Ik wil hier anders niet wonen, iniedergeval, nu nog niet. Dit zou misschien kunnen in 2 jaar, maar wij willen eerder dat zij eerst hier samenwoond met mij, en daarna (misschien) naar amerika verhuizen.

Is hier nogsteeds een fiance visa voor nodig? Want ik trouw niet om in Amerika te wonen, maar eerder dat zij hier kan verblijven. Ik snap er eigenlijk helemaal niks van want ik zie alleen maar green card dit, verblijfsvergunning dat, het gaat mij om dat ik met haar getrouwd ben op papier. Wat heb ik hiervoor allemaal nodig? Ik vind dit maar moeilijk om online op te zoeken. (en zit ik op het correcte deel van de forum?)

Dankjewel
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Trouwen in Amerika, niet wonen (iniedergeval nu niet)

Bericht door mtl »

Heb je al onder google gezocht op Trouwen met Amerikaanse vrouw? Kom je o.a. op de website van de rijksoverheid terecht.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Trouwen in Amerika, niet wonen (iniedergeval nu niet)

Bericht door hemmie »

Als je niet in de VS wil wonen heb je niets met een fiance visum oid te maken. Gewoon trouwen, waar ook ter wereld. Als je besluit in de VS te gaan trouwen (op een esta) wel zorgen dat je zonodig bij immigration heel duidelijk kunt laten zien dat je daarna weer naar NL vertrekt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Trouwen in Amerika, niet wonen (iniedergeval nu niet)

Bericht door Nagini »

@hemmie heeft gelijk! Je kunt gewoon op een ESTA trouwen. Een Fiance visum is inderdaad alleen maar als je ook via je Amerikaanse partner een verblijfsvergunning wil aanvragen.

Kijk ook eens op de overheidssite over dit onderwerp (Ik ga er maar even vanuit dat je Nederlander bent, maar de Belgische overheid zal wel iets soortgelijks hebben)! https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... buitenland
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Trouwen in Amerika, niet wonen (iniedergeval nu niet)

Bericht door Pete.Z »

Je kan ook gewoon in Nederland trouwen dan.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Trouwen in Amerika, niet wonen (iniedergeval nu niet)

Bericht door tanteto »

Is je vriendin Amerikaans?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Trouwen in Amerika, niet wonen (iniedergeval nu niet)

Bericht door Dutchess »

Lees dit eerst eens door: Waar moet ik aan denken als ik wil trouwen in de Verenigde Staten?

Je moet dan eerst beslissen in welke staat je wil trouwen. Elke staat heeft specifieke eisen. In Utah b.v. kan je geheel online je marriage license aanvragen en daarna op elke willekeurige plek in Utah trouwen - in het bos, op een berg, op een parkeerplaats, in iemands keuken. Je kan zelfs persoonlijk iemand aanwijzen om de huwelijksceremonie te voltrekken, het kost die persoon maar $25 om een "officiant" te worden.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer