Paspoort inleveren voor interview O1 visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Sara123sara
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2023, 13:23
Aantal x V.S. bezocht: 6

Paspoort inleveren voor interview O1 visum

Bericht door Sara123sara »

Hi!

Ik heb 31 Jan mijn afspraak bij de ambassade voor m’n interview voor een O1 visum.

Hoeveel dagen zal ik mijn paspoort kwijt zijn indien ze mijn visum goedkeuren? Iemand hier ervaring mee :)?

Daarbij: tips voor het interview?!
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Paspoort inleveren voor interview O1 visum

Bericht door goldenhills »

Gefeliciteerd!

Geen idee hoe lang dat duurt, sowieso is O1 een wat minder vaak voorkomend visum. Ik neem aan dat het ook per consulaat/ambassade verschillend kan zijn.

Over het interview zou ik niet teveel in zitten. Als het goed is is al je papierwinkel al onder de loupe genomen. Zorg dat je het hele dossier bij je hebt en weet wat er in zit. En uiteraard moet je duidelijk weten wat je in de VS gaat doen en waarom je een O-1 hebt aangevraagd. Soms proberen ze te testen of de persoon die voor ze staat daadwerkelijk de aanvraag heeft gedaan, en niet wordt gemanipuleerd / misbruikt door een andere partij. Gewoon vriendelijk, accuraat, to-the-point en zonder extra informatie antwoord geven op de vragen.

Heb je geen advocaat?
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Paspoort inleveren voor interview O1 visum

Bericht door JeroenB »

Reken op 1 week en afhankelijk van hoe je je aanvraag hebt gedaan krijg je het thuisgestuurd of moet je het ophalen (dacht in Bussum).

Zorg dat je je case zelf goed kent, het kan zijn dat je een officer treft die je de nodige vragen over je case stelt en ze verwachten dan wel antwoorden van je. Zelf geen ervaring met een O visum. Succes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer