B1/2 visum wachtijden

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Garagewilms
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2024, 18:16
Aantal x V.S. bezocht: 10

B1/2 visum wachtijden

Bericht door Garagewilms »

wie kent er een oplossing. Wij zijn al meer dan 10x in de usa geweest en deden dit altijd met een ESTA wat geen probleem was.
We hebben onze volgende vliegreis al geboekt met vertrek op 15-02-2024. Nu wilde ik gisteren een Esta aanvragen en kreeg geen toestemming omdat wij in 2022 naar Cuba op vakantie zijn geweest. Toen begon de ellende om een visa aan te vragen voordat je eens door hebt hoe dit werkt. De eerste mogelijkheid in Amsterdam is ergens in april 2024. Toen naar Belgie gebeld die vertelde dat ze geen aanvragen in behandeling namen van nederlanders op korte termijn en dat dit pas mogelijk was in de zomer van 2024. Toen naar Frankfurt gekeken op de site staat wachttijd ongeveer 6 werkdagen. Ik enthousiast begonnen met mijn aanvraag. Voordat ik moest betalen stond er dat de eerst mogelijkheid was 30 januari. Ik blij en betaald, nadien blijkt dat ook dit niet kan: there are currently no appointments available. Ben wel mijn geld kwijt meer dan €500,- Ik probeer naar Frankfurt ambassade te bellen maar krijg niemand te spreken alleen continu een bandje van druk 1 dan weer 2 enz. in de beschrijving staat dat je een afspraak kunt wijzigen nadat je betaald hebt,dit staat bij mij er echter niet omdat geen enkele datum wordt aangeboden. Heb nu nog een mailverzoek liggen in Luxemburg.
Wie weet er nog een oplossing? wat kan ik nog proberen?
Willem1
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Willem1 »

Je hebt de meest voor de hand liggende mogelijkheden al in het vizier - en natuurlijk is het het beste als een daarvan toch nog tot een oplossing leidt.

Om de extreme oplossingen ook te benoemen: je zou 1 van de ambassades in Polen kunnen overwegen. Speciale instructies hier : https://pl.usembassy.gov/visas/nonimmig ... -citizens/ .

Voor wat je betaalde geld betreft : als je er met de ambassade niet uit komt, en je hebt met een credit card betaald, dan zou je kunnen proberen om het via je credit card terug te halen. Je hebt immers niet gekregen waar je voor betaald hebt. Al zou ik misschien wel eerst even netjes vragen aan een ambassade-medewerker (als je die te spreken krijgt) hoe zij daar tegenaan kijken, en of dat nog nare repercussies zou kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Nagini »

Zelf geen ervaring maar recent hebben mensen geluk gehad met het verversen van de opties voor de afspraken. Probeer dit een paar keer per dag, en de kans is groot dat er op een gegeven moment een beter tijdslot vrij komt, soms zelfs binnen een week of twee. Veel mensen zitten in dezelfde situatie; ze moeten heel ver van te voren een afspraak inplannen (=veel kans dat het verzet moet worden) en proberen bij meerdere ambassades, net als jij. Succes!
Haltec
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Haltec »

Hi,

Ik had een vergelijkbare situatie, ik kreeg een mailtje dat mijn Esta status was changed...en die stond ineens op Not Authorized. Dus visum aangevraagd, eerste mogelijk pas in April....na uur nog keer kijken werd het al Maart. Daarna heb ik een aanvraag voor voorrang ingediend, goedgekeurd en kon week later al op gesprek komen.
Jane demelza
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2024, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Jane demelza »

Goedemiddag. Ik las dat u een aanvraag voor voorrang heeft ingediend. Ik vlieg 24 april en de eerst volgende mogelijkheid voor een afspraak is 29 april. Hoe heeft u die voorrang gekregen?
Jane demelza
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2024, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Jane demelza »

Haltec schreef:
17 jan 2024, 16:02
Hi,

Ik had een vergelijkbare situatie, ik kreeg een mailtje dat mijn Esta status was changed...en die stond ineens op Not Authorized. Dus visum aangevraagd, eerste mogelijk pas in April....na uur nog keer kijken werd het al Maart. Daarna heb ik een aanvraag voor voorrang ingediend, goedgekeurd en kon week later al op gesprek komen.
Sorry ik heb mijn vraag in de algemene reactie gesteld. Hoe heeft u een voorrang verzoek ingediend?
Haltec
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Haltec »

Hallo,

In het portal waarin je de afspraak hebt gemaakt en betaald kun je opnieuw inloggen en daar staat ergens de optie Expedite Request. Hierin kun je aangeven wanneer je dan zou willen en wat de reden is/toelichting. Als het wordt goedgekeurd krijg je toegang tot extra sloten en kun je zelf kijken wat het beste past. De datum die je invult bij expedite request is dus niet perse de datum dat je ook moet komen.
Jane demelza
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2024, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Jane demelza »

Dank voor je uitleg. Ik heb gelijk een verzoek ingediend. De voorwaarden komen niet overeen met m’n verhaal maar goed, toch maar proberen. Ik ben echt vreselijk gestrest. We hebben een dure cruise geboekt voor ons 10jarig anniversary. Helemaal van geen kwaad bewust alles geboekt met de gedachte dat de esta toch zo geregeld is. Tot iemand mij erop wees dat mijn vakantie naar Cuba van vorig jaar wel eens invloed zou kunnen hebben… nouuuu toen begon de ellende. We hebben geboekt voor 24 april en de eerstvolgende mogelijkheid voor het interview is 29 april 😭 ik blijf positief maar de onzekerheid bederft zeker de voorpret. Ik las ook de optie om in Brussel het interview in te plannen. Volgens mij kan dat nu niet meer toch? Als je alles al hebt ingediend
Haltec
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Haltec »

Mooi dat het gelukt is, mijn tijdslijnen waren nog krapper en na goedkeuring kon ik al binnen 1,5 week langskomen. Probeer ook af en toe in te loggen en te kijken of er nieuwe plekken vrijkomen. Je kan reschedule doen en kijken of er een eerdere datum is vrijgekomen. Is er niets...dan blijft je afspraak gewoon staan. Zal voor je duimen dat de goedkeuring maandag in je mail zit en dan komt alles goed....

In Brussel afspreken kan en was ik ook van plan maar dat kost je nog een keer de fee en daarbij komt nog dat ze op de website vermelden dat ze voor mensen buiten België een andere doorlooptijd hebben en dit misschien wel langer kan duren.

Ik was niet eens in op vakantie in Cuba geweest maar had alleen een tussenstop, dat was dus blijkbaar al genoeg om mijn ESTA te annuleren.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel en hoop dat het allemaal goed komt, grote kans van wel denk ik!
Laatst gewijzigd door markro op 21 jan 2024, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Jane demelza
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2024, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Jane demelza »

Haltec! Hartelijk dank voor je advies. Ik heb gelukkig akkoord gekregen voor een vervroegde datum. Nu alleen het interview nog!
Haltec
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2024, 15:59
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Haltec »

Jane demelza schreef:
22 jan 2024, 13:51
Haltec! Hartelijk dank voor je advies. Ik heb gelukkig akkoord gekregen voor een vervroegde datum. Nu alleen het interview nog!
Kijk dat is goed nieuws, mooi! interview komt vast wel goed, zaten mensen voor me dat ik dacht hmmm...en die kregen ook gewoon een visum. Ze zijn meer geïnteresseerd in dat je weer teruggaat en ze zullen ongetwijfeld vragen waarom je geen Esta gebruikt, eerlijk antwoord geven en verder alles prima.
Garagewilms
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2024, 18:16
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Garagewilms »

Het is uiteindelijk gelukt in Frankfurt Hebben vandaag het interview gehad wat echt niks voorstelde. In Frankfurt is het niet mogelijk om een spoedaanvraag in te dienen dit is namelijk alleen mogelijk voor ingezetenen van Duitsland We hadden een reguliere afspraak gepland staan op 01-3-2024 wat dus te laat was . Ik heb ongeveer twee weken iedere dag pagina gerefresh om te kijken of er iets eerder vrijkwam. Maandag 29-01 vroeg in de morgen probeerde ik het weer en tot mijn verbazing konden we vandaag 01-02-2024 al terecht. We hebben een hotelovernachting geboekt zodat we zeker op tijd waren . We moesten buiten wel 1,5 uur in de rij staan voordat we naar binnen mochten. Toen we eenmaal binnen waren ging het best snel. Heb extra moeten betalen zodat visum met paspoort thuis wordt afgeleverd . Kost ongeveer €129,- voor 3 personen. Nu afwachten of paspoort op tijd bij ons is Hun gaven als indicatie 7 dagen . Advies aan iedereen probeer regelmatig afspraak te vervroegen en dat vroeg in de ochtend (7.00 / 8.00 uur) en ga eerder naar de ambassade toe dan tijdstip dat is afgesproken Kijken namelijk niet meer naar tijdstip als je in de rij staat
Garagewilms
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2024, 18:16
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Garagewilms »

Donderdag 01-02-2024 in Frankfurt geweest Vandaag 06-02-2024 visum al thuis ontvangen Werd afgeleverd door ups Helemaal happy kan nog steeds niet geloven dat het gelukt is. Heeft heel wat stress veroorzaakt
Maar nu kan voorpret alsnog beginnen .
Jacqueline P
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2024, 21:54

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Jacqueline P »

Hallo, wij zitten met hetzelfde probleem met de wachttijden.
Wij willen het via Frankfurt proberen. Hebben wel iets meer tijd . Vliegen 2-5-24 naar New York . Heeft iemand nog wat extra informatie voor ons over de visumaanvraag via Frankfurt?
Jacqueline P
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2024, 21:54

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door Jacqueline P »

Garagewilms schreef:
06 feb 2024, 17:42
Donderdag 01-02-2024 in Frankfurt geweest Vandaag 06-02-2024 visum al thuis ontvangen Werd afgeleverd door ups Helemaal happy kan nog steeds niet geloven dat het gelukt is. Heeft heel wat stress veroorzaakt
Maar nu kan voorpret alsnog beginnen .
Vraag je in 1 aanvraag het visum voor 2 personen aan?
cialbira
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2024, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: B1/2 visum wachtijden

Bericht door cialbira »

Jacqueline P schreef:
10 feb 2024, 22:02
Hallo, wij zitten met hetzelfde probleem met de wachttijden.
Wij willen het via Frankfurt proberen. Hebben wel iets meer tijd . Vliegen 2-5-24 naar New York . Heeft iemand nog wat extra informatie voor ons over de visumaanvraag via Frankfurt?
Hoi, lijkt me onnodig om dit via Frankfurt te doen. Vorige week nog een afspraak kunnen maken voor eind maart in Amsterdam voor een familielid zonder EU-paspoort. Op dit moment zie ik dat de eerstvolgende mogelijkheid 6 mei is, maar als je elke ochtend (vroeg), middag en avond even inlogt komen er hoogstwaarschijnlijk ook eerdere slots vrij. Als je helemaal nul risico wilt lopen is het misschien wel verstandig om het in Brussel/Frankfurt ook te proberen natuurlijk, maar ik ga er niet vanuit dat het nodig is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer