ESTA of Visa?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
MarcoG
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2023, 11:43

ESTA of Visa?

Bericht door MarcoG »

Ik kom er nog niet uit. Situatie: ik ga in maart voor een week naar de US, voor het bezoeken van vrienden, maar ook voor werk. Ik ben (mede)aandeelhouder van een NL bedrijf, maar ook van een (klein en net opgericht) US bedrijf. Nu vraag ik me af of ik een Visa aanvraag moet doen, of dat Esta volstaat. Je mag met een Esta werken, wat ik ook doe. Ik ben verder niet in dienst van het US bedrijf.

Iemand een idee waar hier meer over te vinden is?
MarcoG
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2023, 11:43

Re: ESTA of Visa?

Bericht door MarcoG »

Inmiddels deze link gevonden, volgens mij volstaan Esta

https://travel.state.gov/content/travel ... izard.html
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: ESTA of Visa?

Bericht door Hockey »

Met een esta mag je niet werken.

Je geeft zo weinig informatie dat het lastig is je te helpen. Wat ga je precies doen qua werk?
MarcoG
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2023, 11:43

Re: ESTA of Visa?

Bericht door MarcoG »

Het is voornamelijk overleggen met een business partner over de werkzaamheden in de US. Qua werk zal het vooral commerciele (Teams)meetings zijn. Ik kan slecht vinden wat nu precies wel en niet mag, welke info heb je daarvoor verder nodig?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: ESTA of Visa?

Bericht door Hockey »

Als het enkel wat vergaderingen betreft, terwijl je ook vrienden bezoekt zou ik gewoon mijn mond houden tegenover immigrations. Je bent dan in de VS voor pleasure (vrienden bezoeken). Overleggen zijn in principe toegestaan, dat geeft jouw link ook aan.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18757
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: ESTA of Visa?

Bericht door kastelke »

En je hebt mogelijk ook niet genoeg tijd om nog een visum te krijgen.
Voor een week zou ik inderdaad ook gewoon mijn mond houden. Zeker als het eigenlijk alleen maar het bijwonen van vergaderingen is. Je gaat niet de handen uit de mouwen steken en hands-on werk doen, of dingen verkopen of zo.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
MarcoG
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2023, 11:43

Re: ESTA of Visa?

Bericht door MarcoG »

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik in die week gewoon geen commerciële gesprekken inplan, dan loop ik daar ook geen risico voor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer