Aanvraag O.1 a visum proces / tips & in Amerika tijdens aanvraag

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Sara123sara
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2023, 13:23
Aantal x V.S. bezocht: 6

Aanvraag O.1 a visum proces / tips & in Amerika tijdens aanvraag

Bericht door Sara123sara »

Hi!

Ik heb de afgelopen periode alle materialen, bewijsstukken en brieven verzamelend voor het succesvol indienen van mijn O.1A visum aanvraag.

Ik zit momenteel op mijn esta in de US (uiteraard binnen het gestelde limiet van 90 dagen) en wil de aanvraag voor mijn O.1-a dmv een premium proces (reactie binnen 15 dagen) indienen terwijl ik in de US zit op mijn esta. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben momenteel niet aan het werk en kan aantonen dat ik een werkgever in Nederland heb + huis heb gekocht in NL dus van plan ben om terug te keren (wat ook zo is).

Andere gouden tips voor een O.1A visum aanvraag zijn meer dan welkom!
Willem1
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Aanvraag O.1 a visum proces / tips & in Amerika tijdens aanvraag

Bericht door Willem1 »

Zolang je maar van plan bent om met je goedgekeurde O1 terug te gaan naar het consulaat in Amsterdam (of elders) om daar een visum te krijgen, dan maakt het bij mijn weten niet uit waar je je fysiek bevindt op het moment van indienen van de aanvraag.

Heb je een advocaat in de arm genomen? Als je dit op eigen houtje aan het proberen bent, dan is er een flinke kans dat je iets mist of juist teveel vertelt. Zoals met zoveel zaken: in principe is het zelf te doen, maar de professionals hebben ervaring die jij niet hebt en daarmee is de kans dat het in 1 keer goed gaat een stuk groter als je een professional inhuurt.

Je hebt een sponsor? En evt al een beoogde werkgever? Hebben die partijen al vaker te maken gehad met O1 aanvragen waar ze je over verteld hebben?
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Aanvraag O.1 a visum proces / tips & in Amerika tijdens aanvraag

Bericht door USInsider »

Je zegt dat je een O-1 aanvrage wilt indienen. Ik hoop dat je bedoelt dat er een O-1 aanvrage voor je wordt ingediend. Want dat kun je niet zelf doen. Plus visum-aanvrages worden bijna altijd ingediend via een terzake kundige advocaat.

Aanvulling: in een ander onderwerp geef je aan dat het om een O-2 visum gaat en dat de bijbehorende O-1 al is afgegeven. Plus dat inderdaad een advocaat jullie visum-aangelegenheden behartigt. Die advocaat is de persoon aan wie je de vragen het beste stelt en die je de antwoorden kan geven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer