J1 "refused" ceac status

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
aek073
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2023, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

J1 "refused" ceac status

Bericht door aek073 »

Hi allemaal,

Ik heb mijn J1 documenten moeten opsturen naar het consulaat zonder interview, en tot mijn verbazing staat er nu in CEAC de volgende status nadat het 1 dag binnen is:

A U.S. consular officer has adjudicated and refused your visa application. Please follow any instructions provided by the consular officer. If you were informed by the consular officer that your case was refused for administrative processing, your case will remain refused while undergoing such processing. You will receive another adjudication once such processing is complete. Please be advised that the processing time varies and that you will be contacted if additional information is needed. For more information, please visit TRAVEL.STATE.GOV or the website for the Embassy or Consulate at which you made your visa application.
For more information, please visit U.S. Consulate General Amsterdam.


Dit is voor mij de eerste keer dat ik naar de USA ga, en het is voor mij dan ook volstrekt onduidelijk waarom het refused is. Ik heb alle benodige documenten naar hen opgestuurd en van medestudenten heb ik vernomen dat niet bij hen het geval was. Hoe moet ik nu verder gaan? Ik heb namelijk geen instructies van de concular officer gekregen. (case is gister aangemeld en na 1 dag meteen geupdated naar refused)

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor jullie tijd,

Met vriendelijke groet,

Amine
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: J1 "refused" ceac status

Bericht door MariekeH »

"Refused" is iets anders dan "denied". "Refused" betekent dat het visum niet goedgekeurd kan worden totdat ze de juiste documenten hebben ontvangen en beoordeeld.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: J1 "refused" ceac status

Bericht door Nagini »

Er zijn twee soorten "refused", een is permanent en een is tijdelijk. In dit geval is het waarschijnlijk de laatste, en het kan een aantal dingen betekenen. Wat precies het probleem is zul je waarschijnlijk vanzelf te horen krijgen, alhoewel het kan helpen om te mailen. Misschien mist een van de documenten. Het kan ook zijn dat ze besloten hebben dat je alsnog op interview moet komen, en in dat geval blijft er 'refused' staan tot het interview gedaan is. Als laatste gebruiken sommige consulaten de status 'tijdelijk refused' soms terwijl bepaalde achtergrond checks gedaan worden (vooral in rusland voor DV de afgelopen jaren, maar is een mogelijkheid).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer