E2 visa

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Liana
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2023, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

E2 visa

Bericht door Liana »

Dag allen,

Ik had een vraag betreffende de aanvraag van een E2 visum.
De aanvraag is 8 maanden geleden ingediend (AMS ambassade). Echter nog steeds niets gehoord. Status is een aantal maanden geleden gewijzigd naar: “documents received”. Heeft iemand hier ervaring mee?

Via de “online portal” waar je kunt inloggen op de website van de ambassade zie ik geen mogelijkheid voor het maken van een afspraak. Die pagina lijkt in mijn online omgeving te ontbreken? Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: E2 visa

Bericht door kastelke »

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: E2 visa

Bericht door JeroenB »

Liane,

Wij zitten in hetzelfde schuitje en wachten nu 6 maanden terwijl ze zelf aangeven dat het 16+ weken zou duren op dit moment.

Om die reden hebben wij besloten om ook een aanvraag te doen in Canada - Toronto waar de wachttijden veel korter zijn (ca. 4-8 weken) op dit moment. Helaas ben je dan wel weer een hoop extra geld kwijt maar blijven wachten is voor ons geen optie.

Vraag me ook af wat er misgaat bij het Consulaat in Amsterdam dat de tijden zo zijn opgelopen om een case te beoordelen en vrij te geven voor een interview afspraak.
Liana
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2023, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: E2 visa

Bericht door Liana »

kastelke schreef:
10 nov 2023, 15:24
Misschien dat dit helpt: https://egov.uscis.gov/processing-times/.
Bedankt!
Liana
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2023, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: E2 visa

Bericht door Liana »

JeroenB schreef:
10 nov 2023, 17:16
Liane,

Wij zitten in hetzelfde schuitje en wachten nu 6 maanden terwijl ze zelf aangeven dat het 16+ weken zou duren op dit moment.

Om die reden hebben wij besloten om ook een aanvraag te doen in Canada - Toronto waar de wachttijden veel korter zijn (ca. 4-8 weken) op dit moment. Helaas ben je dan wel weer een hoop extra geld kwijt maar blijven wachten is voor ons geen optie.

Vraag me ook af wat er misgaat bij het Consulaat in Amsterdam dat de tijden zo zijn opgelopen om een case te beoordelen en vrij te geven voor een interview afspraak.
Wat vervelend dat jullie ook zo lang wachten. Hopelijk zal de aanvraag via Canada sneller verlopen. Fingers crossed.

Toen wij overigens de aanvraag indienden, kregen wij per mail een automatisch antwoord dat ze achterstanden weg aan het werken waren en zij destijds bezig waren met aanvragen die stamden uit 2020.

Veel succes toegewenst!
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: E2 visa

Bericht door JeroenB »

Dat bericht over achterstanden stuurde ze al vrij lang weten wij van anderen, ze veranderen de tekst blijkbaar zelden. Helaas geven ze geen echte opgave van de verwachte review tijd wat gewoon een slechte zaak is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer