Wachttijden consulaat

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
oscarsanti
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2023, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 12

Wachttijden consulaat

Bericht door oscarsanti »

Beste forumleden,

Ik ben een Nederlandse burger en bezoek jaarlijks mijn familie in de Verenigde Staten, die verspreid woont in New York en Pennsylvania. Sinds ik ben getrouwd met een Dominicaanse burger, is het lastiger geworden om deze bezoeken voort te zetten. Ik zou graag mijn vrouw een keer willen meenemen, maar zij moet nu een regulier visum aanvragen. We wonen momenteel in Madrid, waar het maar liefst 356 dagen duurt voordat je een afspraak kunt krijgen voor een visumaanvraag.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om het visum niet in Spanje, maar in Nederland of een ander (EU) land aan te vragen. Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een Amerikaans visum vanuit een ander Europees land met een niet-EU burger? Ik hoor graag jullie advies en eventuele ervaringen hierover.

Dank jullie wel voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Wachttijden consulaat

Bericht door Nagini »

Mij zijn geen recente ervaringen bekend van iemand met een buitenlandse partner. Wel zijn er recent meerdere posters geweest die vanuit Nederland in Frankfurt of Brussel een interiew voor een toeristenvisum hebben ingepland. Op dit moment zijn helaas de wachttijden overal lang. Recente posts konden bijvoorbeeld pas in de lente van 2024 een afspraak inplannen in AMS, en gingen daarom op zoek naar een andere optie. Je kunt proberen een afspraak op je consulaat van keuze in te plannen, en de planner dan te verversen tot een datum wat dichterbij opent. Dit heeft meerdere bezoekers recent een betere datum opgeleverd.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Wachttijden consulaat

Bericht door Greenhorn »

Geen idee hoe het zit voor buitenlanders in ambassade van Brussel, maar wij konden voor onze b2 binnen de 10 dagen al een datum aanklikken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer