Nieuw paspoort oud visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
babasje
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Nieuw paspoort oud visum

Bericht door babasje »

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik ben in het bezit van een B1/B2 visum in mijn paspoort. Nu verloopt mijn paspoort in 2024 maar mijn visum is geldig tot 2028. Ik begreep dat ik bij de gemeente kan aangeven dat er een geldig visum in mijn paspoort staat en dat ze daar dan geen gaten in maken maar hoe kan ik dan reizen naar de USA. Is allebei de paspoorten bij mij hebben dan voldoende?
Trom
Amerikakenner
Berichten: 895
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nieuw paspoort oud visum

Bericht door Trom »

Op ustraveldocs.co.
Q.8 My passport has expired, but the U.S. visa in it is still valid. Do I need to apply for a new visa?
No. If your visa is still valid you can travel to the United States with your two passports (old and new), as long as the visa is valid, not damaged, and is the appropriate type of visa required for your principal purpose of travel. (Example: tourist visa, when your principal purpose of travel is tourism). Also, the name and other personal data should be the same in both passports. Your nationality, as indicated in the new passport, must be the same as that shown in the passport bearing the visa.

back to top
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Nieuw paspoort oud visum

Bericht door Disney-Golf »

babasje schreef:
11 okt 2023, 10:12
Ik begreep dat ik bij de gemeente kan aangeven dat er een geldig visum in mijn paspoort staat en dat ze daar dan geen gaten in maken.
Dit kan zeer tricky zijn als je een nonchalante en of onervaren ambtenaar voor je hebt…
Het enige juiste protocol is dat ze elke pagina van je oud paspoort ongeldig maken BEHALVE de pagina met de visum.
Dan reis je af met je nieuw paspoort TESAMEN met je oude waar de visum instaat.
Maak dat de ambtenaar goed duidelijk want anders heb je 2 mogelijke scenarios….
1) je reist met 2 actieve paspoorten wat niet kan! Je oud paspoort kan dan wel vervallen zijn maar je nummer is nog actief, wegens niet ongeldig gemaakt.
2) je hebt een ongeldig visum omdat alle pagina’s, inclusief die met de visum ongeldig gemaakt zijn.

Succes! 👍
Trom
Amerikakenner
Berichten: 895
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nieuw paspoort oud visum

Bericht door Trom »

Of je visum geldig blijft, zal ook afhangen van hoe het visum in je paspoort zit. Hoe de gaten worden gemaakt, staat min om meer vast:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4969
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Nieuw paspoort oud visum

Bericht door hemmie »

Het maakt niet uit hoe het visum in het paspoort zit, ze moeten in die ene pagina met visum geen gaten maken.
Terug in Texas!
babasje
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Nieuw paspoort oud visum

Bericht door babasje »

Trom schreef:
13 okt 2023, 23:17
Of je visum geldig blijft, zal ook afhangen van hoe het visum in je paspoort zit. Hoe de gaten worden gemaakt, staat min om meer vast:
Sorry voor de late reactie! Maar als ze datdoen zoals hier vermeld staat gaat dat dears door mijn visum heen aangezien mijn visum nagenoeg de hele pagina in mijn paspoort in beslag neemt?
babasje
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Nieuw paspoort oud visum

Bericht door babasje »

Disney-Golf schreef:
13 okt 2023, 22:58
babasje schreef:
11 okt 2023, 10:12
Ik begreep dat ik bij de gemeente kan aangeven dat er een geldig visum in mijn paspoort staat en dat ze daar dan geen gaten in maken.
Dit kan zeer tricky zijn als je een nonchalante en of onervaren ambtenaar voor je hebt…
Het enige juiste protocol is dat ze elke pagina van je oud paspoort ongeldig maken BEHALVE de pagina met de visum.
Dan reis je af met je nieuw paspoort TESAMEN met je oude waar de visum instaat.
Maak dat de ambtenaar goed duidelijk want anders heb je 2 mogelijke scenarios….
1) je reist met 2 actieve paspoorten wat niet kan! Je oud paspoort kan dan wel vervallen zijn maar je nummer is nog actief, wegens niet ongeldig gemaakt.
2) je hebt een ongeldig visum omdat alle pagina’s, inclusief die met de visum ongeldig gemaakt zijn.

Succes! 👍

Dank je voor de reactie en sorry voor de late reactie!

Van wat ik begrijp moet ik dus vragen of ze alles ongeldig maken behalve die ene visumpagina? Dan gaan ze neem ik aan alle pagina's perforeren behalve de visum pagina. Is er ergens een optie hoe ik kan checken of mijn oude paspoort ongeldig is gemaakt?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4969
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Nieuw paspoort oud visum

Bericht door hemmie »

Ja, ze maken gaten in het hele paspoort BEHALVE de pagina('s) met visa. Wijs ze daar goed op.
Je laatste vraag snap ik niet, als er gaten inzitten is hij ongeldig gemaakt, daar kan niet echt verwarring over zijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Nieuw paspoort oud visum

Bericht door Disney-Golf »

babasje schreef:
07 nov 2023, 22:30
Is er ergens een optie hoe ik kan checken of mijn oude paspoort ongeldig is gemaakt?
Zoals Hemmie het al aangeeft… Als er geen gaten inzitten is het geldig… 😉😀
babasje
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Nieuw paspoort oud visum

Bericht door babasje »

hemmie schreef:
07 nov 2023, 22:34
Ja, ze maken gaten in het hele paspoort BEHALVE de pagina('s) met visa. Wijs ze daar goed op.
Je laatste vraag snap ik niet, als er gaten inzitten is hij ongeldig gemaakt, daar kan niet echt verwarring over zijn.
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik wist niet helemaal goed wat hiermee bedoeld werd dus vandaar :)
" 1) je reist met 2 actieve paspoorten wat niet kan! Je oud paspoort kan dan wel vervallen zijn maar je nummer is nog actief, wegens niet ongeldig gemaakt."

Helemaal duidelijk. Ik ga proberen de medewerkers bij de gemeente ervan te overtuigen dat ze geen gaten mogen maken in mijn visum pagina:) In december zal ik laten weten of het gelukt is ;)
babasje
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Nieuw paspoort oud visum

Bericht door babasje »

Gauw even een update! Het is gelukt :)
Gelukkig begreep de dame bij de gemeente dat ik mijn visum wilde behouden en heeft ze alle pagina's gaten gegeven behalve mijn visum.
Bedankt voor jullie adviezen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer