Hulp gevraagd bij Esta en visum B-2 vraag.

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Cornelius
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2023, 20:54
Aantal x V.S. bezocht: 20

Hulp gevraagd bij Esta en visum B-2 vraag.

Bericht door Cornelius »

Opmerking moderator

Afgesplitst van een eerder topic over: Esta en visum b2 hulp.

Vraag….mijn esta is in aug 2021 in Aruba (was daar omdat door corona kon je na 2 weken Aruba verder vliegen naar Usa) door US borderpatrol in genomen wegens (stom) geen geldige terugvlucht naar NL, te weinig Cash bij mij, arcade onderdelen voor 1 vriend bij mij..(ben zeker al 15x in USA geweest) Dus ik kon niks anders dan terug naar Nederland. Ik heb gelijk nieuw paspoort aan gevraagd en nieuwe esta, maar esta werd geweigerd want eens ingenomen krijg je nooit meer 1 nieuwe Esta is nu mede gedeeld. Nu zit er niks anders op dan B-2 visum aan vragen, zijn er misschien mensen met ervaring in bovenstaand ? En nog tips voor B-2 visum aanvraag ik weet binding met NL, huurovereenkomst,werkgeversverklaring, geld op de bank rekening enz enz ,ik heb 2 uitnodigingen van USA bedrijven voor bezoek bij hen voor evt doen van zaken. Maar juridisch adviseur gesproken en acht de kans toch klein op krijgen van B-2 visum .
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Esta en visum b2 hulp

Bericht door mtl »

Als een juridisch adviseur zegt dat je weinig kans hebt dan wordt het heel moeilijk. Wellicht kan je een second opinion vragen?
Cornelius
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2023, 20:54
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Esta en visum b2 hulp

Bericht door Cornelius »

Second opion zou kunnen natuurlijk alleen waar US homeland security bang is dat ik daar illegal ga werken, terwijl goede baan, huis, en leven in Nederland heb! Hoe kan ik hun overtuigingen dat ik zeker terug ga naar Nederland?
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Esta en visum b2 hulp

Bericht door GoBucks »

....ik heb 2 uitnodigingen van USA bedrijven voor bezoek bij hen voor evt doen van zaken....

Dit zou ik dus niet melden. Geen idee waar die bedrijven zitten, maar plan er een vakantie omheen, en je vraagt een visum aan voor de vakantie. Dat je dan 'toevallig' wat mensen ontmoet..
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Esta en visum b2 hulp

Bericht door mtl »

Met een goede baan en huis ben je al een heel eind. Als jij hiervan bewijzen kan tonen bij het visumgesprek dan zie ik weinig problemen.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Esta en visum b2 hulp

Bericht door Willem1 »

Ten eerste: Het was voor iedereen prettiger geweest als je hier een nieuw topic voor had geopend ipv in een oud topic verder te borduren met een heel nieuwe vraag...

Ten tweede: Of je kans maakt op een B-visum zal erg afhangen van de precieze reden dat je ESTA is ingenomen (en hoe dat is opgeschreven)... maar alleen al vanwege het feit dat ie is ingenomen, zul je de schijn tegen hebben. Je zult extra je best moeten doen om aan te tonen dat de reden waarom je ESTA is afgenomen nu niet meer van toepassing is.

Ik vraag me trouwens ook af met wat voor soort juridisch adviseur je gesproken hebt... is dat iemand die bekend is met Amerikaanse immigratiewetgeving?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Esta en visum b2 hulp

Bericht door Nagini »

Houd er rekening mee dat de zakelijke activiteiten die je op een ESTA/B visum kunt doen heel beperkt zijn. Je noemt als een van de redenen dat je ESTA is ingenomen dat je onderdelen bij je had. Als in je dossier staat dat een van de redenen dat je ESTA is ingetrokken het vermoeden is dat je werkzaamheden ging verrichten in de VS, en de zaken/businesspartners die je noemt daar aan gerelateerd zijn schiet je jezelf enorm in de voet als je dat tijdens je interview noemt.

Hoe lastig je het krijgt ligt volledig af van de reden dat je ESTA is ingetrokken. Als het aan het missende vliegticket of lage hoeveelheid cash lag, is dat in een B interview makkelijk te verklaren en te bewijzen dat het bij de volgende reis anders zal zijn. Als ze vermoeden dat je jarenlang illegale werkactiviteiten in de VS uitvoerde of iets dergelijks zal je een veel groter probleem hebben.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18757
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij Esta en visum B-2 vraag.

Bericht door kastelke »

Nagini schreef:
20 sep 2023, 04:42
Hoe lastig je het krijgt ligt volledig af van de reden dat je ESTA is ingetrokken. Als het aan het missende vliegticket of lage hoeveelheid cash lag, is dat in een B interview makkelijk te verklaren
missende vliegtuigticket: "Ik wou bewust de Amerikaanse wetgeving omzeilen door niet rechtstreeks vanuit Europa naar daar te vliegen, maar via een omweg." :?
En misschien in iets mindere mate :? maar dat hangt af van de stemming van diegene die moet gaan oordelen over het wel of niet geven van een visum en hoe zwaar ze tillen aan het voorgaande: "Ik ging in Amerika zaken doen door iets te verkopen, en dat ging me dan weer voldoende geld geven."

Het kan lukken. Het kan mislukken. Misschien een jaartje overslagen, en dan maar eens proberen om dat visum te krijgen.
Of het echt als een business opzetten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Hulp gevraagd bij Esta en visum B-2 vraag.

Bericht door Hockey »

Cornelius schreef:
18 sep 2023, 23:16
..... ik heb 2 uitnodigingen van USA bedrijven voor bezoek bij hen voor evt doen van zaken.
Uhm, deze snap ik niet. Dit duit juist op werken in de VS, dus waarom neem je dit mee in je idee om het opnieuw te proberen?
Cornelius schreef:
18 sep 2023, 23:16
Maar juridisch adviseur gesproken en acht de kans toch klein op krijgen van B-2 visum .
Wat bedoel je met een juridisch adviseur?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer