Nog een ESTA strafblad vraag

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Stef93
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2023, 19:52

Nog een ESTA strafblad vraag

Bericht door Stef93 »

Ik zag dat er al veel over is gevraagd, maar iedere situatie is natuurlijk anders. In het kort: ik ben in 2019 veroordeeld tot Wegenverkeerswet artikel 5 (overtreding):

"Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd."

Er was bij dit ongeval wel zwaar lichamelijk letsel bij de andere partij, maar ik ben vrijgesproken voor artikel 6 (misdrijf):

"Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat."

Kan ik nu op deze ESTA vraag nee antwoorden:

"Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority?"

Ik ben nooit gearresteerd, niet veroordeeld voor een misdrijf (crime vs misdemeanor?) en ben vrijgesproken voor het feit wat nadrukkelijk gaat over het zwaar lichamelijk letsel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer