Ik heb al heel veel erover opgezocht en ik ben gewoon een beetje bang. ( ook duizelt alle info mij)
mijn laatste reis naar Amerika was in Januari. Op de weg terug naar huis zei een officer dat ik 1 dag te laat was weggaan. Ja, ik weet het: waarom blijf je in godsnaam precies 90 dagen. Dat is mijn fout. En ik zou het ook in hindsight natuurlijk nooit meer zo doen.
Anywho; deze meneer zei dat mijn esta niet meer geldig is en ik een b2 visum moet aanvragen. Als ik deze esta online opzoek staat hij echter nog wel op " valid en authorised".
Mijn eerste vraag is dus eigenlijk: kan ik absoluut niet meer op mn esta? zou die meneer me bang hebben willen maken of is er dan een notitie van gemaakt? Ik heb alles al gebeld hierover. Ook in Amerika, niemand kan mij meer vertellen . ( overigens verloopt mijn esta 13 sept dit jaar. en heb ik ook cuba bezocht in 2022, niet wetende dat dat een probleem zou zijn)
Er vanuitgaand dat ik maar gewoon een b2 moet aanvragen: Ik zie hier vreselijk tegenop. Ik heb nog nooit problemen gehad en deze meneer was zo bars en naar dat ik echt geschrokken ben. Nu ben ik dus onwijs bang om de application en interview voor b2 in te gaan.
Mijn reizen zijn altijd geweest om het land te zien, bij en met vrienden te verblijven en te genieten. Ik heb vorig jaar iemand ontmoet en ik wilde kijken of ht wat zou kunnen worden. ik daarheen, hij hier om elkaar te leren kennen. Januari heb ik hem voor het laatste gezien en inmiddels is zijn leven zo drastisch veranderd dat wij niet meer bij elkaar passen als koppel. We hebben nog contact en ik zou hem heel graag nog gewoon vriendschappelijk opzoeken en ik had ook nog wat kleding achter gelaten daar. ( vooral omdat het teveel was mee terug te nemen haha) en natuurliik sowieso i de toekomst te kunnen reizen weer! Yellowstone bezoeken, een vriend van me heeft conferentie in Disney en nodigde me uit om het park te bezoeken etc.
Nu is mijn vraag eigenlijk... wat moet ik vooral wel of niet zeggen bij het interview? Ik heb gewoon goede intenties natuurlijk, zal altijd weer lekker naar huis gaan, heb hier een huurhuisje, mijn familie etc.
Ik heb geen royaal inkomen, mijn reizen heb ik altijd bekostigd door bij vrienden te verblijven waardoor ik geen huurauto of hotel nodig had. Dat zal nu dus weer het geval zijn...
Eventuele zou hij wel garant kunnen staan voor me en mijn ouders ook.
Ik hoor heel graag van jullie. Hopelijk haalt iemand mijn angst weg
Alvast bedankt!
groetjes,