Jvisum -interview waiver - kopie of origineel documenten?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Hellogroningenhello
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2023, 18:30

Jvisum -interview waiver - kopie of origineel documenten?

Bericht door Hellogroningenhello »

Hallo allemaal,

Ik probeer met zo veel mogelijk spoed een J-visum aan te vragen, met interview waiver dus ik stuur mijn aanvraag per post op. Drie vragen:

1. Het is me niet duidelijk of ik een kopie of origineel van het DS-2019 document op moet sturen. Iemand hier ervaring mee?

2. Ik weet ook niet precies waar ik het document kan afleveren - in instructies staat op elk officieel post-NL kantoor; maar mijn post-NL kantoor weet niet wat ze ermee moeten/nemen het niet aan. Er staat wel een lange link in een van de documenten om locaties te checken, maar die link werkt voor mij niet..

3. Iemand toevallig inzicht in recente wachttijden voor het interview waiver proces?

Groet en dank
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Jvisum -interview waiver - kopie of origineel documenten?

Bericht door Vlinder72 »

Ik heb vorig in een topic meegeschreven over de interview waiver voor onze dochter. Dat versturen zoals zij dat aangeven werkt niet. Wij hebben de hele set aangetekend verstuurd. Wisten wij tenminste zeker dat het aan kwam. Wij hebben de originele papieren opgestuurd. Deze krijg je weer terug trouwens.

Dit waren onze data:
Op 4-6 alles opgestuurd (aangetekend)
Op 7-6 aangekomen bij micropakket
Op 10-6 aangekomen bij consulaat - application received
Op 24-6 status gewijzigd in administrative processing
Op 28-6 status gewijzigd in issued

Een paar dagen na issued konden wij het paspoort met visum ophalen.
bente_1999
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2023, 13:42
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Jvisum -interview waiver - kopie of origineel documenten?

Bericht door bente_1999 »

Hi,
Klopt het dat je je paspoort (+ alle gevraagde documentatie) via een PostNL punt naar Mikropakket moet sturen?
want hoe weet mikropakket dan dat het naar het consulaat moet? En is het dan wel veilig om je paspoort met PostNL gewoon mee te sturen?

Thanks alvast voor de hulp!
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Jvisum -interview waiver - kopie of origineel documenten?

Bericht door Vlinder72 »

Ja, dat weten ze. Je doet er ook papieren bij die dat wel duidelijk maken. Dat micro pakket in De Bilt is niet een soort postNL of DHL punt. Het is een zwaar bewaakte locatie. Grote hekken erom heen. prikkeldraad en overal camera's.

Ik heb de boel aangetekend verstuurd en alles zelf weer opgehaald in De Bilt. Ik vond het ook heel spannend maar er viel niet te kiezen voor interview of interview waiver. Wij kregen alleen de optie verzenden aangeboden. Dus gedaan maar dan wel aangetekend en het was allemaal wat wazig maar het is wel goed verlopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer