Esta na arrestatie…

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Esta na arrestatie…

Bericht door Disney-Golf »

Ongelooflijk dat een advocate op nationale t.v. komt vertellen dat het o.k. is om te liegen op je esta aanvraag! :shock:
Of athans laat blijken dat het allemaal niet zo erg is, toch? :roll:
Ik voorspel lange wachtrijen voor NL-ers aan immigrations… :mrgreen:
https://www.rtlboulevard.nl/video/tv-fr ... merikaanse
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Esta na arrestatie…

Bericht door JeroenB »

Ach ze is toch al niet geloofwaardig, hoevaak vliegt zij wel niet de oceaan over ?

En dan nu je hard maken voor het milieu, van mij mogen ze haar zodra ze wil vliegen gewoon weigeren op de luchthavens, maak een statement als luchthaven personeel zou ik zeggen. :thumbup: :D
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Esta na arrestatie…

Bericht door Old Faithful »

Ik vind het in ieder geval niet zo sterk dat ze begon met te zeggen dat ze het niet precies wist en dat ze dacht dat ze (Carice) er wel mee weg zou komen. Zo'n vage uitspraak verwacht ik niet van een advocaat.
Dat gezegd hebbende, kan ik me heel goed voorstellen dat je voor een aanhouding bij de genoemde demonstratie gerust nee kunt antwoorden op de vraag:
Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority?
, omdat er geen sprake is van " serious damage to property, or serious harm to another person or government authority?" Er is dan ook geen sprake van verdere vervolging, boete of veroordeling, dus ook geen strafblad?
Let wel; dit is mijn mening en ik ben geen deskundige.

@JeroenB Je bedoelt waarschijnlijk de Immigration Officers en niet het luchthavenpersoneel. Ik hoop toch echt dat zij de regels volgen en niet mensen gaan weigeren om een statement te maken. M.i. valt dat zeker niet onder hun vrijheid van meningsuiting.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Esta na arrestatie…

Bericht door Pete.Z »

Serious harm to government authority kan je alle kanten mee op, maar in dit geval zou ik met een gerust hart “nee” antwoorden voor mijn esta.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Esta na arrestatie…

Bericht door Disney-Golf »

Old Faithful schreef:
30 mei 2023, 11:35
Dat gezegd hebbende, kan ik me heel goed voorstellen dat je voor een aanhouding bij de genoemde demonstratie gerust nee kunt antwoorden op de vraag.
Pete.Z schreef:
30 mei 2023, 15:43
maar in dit geval zou ik met een gerust hart “nee” antwoorden voor mijn esta.
Bij de verklaringen van de vragen, die gesteld worden voor de esta aanvraag, kan je dit lezen voor de bewuste vraag: "Travelers who have been arrested, even if the arrest did not result in a criminal conviction, those with criminal records, (the Rehabilitation of Offenders Act does not apply to U.S. visa law)". Dit wetende, zouden jullie dan nog steeds "NO" invullen? :wink:

Ik denk echt wel dat jullie er te licht overgaan hoor!
Ik zeg dit niet om mijn gelijk te halen, ik spreek enkel uit persoonlijke ervaring met het doorlopen van onze green card procedure... Audit-Request For Evidence-Intention To Deny, alles hebben we gehad en dan nog zonder ooit gearresteerd geweest te zijn! :roll:

Komt daar nog eens bij als je Carice van Houten bent dat het verdomd moeilijk gaat worden om er over te liegen...
Google maar eens "Carice van Houten arrested"... :mrgreen:
tanteto
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Esta na arrestatie…

Bericht door tanteto »

Ze is een actrice, liegen lijkt me geen probleem :mrgreen:
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Esta na arrestatie…

Bericht door Corv »

Ik kwam op een ander forum al tegen dat men mevrouw van Houten regelmatig in Kl601/602 business class tegen komt. Typisch geval van 'do as i say not as i do'. Alles voor de likes op internet.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Esta na arrestatie…

Bericht door Hockey »

Inderdaad, de zoveelste hypocriete deug BN-er.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer