Bevallen in België of Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Jecanta
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2023, 15:30

Bevallen in België of Amerika

Bericht door Jecanta »

Ik ben meer dan 4j samen met mijn Amerikaanse partner en zwanger van ons eerste kindje. We staan op het punt van te trouwen. Ondertussen ben ik al mee opgenomen in zijn ziekteverzekering die zwangerschap en bevalling dekt.
Mijn partner wil dat ik beval in Amerika. We wonen hier comfortabeler en groter dan in mijn appartementje in België. In België zou ik er ook een tijd zonder hem voor staan.
Ik ben sinds het begin van mijn zwangerschap opgevolgd in België. Ik ben nu ‘op vakantie’ bij mijn partner. Ik reis op een B1/B2 visa. Gisteren voor de eerste keer hier in Amerika een obgyn bezoek gehad en dat was toch wel een cultuurschok. Standaard urine/drug test, bloeddruk met polsmeter (onbetrouwbaar), hartslag meten met horloge (smartwatch gaf andere waarde), buik opmeten met een lintmeter en geen echo maar gewoon even luisteren met een doppler.
Is men in België verwend met moderne technologie en standaard echo’s elke 4 weken?
Nog mensen die last hebben van de cultuurschok?
Ik heb de laatste jaren heel veel tijd gespendeerd aan de Oostkust en hoewel een hele waslijst aan zaken beter zijn dan in België lijk ik toch niet helemaal te wennen.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8335
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Bevallen in België of Amerika

Bericht door Bennogr »

Voordeel van bevallen in Amerika is dat het kind dan automatisch de Amerikaanse nationaliteit krijgt (en automatisch Belg blijft -- al zou ik dat even navragen bij de ambassade of een officiele Belgische instantie.) Twee nationaliteiten heeft zijn voor- en nadelen, het kind moet bijvoorbeeld later altijd een Amerikaanse belastingopgave doen, voordeel is dat het kind makkelijk heen en weer kan reizen tussen de VS en de EU en makkelijk kan studeren en werken zowel in de VS als in de EU).

Plus het kind kan dan eventueel zelfs Amerikaans president worden! (Uitsluitend voorbehouden aan geboren Amerikanen).

Je zou eventueel in de VS kunnen beallen en dan zo snel als mogelijk naar Belgie teruggaan voor nazorg. Of in de VS blijven.

Sterkte.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Jecanta
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2023, 15:30

Re: Bevallen in België of Amerika

Bericht door Jecanta »

Ons kindje kan de dubbele nationaliteit krijgen omdat de vader Amerikaans is. Het zal vermoedelijk alleen meer papierwerk, tijd en geld kosten als ik in België beval.
Ja president worden is iets wat mijn partner ook zei.
Ik vind het toch lastig omdat de kwaliteit van medische zorg in Amerika toch heel uiteenlopend is.
tanteto
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Bevallen in België of Amerika

Bericht door tanteto »

Onze zoon is in de VS geboren, en dat ging allemaal prima. Zorg er in ieder geval voor dat je 'in network' bent voor alle betrokken dokters, etc als je in de VS bevalt.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Bevallen in België of Amerika

Bericht door hemmie »

Mijn kinderen zijn in NL, India en de VS geboren, VS was toch echt de beste ervaring. Is wel al 11 jaar geleden.
Ik zou kiezen voor de meest praktische locatie, en dan vooral dus de plek waar de vader sowieso bij de bevalling kan zijn en na de bevalling zo lang mogelijk bij jullie kan blijven. Dat zou voor mij het allerbelangrijkste zijn.
Terug in Texas!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 784
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Bevallen in België of Amerika

Bericht door ClaireVHaut »

In Nederland krijg je ook niet standaard echo's hoor, meten ze ook je buik met een centimeter. Doen ze niet standaard urine test ;) Er zullen vast meer praktijken zijn in de olek waar je woont in de VS die je wel fijn vindt .
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Bevallen in België of Amerika

Bericht door kastelke »

Ik zie het nut niet in van echo's elke 4 weken, tenzij je een risico zwangerschap hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jecanta
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2023, 15:30

Re: Bevallen in België of Amerika

Bericht door Jecanta »

Er is ook een groot verschil tussen België en Nederland.
Ik ken veel Nederlanders die standaard naar België gaan voor medische zaken.
Bij de opvolging van een zwangerschap vind ik het wel normaal dat men ook altijd de baby controleert met een echo. Hoe kan men anders zeggen dat alles goed is. Zeker met de moderne technologie vind ik dit zeker geen overbodige luxe.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Bevallen in België of Amerika

Bericht door Dutchess »

Ik ben het eens met Elke. En realiseer je dat in de VS een echo elke 4 weken bij een normale (dus niet hoog-risico) zwangerschap ook niet als "medically necessary" zal worden beschouwd door de verzekering, dus dan mag je dat allemaal zelf betalen (als je al een arts of verloskundige zou vinden die dat laat doen).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Bevallen in België of Amerika

Bericht door kastelke »

In Be/Nl kan je, als je zelf betaalt, ook echo's laten maken, niet? Tenminste, dat was zo in de vorige eeuw, toen ik mijn baby kreeg. We noemden ze pretecho's, omdat ze medisch gezien absoluut niet noodzakelijk waren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Bevallen in België of Amerika

Bericht door Disney-Golf »

Om nog niet te spreken dat je zo consultaties inneemt voor aanstaande moeders die wel dringend, om medische redenen, een echo nodig hebben… 🤷‍♂️
Jecanta
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2023, 15:30

Re: Bevallen in België of Amerika

Bericht door Jecanta »

In België maakt een echo gewoon deel uit van een consultatie voor opvolging van de groei en detecteren van potentiële problemen. Dit is een korte check van 5min. In elke consultatie ruimte staat een toestel. Dus nee er wordt geen echo tijd ingenomen van risico patiënten. En nee de echo’s zijn niet op vraag van de ouders noch worden hiervoor extra kosten aangerekend.
De 3 uitgebreide groei echo’s zijn aparte consultaties.
Ik ben toch blij dat ik ook in België word opgevolgd en niet in Nederland.
Toevallig net een verhaal gehoord van een baby die met 38w is overleden, navelstreng rond de nek. Met een echo hadden ze dit kunnen zien maar dus al weken niet meer gecontroleerd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer