B2-visum aanvraag - Reis al boeken?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Sanderrij
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2023, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

B2-visum aanvraag - Reis al boeken?

Bericht door Sanderrij »

Dag allen,

Eind 2023 ben ik van plan om naar de Verenigde Staten af te reizen. Vanwege mijn reisgeschiedenis naar Irak moet ik een B2-visum aanvragen. Het is mij duidelijk geworden dat voor deze procedure veel documenten nodig zijn. Nu vraag ik mij het volgende af: moet ik voor het interview bij het Amerikaanse Consulaat de reis naar de Verenigde Staten al geboekt hebben? Of is het tonen van de reisplannen al voldoende, zonder dat ik dus een boekingsbevestiging kan overleggen?

Deze vraag stel ik omdat het erg zuur zou zijn als ik de reis al volledig zou hebben geboekt en mijn aanvraag wordt afgekeurd. Dan heb ik namelijk ook geen grond voor aanspraak op een annuleringsverzekering. Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Sander
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: B2-visum aanvraag - Reis al boeken?

Bericht door mtl »

Het algemene advies is om pas te boeken als je het visum hebt. Het tonen van reisplannen is voldoende.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: B2-visum aanvraag - Reis al boeken?

Bericht door Nagini »

Op de officiele instructies op travel.state.gov staat zelfs "There is no guarantee you will be issued a visa. Do not make final travel plans or buy tickets until you have a visa." (onder "Additional information", onderaan de pagina: https://travel.state.gov/content/travel ... sitor.html). Ze raden dus aan om geen permanente/unrefundable plannen te maken voordat je je visum in hand hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer