Advocaat nodig voor het H 1b visum.

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Toosjegoksen
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2023, 17:09
Aantal x V.S. bezocht: 1

Advocaat nodig voor het H 1b visum.

Bericht door Toosjegoksen »

Beste mensen,

Ik ga een jaar werken in Amerika en ben een advocaat nodig voor het H 1b visum.
Wie weet een betrouwbare advocaat, of hoe vind ik er 1.
Er staan genoeg advocaten op internet maar ik heb geen idee hoe ik er 1 moet zoeken die me met dit visum kan helpen.
Ik woon in de regio Utrecht. Wie weet heeft iemand goede ervaring met een advocaat en kan me die doorgeven.
Alvast bedankt!
tanteto
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: advocaat H 1b

Bericht door tanteto »

Kan je toekomstige werkgever je daar niet me helpen? Of ga je op de bonnefooi?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: advocaat H 1b

Bericht door Disney-Golf »

tanteto schreef:
01 feb 2023, 18:30
Kan je toekomstige werkgever je daar niet me helpen?
Sterker nog de werkgever is degene die de lawyer moet aanstellen gezien de bewijslast die deze laatste heeft...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: advocaat H 1b

Bericht door hemmie »

Precies, joj hebt geen immigration lawyer nodig, je toekomstige werkgever heeft een immigration lawyer nodig.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: advocaat H 1b

Bericht door Nagini »

Het aanvragen van een werkvisum kan alleen maar vanuit de werkgever. Heb je een werkgever die je heeft uitgenodigt om naar de VS te komen? Of heb je een vaccature gevonden waar je een visum voor nodig hebt? Amerikaanse bedrijven die geen internationalen in dienst hebben weten vaak maar weinig van de wetgeving omtrent visas, en amerikanen zonder verstand van zaken doen er dan over het algemeen makkelijk over ("oh dat vragen we wel even aan"). Als je werkgever aan jou heeft gevraagd om een visum te regelen, weet dan dat de kans dat dit goedkomt niet zo groot is. Omdat medewerking van het bedrijf verplicht is kun je dit visum niet eerst zelf aanvragen. Boundless heeft meestal goede, uitgebreide uitleg van het proces :https://www.boundless.com/immigration-r ... explained/

H1b visums zijn express minder aantrekkelijk gemaakt dan het vinden van een Amerikaanse/LPR candidaat. Het aanvragen van een H1b visum duurt in de meeste omstandigheden best een tijdje (maanden, vaak meer dan een jaar, langer als je ongelukkig uitkomt omtrent de inschrijfperiode (maar 2 weken per jaar!)) en kost je werkgever ook behoorlijk wat in fees (laat staan de kosten van een advocaat etc). Verder moet je werkgever moeite doen om te bewijzen dat ze geen amerikaan kunnen vinden voor de positie. En zelfs als dat allemaal gelukt is, is het proces eigenlijk een loterij want er zijn meer aanvragen dan visas beschikbaar dus niet iedereen met een goede aanmelding krijgt een visum. Met een Master in het vakgebied zijn je kansen beter dan met alleen een bachelor (de minimale eis voor H1b), en er is geen limiet op visas voor bepaalde instellingen zoals universiteiten.

Op een H1b ben je volledig afhankelijk van je werkgever, ook voor het aanvragen van een greencard, dus als er tekenen zijn dat ze niet bereid zijn moeite te doen om je te helpen met het visum dan kan ik niet aanraden dat je het process doorzet.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: advocaat H 1b

Bericht door hemmie »

Kleine correctie, de werkgever hoeft niet aan te tonen geen amerikaan voor de functie te kunnen vinden. Dat speelt pas bij bepaalde categorieen voor de green card aanvraag.
Terug in Texas!
grouch
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 feb 2022, 10:13

Re: advocaat H 1b

Bericht door grouch »

En nog een kleine correctie: met een H-1B ben je niet altijd afhankelijk van je werkgever om een greencard aan te vragen. Dat hangt af van de categorie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer