L1 & L2 Visa: trouwen in Las Vegas

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
nwanzi
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2014, 18:11

L1 & L2 Visa: trouwen in Las Vegas

Bericht door nwanzi »

Ik heb een aantal vragen ten aanzien van ons mogelijk aanstaande huwelijk in Las Vegas en dan met name in relatie tot onze L1 & L2 visum aanvragen.

Mijn partner en ik (beiden NL nationaliteit) vragen in 2023 L1 & L2 visa aan. Ondanks dat we al 18 jaar samen zijn, vonden we het nooit nodig om te trouwen. Nu blijkt een burgerlijk huwelijk een vereiste te zijn om je "spouse" in aanmerking te kunnen laten komen voor een L2 visum. We zijn van plan om op korte termijn naar Vegas te vliegen en aldaar te trouwen en dit huwelijk in Nederland te laten registreren.

Kan dit op de door ons gewenste wijze? Ik heb namelijk elders gelezen dat bij een huwelijk tussen een Amerikaan en niet-Amerikaan wordt geadviseerd om juist niet in de USA te trouwen. Dus ik zou graag willen weten of dit
voor twee Nederlanders zonder enige band met de USA wel gewoon kan, met de L1/L2 visa aanvragen in acht nemend.

Verder las ik op https://www.godigit.com/international-t ... nd-answers dat ze tijdens het L2 visum interview best wel wat vragen hebben over de huwelijksvoltrekking op zich, en zich niet per se richten op of wij een duurzame relatie hebben. Zie onderstaande dikgedrukte vragen.
L2 Visa Questions Regarding an Applicant’s Marriage
1. Can you show us your wedding album?

The visa officer may ask you to show your wedding album for verification purposes.


2. What is your marriage date and location?

Mention the correct date and place of your marriage.


3. What are the names of your mother and father-in-law?

Provide correct names of your in-laws.

4. Can you show us your wedding invitation/card?

Make sure to carry your wedding invitation for proof.
Deze vragen zijn niet echt heel erg van toepassing bij een Las Vegas elopement wedding. We zullen hooguit een aantal foto's maken (en dus niet een album hebben) en uitnodigingen versturen. Aanvankelijk hoopten we zelfs op onze jeans en sneakers te trouwen... Nou is mijn vraag dus: vergroten we de kans op het niet verkrijgen van het L2 visum door op deze manier te trouwen.

Verder ben ik benieuwd of het L2 interview alleen doet zonder je partner? En moet degene die het L1 interview aflegt verder in het in het interview ook nog vragen beantwoorden over het huwelijk?

Ik hoop dat mijn vragen zo duidelijk zijn, maar indien aanvullende info wenselijk is, hoor ik het graag. Alvast bedankt voor jullie feedback.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8335
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: L1 & L2 Visa: trouwen in Las Vegas

Bericht door Bennogr »

Als je allebei Nederlander bent, waarom wip je dan niet even langs bij het plaatselijke stadhuis en trouw je daar? Hoef je geen lange vliegreis te maken en hopen geld te verspillen aan hotels en zo. Een Nederlands huwelijk is natuurlijk ook makkelijk te registreren in Nederland.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 490
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: L1 & L2 Visa: trouwen in Las Vegas

Bericht door Nagini »

Volgens mij is er geen probleem met trouwen in Las Vegas als Nederlanders, alleen inderdaad iets meer papierwerk, en let goed op dat je alle nodige documenten meeneemt naar de VS die je daar nodig hebt. Je loopt niet het risico dat je wordt geweigerd omdat ze bang zijn dat je nooit meer terug gaat naar Nederland.

Voor de rest van je vragen over het interview: je doet je interview voor het L visum tegelijkertijd met het interview van je partner. Er zijn geen 'standaard' vragen, elk interview is anders en als er geen problemen zijn, is het meestal heel kort. De vragen die je krijgt over het huwelijk zijn vooral om te checken of je een 'bona fide' relatie hebt. Meestal krijg je die vragen samen, als er twijfel is over de 'echtheid' van je relatie kun je apart worden genomen zodat ze je antwoorden kunnen vergelijken.

Het advies om veel bewijs van je huwelijk mee te nemen is meer voor mensen met prille relaties/huwelijken, die weinig ander bewijs van hun relatie hebben, en/of voor mensen in landen waar huwelijksfraude voor visums meer voorkomt. Bijvoorbeeld mensen die hun partner pas een paar maanden kennen, of een LAT relatie hadden voor het trouwen. Aangezien jullie al 13 jaar samen zijn, zul je (hopelijk) wel meer bewijs hebben dat jullie een echte relatie hebben dan alleen wat foto's van het trouwen zelf. Denk aan vakantiefoto's over de jaren heen, foto's op feest/verjaardagen met andere familie, etc. Financieel "bewijs" zoals beide namen op de hypotheek van de woning, of een gedeelde bankrekening werken ook goed. Neem uit voorzorg hier wat voorbeelden van mee naar het interview, maar ik zou me niet al te veel zorgen maken.
nwanzi
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2014, 18:11

Re: L1 & L2 Visa: trouwen in Las Vegas

Bericht door nwanzi »

Bennogr schreef:
22 nov 2022, 15:36
Als je allebei Nederlander bent, waarom wip je dan niet even langs bij het plaatselijke stadhuis en trouw je daar? Hoef je geen lange vliegreis te maken en hopen geld te verspillen aan hotels en zo. Een Nederlands huwelijk is natuurlijk ook makkelijk te registreren in Nederland.
nwanzi
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2014, 18:11

Re: L1 & L2 Visa: trouwen in Las Vegas

Bericht door nwanzi »

Bennogr schreef:
22 nov 2022, 15:36
Als je allebei Nederlander bent, waarom wip je dan niet even langs bij het plaatselijke stadhuis en trouw je daar? Hoef je geen lange vliegreis te maken en hopen geld te verspillen aan hotels en zo. Een Nederlands huwelijk is natuurlijk ook makkelijk te registreren in Nederland.
Goede vraag. Omdat we graag nog in 2022 zouden willen trouwen en het idee van in Las Vegas trouwen zonder poespas ons aanspreekt. Tevens was ik voordat ik uw bericht las in de veronderstelling dat alleen al in ondertrouw gaan in NL overal zes weken duurt, maar dat is alleen het geval bij de gemeente waarin wij woonachtig zijn (alwaar er een wachttijd is van 4 maanden plus de 6 weken ondertrouw). Ik heb zojuist een gemeente gevonden waar wij over precies 2 weken een flits/baliehuwelijk zouden kunnen reserveren.

Bedankt voor de suggestie, @Bennogr! Indien u deze niet had gedaan dan had ik mijn veronderstellingen over de wachttijden niet niet opnieuw tegen het licht gehouden.
nwanzi
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2014, 18:11

Re: L1 & L2 Visa: trouwen in Las Vegas

Bericht door nwanzi »

Nagini schreef:
22 nov 2022, 15:52
Volgens mij is er geen probleem met trouwen in Las Vegas als Nederlanders, alleen inderdaad iets meer papierwerk, en let goed op dat je alle nodige documenten meeneemt naar de VS die je daar nodig hebt. Je loopt niet het risico dat je wordt geweigerd omdat ze bang zijn dat je nooit meer terug gaat naar Nederland.
Ik begrijp niet zo goed wat je met die laatste zin bedoelt?
Nagini schreef:
22 nov 2022, 15:52
Voor de rest van je vragen over het interview: je doet je interview voor het L visum tegelijkertijd met het interview van je partner. Er zijn geen 'standaard' vragen, elk interview is anders en als er geen problemen zijn, is het meestal heel kort. De vragen die je krijgt over het huwelijk zijn vooral om te checken of je een 'bona fide' relatie hebt. Meestal krijg je die vragen samen, als er twijfel is over de 'echtheid' van je relatie kun je apart worden genomen zodat ze je antwoorden kunnen vergelijken.
Bedoel je dat we met z'n tweeën gezamelijk in dezelfde ruimte worden geïnterviewd?
Nagini schreef:
22 nov 2022, 15:52
Het advies om veel bewijs van je huwelijk mee te nemen is meer voor mensen met prille relaties/huwelijken, die weinig ander bewijs van hun relatie hebben, en/of voor mensen in landen waar huwelijksfraude voor visums meer voorkomt. Bijvoorbeeld mensen die hun partner pas een paar maanden kennen, of een LAT relatie hadden voor het trouwen. Aangezien jullie al 13 jaar samen zijn, zul je (hopelijk) wel meer bewijs hebben dat jullie een echte relatie hebben dan alleen wat foto's van het trouwen zelf. Denk aan vakantiefoto's over de jaren heen, foto's op feest/verjaardagen met andere familie, etc. Financieel "bewijs" zoals beide namen op de hypotheek van de woning, of een gedeelde bankrekening werken ook goed. Neem uit voorzorg hier wat voorbeelden van mee naar het interview, maar ik zou me niet al te veel zorgen maken.
Duidelijk verhaal. Ik maak hier inmiddels een stuk minder zorgen over! Thanks, @Nagini!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 490
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: L1 & L2 Visa: trouwen in Las Vegas

Bericht door Nagini »

Hallo Nwanzi,
Ik begrijp niet zo goed wat je met die laatste zin bedoelt?
De reden waarom mensen aanraden niet in de VS te trouwen op een toeristenvisum als je als buitenlander met een Amerikaan trouwt, is omdat het moeilijk kan zijn te bewijzen dat de buitenlander weer terug naar huis gaat na het huwelijk. Dit moet je namelijk bij binnenkomst aannemelijk maken bij de immigratie als je op een toeristenvisum/ESTA reist. Als je partner in Amerika woont en je tzt van plan bent naar die partner te emigreren, kan men zich bij de emigratie afvragen waarom je niet zou besluiten deze keer 'gewoon' te blijven. Dat is voor jullie niet aan de orde, want je kan makkelijk aan tonen dat je weer terug gaat met bijvoorbeeld je huis en werk in NL.
Bedoel je dat we met z'n tweeën gezamelijk in dezelfde ruimte worden geïnterviewd?
Precies, je interview is gezamenlijk (In dezelfde ruimte, bij hetzelfde loket, met dezelfde beambte). In Amsterdam tenminste grenzen de loketten gewoon aan de wachtruimte, dus je kunt zelfs vaak meeluisteren met de interviews van andere mensen! De meeste vragen zullen voor je partner zijn, het enige dat jij hoeft te 'bewijzen' is dat jullie "echt" getrouwd zijn. Jouw visum is immers afhankelijk van dat je partner zijn visum goedgekeurd krijgt.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: L1 & L2 Visa: trouwen in Las Vegas

Bericht door USInsider »

Je zegt dat jullie volgend jaar L1/L2 visa gaan aanvragen. Dat klopt niet. Het bedrijf waar een van jullie voor gaat werken vraagt de visums aan. De immigratieadvocaat in de US ingehuurd om dit te doen dan wel de juridische afd. van het bedrijf heeft daarvoor documentatie nodig. Voor de L-2 is een van die documenten dat huwelijksakte. Voor immigratiedoeleinden is aan te raden alles zo simpel mogelijk te houden. Trouw dus gewoon in Ned.

Ik weet niet waar de website die je hebt gevonden al die vragen vandaan haalt. Dergelijke vragen worden gesteld als iemand via een huwelijk met een US citizen gaat emigreren. Of mogelijk als een L-1 visumhouder tijdens zijn verblijf in de US trouwt, en het L-2 visum apart wordt aangevraagd.
Wat jullie mee moet nemen naar het consulaat (Ned.) of de ambassade (BE) zul je te horen krijgen van het bedrijf/de advocaat die jullie petities heeft ingediend. Die zal de documenten sturen die je moet overleggen en je vertellen wat daaraan toe te voegen. Neem voor alle zekerheid je huwelijksboekje mee.

Ik heb zelf twee keer een H-4 stempel gekregen, plus een L-2, en een Groene Kaart, en er is me bij al die bezoeken aan het consulaat geen enkele vraag gesteld behalve "did you bring your documents and your passport".
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: L1 & L2 Visa: trouwen in Las Vegas

Bericht door hemmie »

Mij is bij een L1/L2 (ik was L2) wel eens mijn trouwdatum gevraagd, meer niet. Maar wij waren al langer getrouwd en stonden daar met een paar kinderen. Als je pas vlak voor de aanvraag van het visum bent getrouwd zou ik wat vragen zeker niet uitsluiten. Maar saar zou ik niet over inzitten, veel zal het niet voorstellen, gewoon eerlijk vertellen hoe het zit. Hey komt wel vaker voorndat mensen precies om dezelfde reden net voor visumaanvraag trouwen.
Terug in Texas!
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: L1 & L2 Visa: trouwen in Las Vegas

Bericht door Jessica88 »

Hoi!

Ik heb toendertijd precies hetzelfde gedaan, alleen niet getrouwd in Vegas maar wel in de VS. Mijn man (toen nog vriend) werkte in de VS op een L1 visum, we hebben een jaar lang lange-afstand gedaan en zijn na ongeveer een jaar getrouwd in de VS. Toen ben ik terug gegaan naar NL en heb aldaar mijn visum aangevraagd, en gekregen. Bij het interview op het consulaat werd toen gevraagd waarom we zo snel getrouwd waren - op het moment van trouwen waren we minder dan een jaar samen - maar toen ik zei "when you know, you know" werd dat gewoon goed gekeurd. We hadden in dat jaar tijd al wel heel veel ondernomen en kaarten van familieleden en foto's van ons samen met familie en vrienden. Die had ik allemaal meegenomen naar het consulaat maar werd verder niet echt om gevraagd.

Zo'n anderhalf jaar later hadden we het interview voor onze green cards, dit werd gesponsord door het bedrijf van mijn man, en hier werd eigenlijk alleen maar gevraagd naar onze trouw datum. Ondanks dat we die allebei verkeerd zeiden (ons interview was samen) werden ook de green cards goedgekeurd. Inmiddels net onze 4-year anniversary gehad en helemaal gesettled in de VS!

Laat maar weten als je nog wat vragen hebt!
nwanzi
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2014, 18:11

Re: L1 & L2 Visa: trouwen in Las Vegas

Bericht door nwanzi »

Bedankt voor jullie waardevolle input. Inmiddels zijn mijn partner en ik getrouwd in Nederland en zijn we net terug van onze huwelijksreis (alwaar we veel foto's hebben genomen :wink: ). De eerste stappen voor de L1 & L2 aanvragen zijn gezet. Ik begrijp uit jullie reactie dat ik me hier alleszins niet druk om hoef te maken... Point taken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer