J1 "refused" ceac status

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Scotte23
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 okt 2022, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

J1 "refused" ceac status

Bericht door Scotte23 »

Hallo allemaal,

Ik heb mijn J1 documenten moeten opsturen naar het consulaat zonder interview, en tot mijn schrik staat er nu in CEAC de volgende status:

A U.S. consular officer has adjudicated and refused your visa application. Please follow any instructions provided by the consular officer. If you were informed by the consular officer that your case was refused for administrative processing, your case will remain refused while undergoing such processing. You will receive another adjudication once such processing is complete. Please be advised that the processing time varies and that you will be contacted if additional information is needed. For more information, please visit TRAVEL.STATE.GOV or the website for the Embassy or Consulate at which you made your visa application.
For more information, please visit U.S. Consulate General Amsterdam.


Dit is voor mij de eerste keer dat ik naar de USA ga, en het is voor mij dan ook volstrekt onduidelijk waarom het resufed is. Ik heb het consulaat gebeld, maar die konden mij er ook verder niet mee helpen. Hoe moet ik nu verder gaan? Ik heb namelijk geen instructies van de concular officer gekregen. (case is gister aangemeld en meteen geupdated naar refused)

Ik hoor graag van jullie,

Met vriendelijke groet,
Scott
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: J1 "refused" ceac status

Bericht door Nagini »

Wat "refused" betekent hangt af van de reden van refusal. Voor alle mogelijke codes kun je kijken naar https://travel.state.gov/content/travel ... %20applies. . Refusals gebaseerd op codes 212 en 214 zijn meestal permanent; je kunt deze beslissing niet aanvechten (public charge valt ook onder 212, maar meestal krijg je daar eerst een 221 code voor). Afwijzing onder 214(b) of 212(a) houdt in dat op basis van je gegeven informatie, besloten is dat je niet in aanmerking komt voor het visum. Bijvoorbeeld omdat je een strafblad hebt, of onvoldoende hebt kunnen bewijzen dat je voor een studie gaat, of dat men vreest dat je komt emigreren. Wel is het nog steeds mogelijk een nieuwe aanvraag te doen, maar de kans op goedkeuring is natuurlijk kleiner, zeker als je niet met nieuwe informatie komt.

Als je een 221(g) refusal hebt, is dat geen permanente afwijzing, maar betekent dat dat de consular officer heeft besloten je tijdelijk af te wijzen omdat er niet voldoende informatie geleverd is. Bijvoorbeeld als je geen, onduidelijke of niet voldoende fiancien kon aantonen. Als je nog geen interview hebt gehad omdat dit eerst gewaived was, kan het zijn dat ze je alsnog op interview willen. Ook wordt een 221(g) refusal soms gegeven voor administrative processing (als er extra background checks nodig zijn).

In jouw geval, mits je geen duidelijke reden kunt bedenken waarom je "echt" refused zou zijn, is het waarschijnlijk het laatste. Houd contact met het consulaat (misschien kun je de reden voor refusal opvragen om er achter te komen wat er aan de hand is?). Soms duurt het een paar dagen voordat iedereen in het lokale consulaat op de hoogte is. De situatie kan zichzelf ook spontaan oplossen als de extra background checks in de achtergrond worden afgerond.
tangoNL
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2022, 12:07

Re: J1 "refused" ceac status

Bericht door tangoNL »

Het is het laatste. Ben ook bezig met een J1 aanvraag via interview waiver en de eerste status update was "Refused" voor een paar dagen en toen ging het over naar "Administrative processing" voor 2-3 weken en nu pas "approved". Dus je hoeft je nog geen zorgen te maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer