F-1 F-2 student met strafblad

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
MURS
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2022, 13:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

F-1 F-2 student met strafblad

Bericht door MURS »

Hi allen,

Volgend jaar wil ik graag in The States mijn minor volgen. Echter heb ik vorig jaar een domme domme fout gemaakt door te hard te rijden. Mijn rijbewijs is in beslag genomen en ik moet nog voorkomen.
Ik ben dus benieuwd of dit gevolgen kan hebben tot het aanvragen van een F-1 of F-2 visum. Online kan ik vooral vinden dat je een interview krijgt over jezelf als persoon zijnde, maar niet of hier in gevraagd wordt of ik ooit veroordeeld ben.

Hopelijk weten jullie heer meer over en kunnen jullie mij helpen. p.s het is mijn eerste keer op dit forum dus hopelijk is het okay dat ik deze vraag stel.

Groet,
MURS
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: F-1 F-2 student met strafblad

Bericht door Nagini »

Hello MURS,

Welkom op dit forum! Vragen over visa's met een strafblad krijgen we hier wel vaker, dus dat is geen probleem.

Het consulaat komt over je overtreding te weten in de DS160. Daar is een vraag "Have you ever been arrested or convicted for any offense or crime, even though subject of a pardon, amnesty, or other similar action?". Daar zul je waarschijnlijk "ja" voor moeten invullen en wat aanvullende informatie moeten geven. In het interview proberen ze dan in te schatten of je een gevaar vormt voor de Amerikaanse samenleving. Dit ben je als je bent veroordeelt voor zware misdaden, "crimes of moral torpitude" en misdrijven met drugs bijvoorbeeld (zie ook:https://travel.state.gov/content/travel ... ivers.html ). Moral torpitude is een vaag begrip, maar het gaat meestal over de intentie en of er mensen, bedrijven of de overheid schade geleden hebben. Snelheidsovertredingen vallen hier in principe niet onder, mits er geen verzwarende omstandigheden zijn (bijvoorbeeld: heb je ook iemand aangereden, of was je onder de invloed van verdovende middelen?).

In dit geval zou ik aangeven dat je een offense hebt voor "speeding" in de DS160, en mocht er naar gevraagd worden eerlijk zijn (maar ook geen extra informatie geven als daar niet naar gevraagd wordt). Ook voor simpele snelheidsovertredingen moet je in de VS vaak naar de court, dus dat hoeft geen gefronsde wenkbrouwen op te leveren tijdens het interview. Eventueel kopietjes van documentatie over je zaak meenemen. Je hoeft voor een F visum interview geen VoG te overleggen, dus dat scheelt. In principe zou het geen reden moeten zijn voor een refusal (maar 100% kun je dat niet garanderen, dat ligt aan de officer met wie je spreekt). Liegen tegen een co in een interview is wel een reden voor refusal, mocht je dat overwegen, maar natuurlijk alleen als je daarop betrapt wordt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer