Visitor visa: wanneer aanvragen bij Amerikaanse consulaat?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Rubenslash
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2022, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Visitor visa: wanneer aanvragen bij Amerikaanse consulaat?

Bericht door Rubenslash »

Beste,

Mijn vrouw komt van buiten de EU en kan niet via ESTA naar de USA reizen, dus ze zal een visitor visa nodig hebben. Aangezien wij de komende jaren af en toe wel eens naar de USA zouden willen reizen, vroeg ik mij af of het mogelijk is om bij de ambassade zo een visitor visa te bekomen zonder dat er al een concrete reis is geboekt met vluchten, datums etc. Of gaan ze dat enkel goedkeuren als je al een soort van reisplan met terugvlucht hebt? In het eerste geval zouden we namelijk nu al een afspraak willen maken, zodat we daar later niet meer aan moeten denken.

Bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 12 jul 2022, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Visitor visa

Bericht door mtl »

Volgens mij is het advies juist om geen tickets te boeken zodat je niet je geld kwijt bent bij een afwijzing.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Visitor visa: wanneer aanvragen bij Amerikaanse consulaat?

Bericht door Nagini »

Je hebt in principe geen concrete reis nodig, omdat inderdaad wordt aangeraden om geen tickets of accomodaties te boeken voordat je zeker weet dat je een visa gaat krijgen. Wel moet je aangeven waarom je een visa voor de US wilt hebben. "We gaan er vast ooit nog wel eens heen" is dan wel erg vaag. Het beste is om aan te geven dat je in de redelijke nabije toekomst plannen hebt om naar de VS te reizen, bijvoorbeeld "In de week voor Kerst een paar dagen New York". Plannen kunnen later altijd nog veranderen, en ze zullen je er achteraf niet aan houden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer