ESTA : 4 reizen per 2 jaar ?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Kris4s
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2022, 11:23

ESTA : 4 reizen per 2 jaar ?

Bericht door Kris4s »

Ik ga binnen een paar jaar op pensioen. Ik zou een huisje willen kopen in Oregon.
Maar ik ben niet zeker dat ik de Esta regels goed begrijp. Mijn interpretatie :
- duur 2 jaar, je mag zoveel reizen als je wil van maximum 90 dagen maken in deze periode.
- maar als er te weinig tijd tussen de terugreis naar België, en de nieuwe reis naar Amerika zit (bv. enkele dagen) kan je geweigerd worden, omdat je dan de facto bijna altijd in Amerika zit.
- Maar als ik dus om de 2 jaar een nieuwe Esta vraag, en dus afwisselend 3 maand in België en 3 maand in USA zit (want ik zal nog altijd een huis in België hebben) , zou dit OK moeten zijn.

Is mijn interpretatie juist ?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: ESTA : 4 reizen per 2 jaar ?

Bericht door mtl »

Dat bepaalt de CBP-officer die jouw paspoort controleert bij aankomst. Hij/zij kan jou altijd weigeren als ze vinden dat er iets niet in orde is. Die zgn 3 maanden is slechts een advies waar je geen rechten aan kan ontlenen.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: ESTA : 4 reizen per 2 jaar ?

Bericht door kastelke »

Je kan ook kijken naar een B2 tourist visa. Maar als ze de indruk hebben dat je in de US mogelijk gaat werken omdat je niet voldoende financiële middelen hebt, of als ze denken dat je er eigenlijk wilt gaan wonen (teveel tijd doorbrengen), dan kan het geweigerd worden. Gevolg is dat je geen ESTA meer kan hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: ESTA : 4 reizen per 2 jaar ?

Bericht door Disney-Golf »

Kris4s schreef:
20 jun 2022, 13:29
IMijn interpretatie :
- duur 2 jaar, je mag zoveel reizen als je wil van maximum 90 dagen maken in deze periode.
Met een maximum van 183 dagen per kalender jaar!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer