In Iran na 2011

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Joostw
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 mei 2022, 23:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

In Iran na 2011

Bericht door Joostw »

Hoi allemaal,

In 2013 ben ik naar Iran geweest voor een mooie vakantie. Ik las in de ESTA voorwaarden dat je NIET na 2011 in Iran mag zijn geweest. Daarom heb ik een visum nodig. Ik heb inmiddels een nieuw paspoort en was toen der tijd 7 jaar oud. Is het echt niet mogelijk om toch een ESTA in te vullen ipv maanden wachten op een visum, vooral met de lange wachttijden scheelt het als mensen die in Iran zijn geweest een ESTA mogen hebben.

Groetjes
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: In Iran na 2011

Bericht door hemmie »

Was je van plan te liegen bij je esta aanvraag? Dat lijkt me nooit een goed idee...
Terug in Texas!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: In Iran na 2011

Bericht door IngridUSA »

Voor zover ik kan zien voldoe je daarmee niet aan de voorwaarden om op Esta te reizen. Je kunt er wat van vinden, maar het is wat het is.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: In Iran na 2011

Bericht door bedeve »

Joostw schreef:
19 mei 2022, 14:42
vooral met de lange wachttijden scheelt het als mensen die in Iran zijn geweest een ESTA mogen hebben.
Vooral tbv van de openbare veiligheid in de USA is het van belang dat mensen die in Iran zijn geweest een visum procedure doorlopen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: In Iran na 2011

Bericht door ADE01 »

Er is een kans dat je er uitgehaald wordt mocht je liegen en op een ESTA gaan. Geen idee hoe groot die kans is, maar mochten ze ergens een vermoeden hebben dan wordt je direct teruggestuurd en kom je minimaal 10 jaar de VS niet in.
Joostw
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 mei 2022, 23:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: In Iran na 2011

Bericht door Joostw »

Mijn plan was zeker niet om te gaan liegen. Ik vroeg me alleen af of er misschien uitzonderingen waren om toch een ESTA te mogen, maar het lijkt er niet op🙁
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: In Iran na 2011

Bericht door mtl »

Ik ben bang van niet.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: In Iran na 2011

Bericht door Nagini »

Enig voordeel; zo'n B toeristen-visum is meerdere jaren geldig (meestal 10), dus je hoeft in ieder geval niet heel vaak langs het consulaat.
Neandertaler
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2022, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: In Iran na 2011

Bericht door Neandertaler »

bedeve schreef:
19 mei 2022, 15:43
Joostw schreef:
19 mei 2022, 14:42
vooral met de lange wachttijden scheelt het als mensen die in Iran zijn geweest een ESTA mogen hebben.
Vooral tbv van de openbare veiligheid in de USA is het van belang dat mensen die in Iran zijn geweest een visum procedure doorlopen
"openbare veiligheid".... De kans is groter dat je komt te overlijden tijdens een bezoek aan een kinderboerderij dan door Iranezen op een vlucht of elders. De maatregelen zijn hysterisch!
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: In Iran na 2011

Bericht door GoBucks »

Het is misschien lullig voor jouw - individueel - geval. Maar de US heeft geen zin om ieder individu te gaan onderzoeken die toevallig in Iran is geweest om wat voor reden dan ook. Dus krijg je een algemene regel, zoals deze.
Bovendien is een ander land bezoeken (Amerika of welk land dan ook) een gunst, geen recht. Als een land regels stelt aan degene die dat land binnen wil komen, dan is dat hun goed recht.
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: In Iran na 2011

Bericht door els70 »

Luchtmaatschappijen die vanuit Europa naar Iran vliegen zijn verplicht om aan de Amerikaanse autoriteiten de passagierslijsten door te geven. Men ziet dus dadelijk of iemand in Iran geweest is.
Neandertaler
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2022, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: In Iran na 2011

Bericht door Neandertaler »

Is het niet waard, gewoon visum aanvragen.

Afhankelijk van hoe hysterisch de consulaatmedewerker is, moet je misschien een ds5535 invullen. Wellicht kun je die vooraf invullen en meteen hardcopy meenemen naar je afspraak. Bewaar een digitale pdf versie op je telefoon zodat je ter plekke het ook digitaal kan opsturen, mocht hij/zij ernaar vragen. Dat bespaart je tijd en een 221(g).

Link:
https://nl.usembassy.gov/visas/ds-5535/

Zie bijlage een pdf
Bijlagen
DS-5535-fillable.pdf
(118.33 KiB) 46 keer gedownload
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer