Lange wachttijden voor visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
TravelTony
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2023, 17:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door TravelTony »

Inmiddels wel de juiste route gevonden om een afspraak in Brussel te maken, maar ondanks dat die hierboven gedeelde link meldt dat er 1 dag wachttijd is, zie ik (gelukkig voor ik weer 160 dollar betaal) dat de eerstvolgende optie voor een afspraak op 17 maart 2024 is....zucht.

In dit proces om een afspraak in Brussel te maken moest ik wel aangeven of ik als inwonende van België of inwonende van een ander land dan België de aanvraag wilde doen. Wellicht dat ik toch achteraan de lijst word geplaatst vanwege mijn nationaliteit?..
Mandy1102
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2023, 10:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door Mandy1102 »

Hi!

Ik zit in dezelfde situatie en ben benieuwd of jullie een update hebben! Zijn er inmiddels plekjes vrij gekomen in Amsterdam of is het gelukt in Brussel? Ik hoor het graag!

Groetjes,

Mandy
Wolpie
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2023, 21:59

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door Wolpie »

Dag allemaal,
Ik lees even mee. Zit met hetzelfde probleem als velen van jullie. Heb m'n D-160 formulier ingevuld en wil nu een afspraak maken, maar kan niet eens de betaling doen. Ik zie wel het totaalplaatje van de kosten, maar kan dus nergens betalen. Laat staan een afspraak inplannen. Hebben meer van jullie dit probleem gehad? Dank alvast voor de reactie!

Groetjes,
Anne
Wolpie
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2023, 21:59

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door Wolpie »

Nou het is me wat. Inmiddels is de betaling gelukt maar zijn er geen time slots available. Gebeld met het consulaat, kunnen ook niets helpen en weten niet wanneer er wel weer time slots komen. Gebeld met consulaat Brussel, je kan daar een interview aanvragen, eerstvolgende mogelijkheid is pas in april 2024. En je moet opnieuw een betaling doen van $160 om überhaupt te kijken of en wanneer er een gaatje vrij is voor een afspraak. Voor Frankfurt ook gekeken, die zouden in juni al plek hebben, maar ook moet je daar weer opnieuw voor betalen voor je dit kan aanvragen. Man man man wat een gedoe. Iemand nog de ultieme tip? mijn moed begint een beetje in mijn schoenen te zakken. We gaan eind augustus met het hele gezin (man en 2 kinderen) op wereldreis en zouden in San Francisco starten, maar moeten nu misschien de boel omgooien dus...
grouch
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 feb 2022, 10:13

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door grouch »

Vaak kijken of er een plekje vrijkomt. Je bent niet de enige die vaak kijkt, dus je moet echt heel vaak kijken :D
TravelTony
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2023, 17:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door TravelTony »

Was ik weer...ik ben inmiddels nog geen steek verder helaas. Een keer of 3 tot 5 x per dag de pagina bekeken en ververst (wat in feite automatisch gaat omdat je telkens opnieuw inlogt) en nog steeds geen afspraken gezien voor begin 2024. Ik zie wel dat er wat verandert af en toe in de data, maar dan dat er in plaats van op 13 februari bijvoorbeeld op 12 februari een optie is...

Wat ik wel heb geleerd zojuist wat nuttige info kan zijn voor anderen in deze situatie: als je ook bij een andere ambassade een aanvraag gaat doen - en daar dus een nieuwe ds-160 formulier moet invullen en opnieuw moet betalen - doe dat dan met een ander emailadres. Anders herkent na enige tijd het systeem je emailadres van de aanvraag uit Amsterdam en dan lukt het niet meer je aanvraag voor de andere locatie online in te zien.

Ik ga Frankfurt ook maar proberen denk ik. Uiteindelijk is het zonde van elke keer 160 dollar maar op die hele reis is dat niet zoveel..
Jopiet
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2023, 11:08

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door Jopiet »

Hi, kan je zo maar een afspraak maken online in Brussel ipv van in Amsterdam, als Nederlander voor een F1 visum?
De wachttijden in Brussel zijn veel korter?
Wie heeft er ervaring mee?
Dank je
juf1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 apr 2020, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door juf1980 »

Volgens mij kan dat gewoon alleen las ik volgens mij op de site van Brussel dat je daar ook een doktersverklaring moest overleggen?
Ik heb vorige week vrijdag voor mijn hele gezin de B2 visum aangvraagd. Na 4x 160 euro betaald te hebben was mijn eerst mogelijke afspraak in Amsterdam in februari 2024. Wij hebben geboekt voor de Kerstvakantie dus ik was wel enigszins in paniek. Na elke dag op meerdere momenten ingelogd te hebben kwam afgelopen dinsdag rond 15 uur opeens de datum 6 juli vrij. Meteen voor ons vieren op die dag een afspraak gemaakt.
Het lijkt erop dat ze steeds een dag open zetten ofzo. Mijn advies is dus om elke dag te kijken op verschillende momenten.
TravelTony
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2023, 17:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door TravelTony »

Wow! Ik ben op zn zachtst gezegd stikjaloers! Ik zit al 2 maanden op zo'n afspraak te jagen en heb in NL en Duitsland constant geen mogelijkheid voor feb of april 2024. En ik kijk echt minstens 2 x per dag maar sommige dagen wel 10 x. Ik ga nu nog vaker kijken, onze reis is al over n ruime maand, zou echt voor ons als familie superingewikkeld worden als ik als enige van 11 mensen niet meekan omdat ik 7 jaar terug in Iran was.
juf1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 apr 2020, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door juf1980 »

Wat vervelend!! Ik had een klokje in mijn telefoon dat ik elk uur moest kijken. Soms heb ik zelfs elk kwartier ingelogd (tijdens werken). Vorige week was er dus opeens in de middag een dag open met heel veel tijden. Het lijkt er echt op dat ze steeds maar een dag open zetten.
Ik hoop voor jou dat het snel gaat lukken!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door bedeve »

Jopiet schreef:
15 jun 2023, 11:13
Hi, kan je zo maar een afspraak maken online in Brussel ipv van in Amsterdam, als Nederlander voor een F1 visum?
Hoi @Jopiet , als je de zoekfunktie in de rechterbovenhoek als een soort Google gebruikt vind je een behoorlijk aantal teksten over de ambassade in Brussel.
Of je ook als Nederlander .....daar hebben ze iets op gevonden en dat noemen ze Europa.
Brussel is daar de hoofdstad van.
Succes met je visa actie
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
juf1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 apr 2020, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door juf1980 »

Let er wel op dat je voor elk land apart de kosten moet betalen, helaas.
TravelTony
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2023, 17:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door TravelTony »

juf1980 schreef:
20 jun 2023, 12:26
Wat vervelend!! Ik had een klokje in mijn telefoon dat ik elk uur moest kijken. Soms heb ik zelfs elk kwartier ingelogd (tijdens werken). Vorige week was er dus opeens in de middag een dag open met heel veel tijden. Het lijkt er echt op dat ze steeds maar een dag open zetten.
Ik hoop voor jou dat het snel gaat lukken!
Het hopen heeft geholpen. Na 3 maanden minstens 10, maar soms veel vaker per dag die pagina verversen, tot mijn stomme verbazing woensdagochtend vroeg ineens een afspraak kunnen maken voor donderdagochtend vroeg (gisteren dus). En na een hoop wachtrijen en een kort gesprek, mijn visum goedgekeurd gekregen. Als het 1 dag later was geweest, had ik het niet op tijd voor de vlucht gehad. Onvoorstelbaar, net als we de handdoek in de ring wilden gooien. Heel vaak verversen van de pagina waarop je de afspraak maakt, en dan vooral op allerlei momenten van de dag, werkt dus wel. Maar er is ook een portie geluk nodig.

Waardevolle info voor anderen met hetzelfde probleem is denk ik dat we met zekerheid hebben vastgesteld dat ook buiten kantoortijden zoals vroeg in de ochtend en op zondag er ineens nieuwe data in kunnen staan. En dat deze - ook als het pas over 3 maanden is - na enkele minuten al weer weg zijn. Vaak checken en meteen reageren dus. Wij gaan de koffers pakken, ik hoop dat anderen wat hebben aan de info.
JasperEnNien
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2023, 13:42
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door JasperEnNien »

Hoi allen!

Wij vertrekken 1 oktober naar Zuid-Amerika en willen 1 februari aankomen in de US.

Nu ben ik bezig met het aanvragen van het visa B2. En we zien inderdaad de lange wachttijden in Amsterdam. Frankfurt daartegen kan het sneller. Echter, is de service aan de telefoon een drama. Hulp bieden ze niet. In Amsterdam al niet maar via de telefoon naar Duitsland ook niet.

Ik heb een nummer gekregen die in principe zou moeten helpen met problemen omtrent visa aanvraag maar dit is een hele lange afspeelband met een keuzemenu. Een medewerken krijg je niet aan de lijn.

Ons probleem is dat wij al een DS-160 formulier hebben en betaald hebben. We willen ons interview in Duitsland plannen en moeten daarvoor aantonen dat wij de Fee hebben betaald. Dit bewijs kan je van de Nederlandse portal afhalen en dan die code die daarop staat invoeren op de Duitse site. Maar welke code moet daar? Hebben jullie enig idee? Foto ter illustratie:

aaah.. ik kan dus geen foto toevoegen aan mijn verhaal. Dat is jammer.

Probeer ik het zo. Wij zijn in de aanmeldingsportal bij het punt om de Fee te betalen, die wij al betaald hebben in de Nederlandse portal. In dit topic wordt ook gezegd dat je niet nogmaals de Fee hoeft te betalen. Er staat onderaan deze pagina ''Receipt Number:'' onder onze beide namen. Wij willen dus weten welk nummer wij daar moeten invoeren.

Als iemand het weet, bedankt :D :D :D :D :D :D :D
juf1980
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 apr 2020, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door juf1980 »

In principe vaak de afspraakpagina verversen is het voor vele, waaronder mijzelf, gelukt om eerder een afspraak in Amsterdam te maken.
Ik heb ook zelf gekeken om een afspraak in België of Duitsland te maken in verband met de wachttijd. Bij de vraag en antwoorden van beide landen staat wel heel duidelijk dat eerder betaalde bedragen voor een visumaanvraag alleen geldig is in land van aanvraag. Je zal dus opnieuw de kosten moeten betalen voor Belgie of Duitsland.
JasperEnNien
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2023, 13:42
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Lange wachttijden voor visum

Bericht door JasperEnNien »

Hoi allemaal,

Voor wat het waar is;)


Wij hebben ons visum gekregen door een afspraak in te plannen in Berlijn. Kost je nogmaals 300 euro maar goed daar kan je snel een afspraak krijgen voor het meest lullige interview ooit en zijn de mensen die er werken wél vriendelijk.

Amsterdam heeft de zaken niet op orde maar Berlijn wel.

Succes allen! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer