Auto kopen in Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Marla86
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2022, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Auto kopen in Amerika

Bericht door Marla86 »

Hi allemaal

Heeft iemand ervaring met het kopen van een auto?

Een garage die ik had gemaild zei dit:

To purchase a vehicle with us you need a social security number. Regardless if you were financing or purchasing outright. The reason is that the DMV requires it to register and tax the vehicle.

Het lijkt erop dat kopen dus onmogelijk is zonder SSN, en toch hoor ik om me heen dat mensen gewoon een auto kopen. Kan ik beter particulier kopen?

En heeft iemand ervaring met verzekering en wie kan ik het beste benaderen? En waar kan je de auto registreren?

Ik ga naar New Jersey voor een half jaartje

Dankjewel!
Laatst gewijzigd door Marla86 op 26 apr 2022, 01:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door Disney-Golf »

Nee hé, toch niet opnieuw?
Heb je je B1/B2 visum al?

Opmerking moderator

Houdt het netjes ajb
Marla86
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2022, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door Marla86 »

Sorry? Waar heb je het over?
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door Disney-Golf »

Hier heb ik het over… viewtopic.php?f=30&t=77777
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door MariekeH »

Doe zelf eens een keer wat onderzoek op het forum; hier is al veel over geschreven.

Je hebt hier nu onder 2 namen ontzettend veel vragen gesteld, en je neemt niet eens de moeite om even terug te koppelen over je visumaanvraag, zodat anderen in de toekomst nog iets zouden kunnen hebben aan die pagina's aan advies. Jij kiest ervoor om onder je andere naam gewoon nog meer vragen te stellen, en ik vermoed dat je ook over dit onderwerp niet van plan bent later te rapporteren hoe het gegaan is.

Ik denk dat de meeste mensen hier nu wel klaar zijn met al jouw vragen. Ik in ieder geval wel.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door mtl »

Van een ander forum begreep ik dat de visumaanvraag nog niet goed gekeurd is. Wel onder de naam Alexandra86.
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door biebyip »

Deze vraag heeft iemand die heel erg op jou lijkt ook al op een ander forum gesteld. Of hier misschien ook al.


Probleem is niet de auto kopen. Probleem is de auto op je naam zetten (ssn voor nodig) en al helemaal de auto verzekeren tegen Amerikaanse aansprakelijkheid.

Probleem is ook je visum. Of ben je toevallig dezelfde dame uit 86 die haar verschrikkelijk slechte medische conditie alleen kan behandelen door een bezoek van een keer per week aan de fysiotherapeut? Want die was bezig met een b1/b2 visum. Had ze ook op een ander forum hulp voor gevraagd. Had ze een slecht advies gekregen dat het met een visum bureau vast zou lukken. Was dus niet waar.

Waarom zeg ik dit? Omdat je misschien jezelf in haar verhaal herkent. Omdat je in dat geval het advies van de experts hier consequent naast je neerlegt en laat merken slecht te lezen.

Allemaal niet echt handig als je een lastige medische conditie hebt (want luister je wel echt naar wat Nederlandse artsen je vertellen?) en ook niet als je maar de vs gaat (want lukt het je wel om daar alles goed te regelen?)
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door Hockey »

Marla86 schreef:
26 apr 2022, 01:16
Ik ga naar New Jersey voor een half jaartje
Je stelt deze vraag op 21 april.
Op 5 april stelde je nog de vraag of je een H1-B visum kon aanvragen om te gaan werken voor een stichting in de VS. Dat zou betekenen dat in 21 dagen de complete aanvraag is ingediend, behandeld en goedgekeurd.

Als jij niet Renee86 bent, dan ben je dus inderdaad iemand anders, maar nog steeds roept zo'n snelle behandeling van een visumaanvraag, zeker een H1B visumaanvraag, sterke vragen op. Uitleg hoe je dat gelukt is zou zeker voor andere bezoekers van dit forum van zeer grote waarde zijn.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door Mrvanilla »

Opmerking moderator

Beste @Marla86 het lijkt er inderdaad op dat je twee accounts hebt. Dit is niet toegestaan volgens onze regels. Je kunt met een moderator contact opnemen om dit verder te regelen.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door Nagini »

Afhankelijk van de dealer kan het lastig of niet mogelijk zijn, maar waar een wil is is hier een weg (of dat dan goedkoper is dan een huurauto is een tweede). Officiele dealers zijn gebonden aan staats-specifieke wetten en verplichtingen, waardoor ze naar bepaalde dingen vragen, zoals een SSN of dat je een verzekering voor de auto gaat afsluiten. Op mijn NLse rijbewijs had ik bij sommige dealers geen problemen, terwijl andere dealers mij niet eens wilden laten proefrijden. Leningen voor de auto zul je waarschijnlijk ook niet voor elkaar krijgen op een visitors visa.

Maar als je op craigslist naar "used cars under 5000" zoekt zullen daar best 'gewone' mensen tussen zitten die voor cash geld weinig vragen zullen stellen (heck, een van de eerste listings is 'no title' wat betekent dat de auto niet geregistreert is en mogelijk gestolen...). Geen garanties, je kunt zo'n auto niet registreren op jouw naam zonder 'proof of residence' en waarschijnlijk ook maar moeilijk verzekeren. Dat zijn risico's die je kan nemen. Je kunt overleggen met de Amerikaan waar je bij gaat wonen of je de auto op hun naam/adres kunt laten zetten & verzekeren, maar dan nemen zij wel de legale risico's van je over. Houd er rekening mee dat als je een ongeluk krijgt met een onverzekerde auto, de kosten makkelijk in de honderd-duizenden euro's kunnen lopen hier, en je mogelijk ook medisch niet verzekert bent in dat geval.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door JeroenB »

JA recent een auto gekocht, heb geen SSN maar wel een ITIN nummer omdat ik ook een eigen woning heb in Florida waar we (helaas) maar zo'n 12 weken per jaar verblijven. Geen visa maar gewoon ESTA en heb gisteren bij de DMV mijn gepersonaliseerde licenseplate aangevraagd en heb nu een tijdelijk Florida kenteken tot mijn persoonlijke kenteken gereed is.

Ik heb de auto zelfs in Alabama gekocht en laten vervoeren naar Florida aangezien dat een fiks bedrag scheelde in de nieuwprijs.

Hou er wel rekening mee dat de verzekering met een NL rijbewijs duurder is dan na een jaar met een US rijbewijs, wij zetten de verzekering op hoge dekking als we in Florida zijn en terig naar minimale dekking als we in NL zijn, zo blijft de verzekering nog een beetje betaalbaar voor NL begrippen. Misschien in de komende zomervakantie eens kijken voor het Florida rijbewijs om dat te gaan behalen. :D
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door Disney-Golf »

JeroenB schreef:
27 apr 2022, 01:36
Misschien in de komende zomervakantie eens kijken voor het Florida rijbewijs om dat te gaan behalen. :D
Bespaar je de moeite, het is het niet waard…
Je krijgt, althans bij Progressive waarvan ik van uit ga dat je daar bij verzekerd bent, dezelfde korting door jaren schadevrij rijden.
Je “driving license” is enkel geldig gelijk met de stempels die in je paspoort staan en telkens je terug komt moet je naar de DMV voor een verlenging.
Florida resident korting krijg je ook als je utility bills op je naam kunt laten zien.
Plus… Een bekeuring kunnen ze niet aan je buitenlands rijbewijs vastpinnen maar wel aan je Amerikaans!
Bekeuringen maken je verzekering duurder in de V.S. dus beter met je Europees blijven rijden… 🤷‍♂️
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door JeroenB »

Ik begreep toch dat het aardig scheelt op de verzekering en je US rijbewijs moet je dan inderdaad elke keer vernieuwen maar dat langs de DMV gaan, nummertje kiezen en betalen en klaar.

Ken mensen die dit elk jaar opnieuw doen omdat ze op een toeristen visa reizen en het rijbewijs dan 6 maanden geldig is zodra ze hem vernieuwen nadat ze weer in de USA terug zijn om daar een aantal maanden te verblijven.

En gewoon zorgen dat je geen bekeuring krijgt :D

(Gelukkig is dat verzekering/bekeuring verhaal er in NL niet :D )
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door Disney-Golf »

Had mijn eigen auto reeds 5 jaar voor we permanent gingen wonen in Florida.
Ik dacht ook dat het ging goedkoper zijn maar het is het aantal jaren schadevrij rijden en alweer die credit score waar verzekeringmaatschappijen de kortingen op berekenen… 🤷‍♂️
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door MariekeH »

@Marla86 /@Renee86 :
Had je niet al een plan voor vervoer, dat je als onderdeel van je kostenoverzicht naar het consulaat hebt gestuurd? Wat was je plan, en waarom gaat dit niet door?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door Pete.Z »

Busted…..
Krijgen we vast hier ook geen reactie meer. :roll:
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Auto kopen in Amerika

Bericht door Disney-Golf »

Vermoedelijk niet…
Waarschijnlijk is *****86 in “het” vuistje aan het lachen nu? :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer