High school jaar na klas overslaan

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Kate123
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2022, 23:58
Aantal x V.S. bezocht: 1

High school jaar na klas overslaan

Bericht door Kate123 »

Haii,

Ik zit te denken om na mijn vwo examen een highschool jaar te doen naar de Verenigde Staten. Sommige sites geven aan dat dit niet kan na een diploma van vwo, sommigen zeggen er niks over en andere sites zeggen weer dat het geen probleem is. Ik heb groep 5 overgeslagen dus ik ben 17 als ik klaar ben met het vwo en is de leeftijd geen probleem naar mijn weten. Mijn ouders hebben er geen problemen mee, maar hebben zich er nog niet echt in verdiept.

Weten jullie of het makkelijker is om een highschool jaar te doen als je een klas hebt overgeslagen? En zoja welke organisaties zouden het best zijn? Of zou ik ook tijdens de middelbare kunnen in 5 vwo zonder dat ik studievertraging krijg?

Groetjess
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: High school jaar na klas overslaan

Bericht door hemmie »

Ik zou dit gewoon bij die organisaties navragen, die weten de huidige regels beter dan de mensen hier.
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: High school jaar na klas overslaan

Bericht door kastelke »

Zo'n 12 jaar geleden was het zo dat, als je het middelbaar onderwijs afgewerkt had, je niet meer een jaar aan een high school kon doen, zelfs niet als je 1 of 2 klassen overgeslagen had. Je moest het dan doen bijvoorbeeld vlak voor je laatste jaar in Belgie of Nederland.
Maar dat is al lang geleden, dus inderdaad, even contact opnemen met een organisatie (en misschien ook vragen naar waar op een website van de Amerikaanse overheid, je die info bevestigd kan zien. Want niet iedereen kent al de regeltjes, en kletst dan maar wat uit de nek.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer