Wat vragen ze tijdens een interview?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door mtl »

Misschien is er nog geen beslissing genomen.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door GJ »

Op het Viva forum heeft deze persoon óók twee topics geopend, maar daar heeft de gemiddelde bezoeker iets minder geduld. Daar is het al anderhalve week stil. Zeker nadat daar werd verwezen naar haar topics hier en in Facebookgroepen waarin dezelfde vragen blijkbaar ook al werden gesteld.

Ik ben inmiddels ook wel benieuwd hoe dit afloopt!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door IngridUSA »

Op Viva wordt ook verwezen dat er een ander topic was over een stichting in Amerika. Er ging bij mij gelijk een belletje rinkelen (en anders is het wel heel toevallig allemaal):
viewtopic.php?f=13&t=77871
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Hockey »

Wel allemaal een TS met 86 in de naam.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door mtl »

IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door IngridUSA »

Druk, druk druk. Zo heb je inderdaad geen tijd om adviezen te lezen en stukken in te sturen.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Hockey »

En ook daar hetzelfde patroon. Slecht lezen, halve informatie geven, later met nieuwe informatie komen die in het begin al gegeven had moeten worden en uiteindelijk niks meer laten horen.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Nagini »

Niet zo heel verwonderlijk dat er nog geen reactie is. Ik hoop namelijk dat de ts alles goed op een rijtje zet, onze adviezen nog eens goed doorleest, een overzichtelijk pakket van documenten maakt en dat dan opstuurt naar het consulaat. Dan duurt het een paar dagen voor dat pakket aankomt, en ook vast een paar dagen voor een medewerker het door kan kijken, waarna weer communicatie tussen de ts en het consulaat moet plaatsvinden. Hopelijk volgt dan een reactie in een bestaande post over de afloop van deze aanvraag, onder eigen naam, niet in een nieuw topic en zonder enorme quotes.

I houd mijn hart vast :roll: :lol:

De "stichting" die genoemd wordt zou wel eens het "Online ZZP" werk van deze TS kunnen zijn. Geen wonder dat ze onstelt was dat ze niet in de VS kon werken. Als haar verhaal echt "Ik ga bij de mede-bestuurder van mijn Amerikaans/Nederlandse stichting wonen waar ik voor die stichting ga werken terwijl ik een keer in de week een medische behandeling onderga" is, kan ik me voorstellen dat er veel vragen zijn... En snap ik ook niet waarom ze uberhaubt een B-visum riskeerde. Ben ook benieuwd wie er eigenlijk allemaal gaan. Is het alleen de TS (wel of niet gevaccineerd, wel of niet allergisch voor twee of meer vaccins), TS met partner (die wel of niet blijft) of TS met vriendin/lotgenoot/iemand van de stichting (die wel of niet gevaccineerd is?)? Of is de partner de ongevaccineerde vriendin? So many questions :lol:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Hockey »

Eens dat het tijd kost voordat het consulaat (?) kan reageren op de ingestuurde stukken, maar er had toch wel een berichtje kunnen komen met "de stukken zijn ingestuurd".
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Nagini »

Hockey schreef:
22 apr 2022, 18:27
het consulaat (?)
Ik ging er van uit dat de documenten naar het consulaat waar de 221g is uitgegeven moeten, wat inderdaad klopt. Dat is in dit geval Frankfurt geweest :) Sorry Hockey!
Laatst gewijzigd door Nagini op 23 apr 2022, 01:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Coyote »

Goh, wat is iedereen aan het speuren. :wink: Maar snap het wel. Iedereen heeft hier zijn/haar best gedaan om deze persoon te helpen en dan is het niet aardig om ineens een radiostilte in te lassen.
IngridUSA schreef:
22 apr 2022, 13:07
Er ging bij mij gelijk een belletje rinkelen (en anders is het wel heel toevallig allemaal):
viewtopic.php?f=13&t=77871
Er zijn wel overeenkomsten als je de tekst doorleest. Bij de Master moest ik mij ineens achter de oren krabben... :think: :scratch:

Overigens kunnen de Mods snel genoeg zien of iemand inlogt vanaf hetzelfde ip-adres met meerdere accounts. Dat is op zich al in strijd met de forumregels.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door IngridUSA »

Haha, quoten is ook tegen de regels. Nog een duidelijk aanknopingspunt dat al die namen 1 persoon zijn.
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Renee86 »

Hi mensen,

Ik heb mijn B1/B2 visum hoor! Het duurde even maar dan heb je ook wat.

Thanks voor alle adviezen hier
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door mtl »

Gefeliciteerd!
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Pepito »

Gefeliciteerd en bedankt voor de update!
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door IngridUSA »

Wat jammer vooral dat je ‘ervaringen’ nu niet deelt hier, zodat anderen er nog wat aan kunnen hebben. Ik had nog meer tekst maar die heb ik toch maar weer weggehaald.
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Renee86 »

@IngridUSA thanks!
Oh wil best ervaringen delen, geen onwil, maar hoe kan ik dat het beste doen en wat is informatie waar men hier wat aan heeft?
En hier in dit topic?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt dit topic gebruiken voor je ervaringen, dan weet ook iedereen wat er aan voorafgegaan is. He is aardig om stap voor stap te lezen hoe het proces uiteindelijk gelopen is. Hoe lang duurde alles, wat je je uiteindelijk aangeleverd, werden daar vragen over gesteld, etc etc.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Pete.Z »

Fijn dat het gelukt is! :thumbup:
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Renee86 »

Hi allemaal,

Ik deel hieronder graag mijn ervaringen

Een bureau in NL heeft mij begeleid in de Visum aanvraag. Zij hebben mij verteld welke documenten ik precies nodig had.
Op 14 april 2022 had ik mijn interview in Frankfurt (Amsterdam duurde veel te lang) en vanwege medische redenen konden ze een spoedafspraak voor me maken. Wat mij niet verteld was door het bureau, is dat ik ook een kostenoverzicht nodig had. Met een beetje logisch nadenken kun je je voorstellen dat zoiets nodig was - maar volgens hen was dit niet nodig...

Het interview duurde 5 minuten, nadat ik een uur ongeveer buiten in de rij heb moeten staan wachten. Tijdens het interview werd er behalve paspoort en invitation letter - ja hoor - gevraagd naar een kostenoverzicht en proof of ability to pay. Ik stond met mijn mond vol tanden. Ik heb daarna nog allerlei documenten moeten verzamelen en hebben ze toch nog goed werk gedaan voor me en alle brieven aangepast. De documenten hebben we op 22-4 verstuurd per mail.

Het duurde daarna ongeveer 4 weken voordat mijn visum was goedgekeurd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer