Wat vragen ze tijdens een interview?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Renee86 »

Hi allemaal

Wat zijn de vragen die je allemaal kan verwachten tijdens een B1/B2 visum interview, zowel bij de ambassade als bij de CBP officer?

Ik las dat ze ook nog al eens vragen of je leningen hebt genomen, is dat een probleem voor je aanvraag dan?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door mtl »

Dat is in jouw vorige topic "Wanneer visum afgewezen?" al uitgelegd. Lees met name het antwoord dat Pepito gaf goed door.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Hockey »

Zie hier.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door IngridUSA »

Nogmaals, als je alle visumgerelateerde vragen in dat eerste topic zet blijft alles bij elkaar. Dan kunnen mensen ook lezen wat de achtergrond van de vraag is en hebben ze een duidelijker beeld over de de situatie. Aan de antwoorden heb je dan ook meer.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Disney-Golf »

Ook bij deze “nogmaals”….
Ik snap heus bij deze je bezorgdheid maar met nog meer vragen in het forum te stellen ga je nog steeds geen garanties krijgen.
Sterker nog, het is geweten dat de C.B.P. websites in het oog houden.
Dus met constant nieuwe posts te plaatsen over hetzelfde topic in de hoop garanties te krijgen (niet dus!) ga je hetzelf moeilijker maken.
Ik/wij schreven het al eerder… Het is een “gunst” om een U.S. visum te krijgen en geen recht!
Dus “Keep your arms and legs inside the vehicle at all times and enjoy the ride” zullen we maar zeggen… :thumbup:
Bezoekers van “de” parken in Florida begrijpen zeker wat ik hiermee bedoel… 😜🤪
Relax, chill als je “legit” bent zal je de visum heus wel krijgen!
Heb je een “verborgen agenda” ga je problemen hebben maar dat kan enkel jij beoordelen, toch?🤷‍♂️
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Nagini »

Zoals al eerder gezegd hoef je niet steeds een nieuw topic te openen! Dat is handig want dan staat al je informatie bij elkaar ipv in aparte topics, waardoor je betere antwoorden krijgt :)

Belangrijk in het gesprek is het volgende:
1. Waarom heb je een B1 nodig en geen ESTA?

2. Kan je je lange verblijf betalen zonder te werken vanuit de VS? Hier zouden eventueel leningen ter sprake kunnen komen. Mensen nemen soms leningen om aan te kunnen tonen dat ze hun verblijf kunnen betalen. Maar een lening is geen gratis geld, en betekent dus dat je eigenlijk zelf niet genoeg had om je verblijf te kunnen betalen. Zeker een hoge lening als je weinig inkomsten en/of banden met Nederland hebt kan ook de indruk wekken dat je van plan bent te 'verdwijnen' zodra je de VS in bent om aan je verplichtingen in NL te ontkomen.

3. Kan je bewijzen dat je rederlijkerwijs weer terug naar Nederland gaat na je bezoek? Hier kan een lening zoals een hypotheek juist positief zijn; een koophuis is een voorbeeld van een mogelijke 'band met Nederland'.
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Renee86 »

Vreemd… ik heb dus een afspraak om 7.45 in Frankfurt terwijl de ambassade pas om 8.00 open gaat?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door mtl »

Inderdaad vreemd. Wat nu? Om 7.45 voor de deur staan en wachten tot die om 8.00 open gaat?
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Renee86 »

mtl schreef:
13 apr 2022, 21:51
Inderdaad vreemd. Wat nu? Om 7.45 voor de deur staan en wachten tot die om 8.00 open gaat?
Geen idee? Mij lijkt dat er iemand anders is die om 8 zijn of haar afspraak heeft?

Gaat mijn afspraak voorbij dus. Weet jij hoe dat werkt?

Vergeef me, dit is mijn eerste keer
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Pepito »

Gewoon op tijd en goed voorbereid er naar toe.

(Toen mijn vrouw in 2007 naar haar afspraak ging moest ze er volgens mij ook al voor openingstijd zijn. Er werd ook wat tijd gerekend voor binnenkomst en eerste controle (heb je een afspraaak, id en zo). Maar de precieze details weet ik ook niet meer, was trouwens niet in Frankfurt, maar het iets eerder moeten komen klinkt mij niet heel vreemd.)

En heel veel succes voor morgenvroeg!

Volgens mij wenst iedereen hier je het beste, en ook al kan het doorvragen, naar het juiste forum verwijzen etc. nog al eens kritisch overkomen het is allemaal bedoeld om je verder te helpen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Nagini »

Vaak wordt gevraagd eerder bij het consulaat te zijn omdat je eerst door de beveiliging etc moet. Ik kan me voorstellen dat de ambassade daarom een eerdere tijd neerzet dan de eigenlijke bezigheden beginnen. Heb je een spoedaanvraag gekregen (daar was over gesproken in een van je andere topics)? Dan kan het zijn dat ze je op een ongewoon moment hebben ingepland om tijd voor je vrij te maken. Ook kunnen de openingstijden nog afwijken (= anders zijn dan op de website) ivm corona, ik weet niet precies of er nog maatregelen in Duitsland zijn.

Gewoon voorbereid en op tijd zijn! Meestal is je interview toch niet precies op het moment van de brief (zie het als een doktorsbezoek; soms ben je stipt op tijd aan de beurt, de volgende keer moet je een uur wachten omdat er een of ander probleem of noodgeval was).
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Renee86 »

Hi allemaal,

Net mijn interview gehad. Ik moet nog aanvullende documenten aanleveren per mail.

Ze willen een inschatting van alle kosten
- behandeling
- hoe ga ik die behandelingen betalen
- reizen (ik denk ook van en naar behandellocatie)
- verblijf
- levensonderhoud

Ik weet niet hoe ik dit allemaal op papier moet zetten, ik heb natuurlijk nog geen ticket omdat ik niet weet of mijn visa wordt goedgekeurd.

Ik ben nu echt als de dood dat het wordt afgekeurd, want my life will be screwed als ik niet kan gaan.

Hoe ik de behandelingen ga betalen, ik heb al een proof of sponsorship laten zien dat mijn partner en mijn ouders mijn kosten dekken, maar kennelijk is dat niet genoeg? Wat willen ze dan weten? Willen ze dan een overzicht van mijn spaarrekeningen hebben ofzo? Ik weet niet wat ik nu moet, het is erop of eronder en dit mag gewoon niet afgewezen worden...

Wat nu? Heeft iemand tips?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Hockey »

Renee86 schreef:
14 apr 2022, 09:50
Ze willen een inschatting van alle kosten
- behandeling
- hoe ga ik die behandelingen betalen
- reizen (ik denk ook van en naar behandellocatie)
- verblijf
- levensonderhoud
Begin met in excel elke stap afzonderlijk op te schrijven. Per punt dat ze vragen een inschatting maken van de kosten. Daarna kan je hetzelfde doen met hoe alles betaald gaat worden.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door IngridUSA »

Vraag aan je behandelend arts(en) of zij een kostenraming kunnen verstrekken en geef aan dat het voor je visum aanvraag nodig is.
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Renee86 »

Hockey schreef:
14 apr 2022, 10:57

Begin met in excel elke stap afzonderlijk op te schrijven. Per punt dat ze vragen een inschatting maken van de kosten. Daarna kan je hetzelfde doen met hoe alles betaald gaat worden.
Kan je zo’n excel dan zo opsturen? Is dat wel genoeg bewijs? Heb nog geen ticket, hoe kan je de Uber kosten bewijzen?

En moet ik alle spaarrekeningen nu ook maar opsturen?

Komt dit vaker voor? En is er nog een kans dat het dan nog wordt goedgekeurd of kan ik er vanuit gaan dat het bekeken is?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Hockey »

Ze vragen een inschatting. Altahs dat zeg jij zelf. Dan kan je dus niet nu al de daadwerkelijke kosten met bonnetjes opsturen, maar wel wat jij zelf denkt dat de kosten zullen zijn.

Voor de rest heb ik geen antwoorden daar ik niet bij het gesprek was en geen idee heb wat er exact gezegd is.
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Renee86 »

Hockey schreef:
14 apr 2022, 11:07
Ze vragen een inschatting. Altahs dat zeg jij zelf. Dan kan je dus niet nu al de daadwerkelijke kosten met bonnetjes opsturen, maar wel wat jij zelf denkt dat de kosten zullen zijn.

Voor de rest heb ik geen antwoorden daar ik niet bij het gesprek was en geen idee heb wat er exact gezegd is.
Ja estimation is het.

Komt dit wel vaker voor?
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Renee86 »

IngridUSA schreef:
14 apr 2022, 11:02
Vraag aan je behandelend arts(en) of zij een kostenraming kunnen verstrekken en geef aan dat het voor je visum aanvraag nodig is.
Ja dit kunnen ze in een brief verwerken. Neem aan dat dat ok is?

Het is 1 groter bedrag en daarna een tarief per visit.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door mtl »

Renee86 schreef:
14 apr 2022, 11:03
Komt dit vaker voor? En is er nog een kans dat het dan nog wordt goedgekeurd of kan ik er vanuit gaan dat het bekeken is?
Ja het komt wel eens voor dat ze harde bewijzen willen zien. En hoe harder die bewijzen des te groter de kans op goedkeuring. Het is nu aan jou.
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Renee86 »

mtl schreef:
14 apr 2022, 11:40
Renee86 schreef:
14 apr 2022, 11:03
Komt dit vaker voor? En is er nog een kans dat het dan nog wordt goedgekeurd of kan ik er vanuit gaan dat het bekeken is?
Ja het komt wel eens voor dat ze harde bewijzen willen zien. En hoe harder die bewijzen des te groter de kans op goedkeuring. Het is nu aan jou.
Indien er om extra info wordt gevraagd - wordt zoiets vaker afgewezen dan toegewezen? Wat ze vragen kan ik in principe aanleveren. En neem genoeg geld mee
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer