Wat vragen ze tijdens een interview?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door biebyip »

IngridUSA schreef:
16 apr 2022, 08:10

Ga bij je reisverzekering na of je kunt verlengen en tot hoe lang.
Ik was degene die noemde dat je naar je zorgverzekering moet kijken. In je andere topic ook al. Reden; zorgverzekering dekt slechts de kosten van onverwachte medische hulp tot het bedrag dat het in Nederland zou kosten. Je reisverzekering (die je op wereld dekking moet zetten én waarop je soms moet aangeven dat medische kosten ook verzekerd zijn) doen de rest.
Maar. Dat is vaak gelimiteerd tot 60 of 90 dagen. Zoek dat goed uit.

Waarom is het handig om daar nu iets over in je document op te nemen? Je laat dan zien dat je voor de medische kosten volledig gedekt bent. Dus niet zozeer vanwege de premie, wel als een soort dekking voor die kosten.

Neem het advies van overzichtelijk maken ter harte. Inhoudsopgave met paragrafen, pagina’s nummeren enz. En blijf ademhalen. Als je het niet aandurft, vraag die advocaat. Klinkt als een succesvoller adres dan dat visum bureau.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door dirkmuis »

Volgens mij heb je inmiddels op diverse fora onder diverse namen dezelfde vragen uit staan.
Als je zo onzeker bent en moeite hebt de juiste informatie uit alle antwoorden boven water te krijgen, is het dan niet verstandig je te richten tot 1 informatiebron of in ieder geval minder i.p.v. juist meer?

80% van de vragen of meer kun je beantwoorden met logisch nadenken.
-In welke taal zal een Amerikaanse immigratiedienst nu documenten willen hebben........lijkt me niet
-Zou het voldoende zijn wanneer je ouders een goed gevulde spaarrekening hebben.......lijkt me niet of verklaren ze officieel (jaja in het Engels) dat jij dat vrijelijk zonder overleg kunt inzetten / opmaken
-Dekking van zorgkosten, tja de zorgverzekeraar dus. Wat dekken ze en wanneer.
-Budgettering, waar overnacht je, waar eet je, wat kost dat, medische niet gedekte kosten, vervoer, onvoorziene kosten
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Renee86 »

Klopt het trouwens dat 221g vaak vastloopt of maanden kan duren omdat niemand ernaar omkijkt?

Heeft iemand hier zelf ervaring mee?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door mtl »

Zolang jij niet levert wat er gevraagd wordt dan kan het lang duren, ja! Je wilde volgende maand al vertrekken?
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Renee86 »

Ze zijn vandaag gesloten dus kan morgen alles opsturen
Heb jij hier ervaring mee dan?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door IngridUSA »

dirkmuis schreef:
17 apr 2022, 19:40
Volgens mij heb je inmiddels op diverse fora onder diverse namen dezelfde vragen uit staan.
Ik heb het ook gezien.

Maar waarom nou morgen pas insturen? Elke dag die je langer wacht levert extra vertraging op. Dit komt dan toch echt door jou zelf.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door dirkmuis »

Je stelt steeds alleen maar (nieuwe) vragen, zie ook het andere forum. Zijn de antwoorden wel hetgeen je zoekt? Lees je ze wel en ga je ook op onderzoek uit aan de hand ervan.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Hockey »

Renee86 schreef:
18 apr 2022, 08:29
Klopt het trouwens dat 221g vaak vastloopt of maanden kan duren omdat niemand ernaar omkijkt?

Heeft iemand hier zelf ervaring mee?
Ik heb je al meerdere malen geadviseerd om je alleen nog maar druk te maken over zaken waar je zelf invloed op hebt. En wat doe jij? Nog meer zaken vinden om je druk over te maken, maar vooral niet de gevraagde stukken insturen. Zoek het maar uit, ik ben er nu echt volledig klaar mee.
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door biebyip »

Je maakt je echt te druk om de verkeerde dingen, waardoor je de belangrijke zaken uit het oog verliest. Ze hoeven toch niet open te zijn om in te sturen?
En dan vergeet ik even dat tweede paasdag volgens mij iets typisch Nederlands is, waar Amerikanen echt geen bank holiday van hebben gemaakt.

Het enige wat jou moet bezig houden is of je alles hebt doordacht en je kunt aantonen dat je genoeg geld beschikbaar hebt. Zomaar een blanco cheque van je ouders krijgen is best bijzonder, en ik zou echt luisteren naar wat hier wordt gezegd over hoe je dat kunt aantonen.

Voor de rest; het helpt je niet als je elke scheet die iemand ooit dwars zat, oppakt en bekijkt of je er iets mee moet. Houd je aan wat de vraag; aantonen dat je voldoende middelen hebt om gedurende de genoemde periode jezelf te bedruipen. Die vraag zo goed mogelijk beantwoorden, daar heb je invloed op. De rest veel minder.

Zal je vast ook helpen in je herstelproces, om je focussen op dat wat belangrijk is ipv overal op in te vliegen.
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door MariekeH »

Renee86 schreef:
18 apr 2022, 08:29
Klopt het trouwens dat 221g vaak vastloopt of maanden kan duren omdat niemand ernaar omkijkt?
Een 221(g) kan van alles betekenen; het is wat je krijgt van een consulaat als er belangrijke informatie ontbreekt in je visumaanvraag waardoor er geen beslissing kan worden genomen. In jouw geval is heel duidelijk wat er ontbreekt, en als je dat aanlevert dan zal er waarschijnlijk vrij snel een beslissing worden genomen. In andere gevallen, vooral bij immigrant visas, kan het bijvoorbeeld gaan om extra background checks. Dat kan maanden en soms jaren duren, niet omdat niemand ernaar omkijkt, maar omdat background checks in sommige landen (denk bijvoorbeeld aan Pakistan) heel lang kunnen duren.

Houd alsjeblieft op met googlen en er allerlei zaken bij te halen die voor jou niet van belang zijn. Jouw visumaanvraag is echt heel eenvoudig. Er is duidelijk aangegeven wat er ontbreekt, dus stuur dat gewoon in. Tijdens al die dagen die jij gewacht hebt, hebben anderen al wel hun informatie ingestuurd, waardoor hun aanvragen eerder behandeld zullen worden dan die van jou.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Disney-Golf »

Hockey schreef:
18 apr 2022, 12:58
Zoek het maar uit, ik ben er nu echt volledig klaar mee.
Je hebt het nog lang volgehouden @Hockey !
Bij was het al halverwege pagina 3 al duidelijk…
“Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil?” :mrgreen:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Hockey »

Disney-Golf schreef:
18 apr 2022, 22:46
“Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil?” :mrgreen:
Dat gezegde kende ik nog niet. Dank je.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Pete.Z »

Respect voor het geduld…..
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Pete.Z »

En ons nu in spanning laten, the horror!

Ik hoop dat alles is gelukt, benieuwd of we nog een uitslag te horen krijgen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door IngridUSA »

Op een ander forum zijn onder een andere naam nog een paar vragen gesteld, maar ook daar nu al 2 dagen radiostilte.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door GoBucks »

welk ander forum?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Hockey »

GoBucks schreef:
22 apr 2022, 00:40
welk ander forum?
Je stelt de vraag die vele hebben.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door mtl »

Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Hockey »

Dank je.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat vragen ze tijdens een interview?

Bericht door Pete.Z »

Ook daar laat ze (?) niks meer van zich horen, jammer, veel mensen proberen echt te helpen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer