Wanneer visum afgewezen?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Wanneer visum afgewezen?

Bericht door Renee86 »

Hi,

In welke gevallen wordt een visum eigenlijk afgewezen? Ik heb mijn B1/B2 visum interview volgende week voor een verblijf van max 6 maanden, maar ben echt als de dood dat het afgewezen wordt. Ik heb wel al mijn documenten goed op orde
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wanneer visum afgewezen?

Bericht door Pepito »

Wat ik uit eerdere topics hier op het forum heb begrepen is dat niet altijd duidelijk, en soms ook lastig om die duidelijkheid te krijgen.

Maar kort door de bocht lijkt het om het volgende te gaan?
  • Heb je een goede reden voor het visum, en waarom kan het niet onder het VWP?
  • Is er voldoende vertrouwen dat je weer terug gaat na verloop van tijd, wat is je binding met NL?
  • Kan je in de VS in je levensonderhoud voorzien en wordt je geen kostenpost voor de VS?
    Kan dit, als het niet om een werkvisum gaat, zonder dat je in de VS gaat werken? (Dus ook niet remote.)
Volgens mij heb je, aan je berichten in overige topics te zien al redelijk uitgezocht of het niet toch onder VWP kan, dus ik hoop dat de visumaanvraaag verstandig is.

Veel succes en ook sterkte voor je behandeling en verblijf.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wanneer visum afgewezen?

Bericht door mtl »

In het vorige topic is alles uitgelegd. Als je je zaken op orde hebt en alles goed kan onderbouwen dan heb je weinig te vrezen. Succes alvast!
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Wanneer visum afgewezen?

Bericht door Renee86 »

mtl schreef:
08 apr 2022, 17:10
In het vorige topic is alles uitgelegd. Als je je zaken op orde hebt en alles goed kan onderbouwen dan heb je weinig te vrezen. Succes alvast!
Thankss
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wanneer visum afgewezen?

Bericht door IngridUSA »

Je hoeft niet telkens een nieuw topic te openen. Deze vraag had je in je bestaande topic over je visumaanvraag kunnen stellen. Maar ik zie dat je al snel een interview hebt! Dat is knap geregeld 👍🏼
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Wanneer visum afgewezen?

Bericht door GoBucks »

Ze willen zeker weten dat je na je bezoek weer vertrekt Kun je ze daarvan overtuigen, prima. Zo niet dat jammer.
Wettelijk moeten de Amerikaanse ambtenaren er van uit gaan dat iedereen die een visum aanvraagt permanent naar Amerika wil komen. Het is aan de aanvrager om het tegendeel te bewijzen.... bijvoorbeeld banden met Nederland (huis, werk, familie, school, etc.).
Als je dat kunt bewijzen, dan financien. Hoe ga jij een verblijf van 6 maanden betalen? (geen vraag van mij naar jou, maar dat wil de ambasade weten)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer