Met justitieel verleden reizen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
compadre
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2022, 12:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Met justitieel verleden reizen

Bericht door compadre »

Hallo,

Ik heb al verschillende malen over dit topic gelezen maar heb toch nog een vraagje. In 2000 werkte ik als beveiligingsbeambte en vroeg een collega [hij werkte op dat moment niet meer in de surveillance afdeling] mij tijdens de dienst de sleutels van een bedrijf zodat hij snel die controle kon doen zodat we rond middernacht konden pauzeren. Fatale fout want hij stal 4 laptops.
Alhoewel de politie alleraardigst tegen mij was en zei dat ik keihard genaaid was, was ik het ermee eens dat het toch mijn volledige verantwoordelijkheid en ook dus nooit de sleutels had mogen afgeven.{Schaamde mij dood] Logisch dus dat ik moest voorkomen.
Vonnis was 36 uur dienstverlening in maart 2001. In 2011 vroeg een vriend die een eigen beveiligingsbedrijf had, mij enkele uren per maand voor hem te werken. Inmiddels had ik een leuke baan maar een paar uur in de Security leek mij wel leuk. Ik kreeg mijn pasje zonder problemen van de politie en vertelde aan de verantwoordelijke het verhaal over mijn uitglijder, maar ze kon helemaal niets vinden.
Het is nu 2022 en las net dat er een bewaartermijn is van 20 jaar. Ik heb verder nog geen bekeuring gehad en ben een 50'er met een keurige kantoorbaan.
Ik wil in het najaar 2 weekjes naar familie aan de oostkust en las over de mogelijke problemen. Ik wil eigenlijk niet liegen op een ESTA, maar las ook dat als ik een visumaanvraag doe, het mogelijk is dat ze ook afwijzen omdat ze geen inkijk hebben in het strafregister en dus niet weten wat er van mijn verhaal klopt.

Questions Questions.....

Ik las onlangs dat ze de vingers scannen..... en ik las dat bij de paspoortscan in de USA [bij verleden] een kruisje achter je naam te zien is waardoor ze weten dat je een verleden hebt ook al kunnen ze het niet inzien. Het liefst ga ik dus voor het visum en met de billetjes bloot, maar ik twijfel nu. Sommigen zeggen alles nee invullen op het ESTA met het gevaar dat ik eruit gepikt wordt. Mijn reisgenoot is familie en Marechaussee en ik zou mij werkelijk doodschamen.

Bedankt voor eventuele adviezen.
Laatst gewijzigd door compadre op 30 mar 2022, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Met justitieel verleden reizen

Bericht door Bushmaster »

Vonnis was 36 uur dienstverlening in maart 2021. In 2011 vroeg een vriend die een eigen beveiligingsbedrijf had, mij enkele uren per maand voor hem te werken. Inmiddels had ik een leuke baan maar een paar uur in de Security leek mij wel leuk. Ik kreeg mijn pasje zonder problemen van de politie en vertelde aan de verantwoordelijke het verhaal over mijn uitglijder, maar ze kon helemaal niets vinden.
Kan wel kloppen dat ze in 2011 niets vinden over je uitglijder in 2021, tenzij ze een tijdmachine hadden.

Over welke vraag in de Esta procedure maak je je druk?
ESTA eligibility questions

-Do you have a physical or mental disorder; or are you a drug abuser or addict; or do you currently have any of the following diseases (communicable diseases are specified pursuant to section 361(b) of the Public Health Service Act): Cholera, Diphtheria, Tuberculosis infectious, Plague, Smallpox, Yellow Fever, Viral Hemorrhagic Fevers, including Ebola, Lassa, Marburg, Crimean-Congo, Severe acute respiratory illnesses capable of transmission to other persons and likely to cause mortality.
-Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority?
-Have you ever violated any law related to possessing, using, or distributing illegal drugs?
-Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
-Have you ever committed fraud or misrepresented yourself or others to obtain, or assist others to obtain, a visa or entry into the United States?
-Are you currently seeking employment in the United States or were you previously employed in the United States without prior permission from the U.S. government?
-Have you ever been denied a U.S. visa you applied for with your current or previous passport, or have you ever been refused admission to the United States or withdrawn your application for admission at a U.S. port of entry?
-Have you ever stayed in the United States longer than the admission period granted to you by the U.S. government?
-Have you travelled to, or been present in Iraq, Syria, Iran, Sudan, Libya, Somalia or Yemen on or after March 1, 2011?


Ik las onlangs dat ze de vingers scannen..... en ik las dat bij de paspoortscan in de USA [bij verleden] een kruisje achter je naam te zien is waardoor ze weten dat je een verleden hebt ook al kunnen ze het niet inzien.
Ik zou iets minder op Feestboek lezen, en vaker de .gov websites. Immigrations maakt een "print" van je vingerafdrukken, meer niet. Immigrations kan ook je stafblad niet zien, als je dat al zou hebben.
compadre
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2022, 12:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Met justitieel verleden reizen

Bericht door compadre »

Bushmaster schreef:
30 mar 2022, 13:52
Vonnis was 36 uur dienstverlening in maart 2021. In 2011 vroeg een vriend die een eigen beveiligingsbedrijf had, mij enkele uren per maand voor hem te werken. Inmiddels had ik een leuke baan maar een paar uur in de Security leek mij wel leuk. Ik kreeg mijn pasje zonder problemen van de politie en vertelde aan de verantwoordelijke het verhaal over mijn uitglijder, maar ze kon helemaal niets vinden.
:thumbup: :lol: :lol: Inderdaad... moest dus 2001 zijn.

Misschien heb je gelijk. Ik ben heel voorzichtig want ik hou niet van afgaan in een dergelijke situatie.

Maar ik was wel aangehouden natuurlijk omdat ik betrokkenheid had door sleutels af te geven die ik in beheer had. Die collega had namelijk niets te zoeken bij dat bedrijf. Hij werkte nu bij een andere afdeling. Had hij niets gepikt, dan was er natuurlijk weinig aan de hand geweest.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Met justitieel verleden reizen

Bericht door Bushmaster »

Waar het ze bij immigrations om gaat is:

- kom je werk zoeken? >> wegwezen
- bestaat er een kans dat je het land niet meer uit gaat? >> wegwezen
- heb je ooit een "overstay" gehad? >> wegwezen
- serieuze strafblad? (moord drugshandel geweldplegingen......) >> wegwezen

Het zijdelings betrokken zijn bij het verduisteren van 4 laptops in het jaar 2000, daar lopen ze daar niet warm voor.
Dit "vergrijp" is ook op geen enkele wijze in te passen in 1 van de vragen op je Esta formulier.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Met justitieel verleden reizen

Bericht door Hockey »

compadre schreef:
30 mar 2022, 12:50
Ik las onlangs dat ze de vingers scannen..... en ik las dat bij de paspoortscan in de USA [bij verleden] een kruisje achter je naam te zien is waardoor ze weten dat je een verleden hebt ook al kunnen ze het niet inzien.
Waar heb je dit gelezen?
compadre
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2022, 12:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Met justitieel verleden reizen

Bericht door compadre »

Hockey schreef:
30 mar 2022, 14:26
k las onlangs dat ze de vingers scannen..... en ik las dat bij de paspoortscan in de USA [bij verleden] een kruisje achter je naam te zien is waardoor ze weten dat je een verleden hebt ook al kunnen ze het niet inzien.

Ik ga dit vanavond opsnorren en plaatsen!
compadre
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2022, 12:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Met justitieel verleden reizen

Bericht door compadre »

Bushmaster schreef:
30 mar 2022, 14:13
Waar het ze bij immigrations om gaat is:

- kom je werk zoeken? >> wegwezen
- bestaat er een kans dat je het land niet meer uit gaat? >> wegwezen
- heb je ooit een "overstay" gehad? >> wegwezen
- serieuze strafblad? (moord drugshandel geweldplegingen......) >> wegwezen

Het zijdelings betrokken zijn bij het verduisteren van 4 laptops in het jaar 2000, daar lopen ze daar niet warm voor.
Dit "vergrijp" is ook op geen enkele wijze in te passen in 1 van de vragen op je Esta formulier.
Ik ben al wat positiever gestemd! Bedankt alvast! :thumbup:
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Met justitieel verleden reizen

Bericht door Corv »

@compadre

Kennis van mij vergelijkbaar. Toevallig ook 2001 40 uur dienstverlening vonnis. Zij is inmiddels sinds 2014 elk jaar 1 of 2 keer in de V.S. op vakantie geweest (ex de corona periode) , geen probleem, maar ze heeft dit nooit gemeld bij de ESTA aanvraag. Het eventueel melden op de ESTA aanvraag is jouw keuze.
compadre
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2022, 12:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Met justitieel verleden reizen

Bericht door compadre »

compadre schreef:
30 mar 2022, 14:40
Hockey schreef:
30 mar 2022, 14:26
k las onlangs dat ze de vingers scannen..... en ik las dat bij de paspoortscan in de USA [bij verleden] een kruisje achter je naam te zien is waardoor ze weten dat je een verleden hebt ook al kunnen ze het niet inzien.

Ik ga dit vanavond opsnorren en plaatsen!


quote:
1s.gif
Op vrijdag 10 juli 2020 21:22 schreef MissGiraffe het volgende:


[..]

Ja maar dat waren wel serieuze dingen als inbraak e.d.
Dat weten ze in amerika niet, ze zien alleen een kruisje achter je naam.

A als jij liegt op je aanvraag, dan kun je rechtsomkeert maken, of je nou een klein vergrijp of een groot vergrijp op je naam hebt staan


quote:
14s.gif
Op vrijdag 10 juli 2020 21:15 schreef Kreator het volgende:

Niet aanvinken op je formulier dat je een aantekening hebt.
Als je dan binnenkomt krijg je drie vragen en kun je verder lopen.
dat had Patrick conjo van der Eem ook gedaan, die kon mooi terug naar Nederland :')
usa kan in de NL systemen kijken en ziet dat er aantekeningen in je strafblad zijn, ze zien alleen niet welke op het momemnt van binnenkomst, reden genoeg om je tegen te houden.

Ze weten overigens al dat ze je gaan tegenhouden voordat jij in NL op het vliegtuig stapt


2 reacties die ik op FOK forum vond. Maar weet niet of zij de juiste info hadden of maar iets van horen zeggen was. :wink:
compadre
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2022, 12:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Met justitieel verleden reizen

Bericht door compadre »

Corv schreef:
30 mar 2022, 16:19
@compadre

Kennis van mij vergelijkbaar. Toevallig ook 2001 40 uur dienstverlening vonnis. Zij is inmiddels sinds 2014 elk jaar 1 of 2 keer in de V.S. op vakantie geweest (ex de corona periode) , geen probleem, maar ze heeft dit nooit gemeld bij de ESTA aanvraag. Het eventueel melden op de ESTA aanvraag is jouw keuze.

Super bedankt! Ik begin al een idee te krijgen. :thumbup:
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Met justitieel verleden reizen

Bericht door Bushmaster »

compadre schreef:
30 mar 2022, 16:23
Niet aanvinken op je formulier dat je een aantekening hebt.
Als je dan binnenkomt krijg je drie vragen en kun je verder lopen.
Je moet vragen beantwoorden met ja of nee, je kan niet "aanvinken dat je een aantekening hebt" want die vraag bestaat niet in de Esta aanvraag.
Bij binnen komst krijg je niet "3 vragen", je krijgt net zoveel vragen als de immigration officer noodzakelijk acht. Dit gaat van "wat voor werk doe je?" tot "waarom hebben jullie zoveel vakantiedagen in Nederland?"
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Met justitieel verleden reizen

Bericht door Coyote »

compadre schreef:
30 mar 2022, 16:23
2 reacties die ik op FOK forum vond
Hier ben ik afgehaakt.... :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Neandertaler
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2022, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Met justitieel verleden reizen

Bericht door Neandertaler »

Ik raad je aan onderstaande artikel te lezen, geeft een goed beeld hoe 'digitaal naakt' wij eigenlijk wel niet zijn:

https://decorrespondent.nl/2675/dit-geb ... 5-b9f887ba
compadre
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2022, 12:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Met justitieel verleden reizen

Bericht door compadre »

Neandertaler schreef:
30 mar 2022, 17:54
Ik raad je aan onderstaande artikel te lezen, geeft een goed beeld hoe 'digitaal naakt' wij eigenlijk wel niet zijn:
Neandertaler schreef:
30 mar 2022, 17:54
Ik raad je aan onderstaande artikel te lezen, geeft een goed beeld hoe 'digitaal naakt' wij eigenlijk wel niet zijn:

https://decorrespondent.nl/2675/dit-geb ... 5-b9f887ba
Klopt idd. Mijn Britse vriend die elk jaar in L.A een congres bijwoont verbaasde zich erover dat Homeland Security precies wist in welk hotel en kamer hij gelogeerd had. Bizar eigenlijk.

https://decorrespondent.nl/2675/dit-geb ... 5-b9f887ba
Roland, dat begrijp ik best wel! :lol:

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik weet nu wel welke optie ik zal kiezen. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer