Visa aanvragen, waar?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Visa aanvragen, waar?

Bericht door Renee86 »

Hi,

Ik moet een visum aanvragen voor medische behandeling, maar ik ga in mei al...
Hoorde dat de wachttijden behoorlijk lang zijn overal. Doen ze ook aan spoedafspraken?

Eerst op ESTA reizen zou kunnen maar ik kan alleen niet na 3 maanden op en neer reizen vanwege mijn medische conditie. Ik weet ook niet in hoeverre zoiets daar ter plekke aangevraagd kan worden?

En als ik een Visa heb, maar ik moet langer blijven dan 180 dagen en ik kan door mijn medische conditie niet op en neer vliegen, kan ik het dan daar wel verlengen?

Iemand tips? Thanks!
Laatst gewijzigd door Renee86 op 13 mar 2022, 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Visa aanvragen, waar?

Bericht door mtl »

Dat zal via de ambassade moeten. En daarbij zal een afspraak voor een interview gemaakt moeten worden.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 490
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Visa aanvragen, waar?

Bericht door Nagini »

Volgens mij vallen medische procedures onder B2 visa. Dit is alleen nodig als je langer dan 90 dagen in de VS gaat verblijven. Een visa vraag je aan volgens de stappen van : https://travel.state.gov/content/travel ... sitor.html. Voor de afspraak kun je bijvoorbeeld ook de ambassade van brussel proberen, die hebben meestal een korter wachttijd. Verder vallen er slots open als mensen hun afspraak cancellen, en door dus regelmatig te kijken kun je soms een eerdere afspraak vinden.

"ter plekke aanvragen" kan niet meer sinds de 1800's. Ook zal de luchtvaartmaatschappij vaak bij het inchecken controleren of je een visum/ESTA hebt, want zij zijn verantwoordelijk voor de kosten om je terug te vliegen als je aan de grens wordt geweigerd.

In het geval van een medische behandeling die niet uitgesteld kan worden, en waarvan je kunt bewijzen dat een B-visum nodig is, zou je inderdaad kunnen proberen te mailen met de ambassade of ze je als 'emergency scheduling' alsnog sneller kunnen plaatsen. Houd er rekening mee dat ze erg druk zijn, en dat het misschien wat langer duurt om contact met ze te krijgen en te overtuigen.
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Visa aanvragen, waar?

Bericht door Renee86 »

Dankjewel! Dat helpt. Ik zag dat in Luxemburg de wachttijd korter is dan waar dan ook, 90 dagen, maar ik weet niet of dat dan max 90 dagen is, of dat je dan echt precies 90 dagen wacht? Brussel is 180 dagen...

Het zou zomaar kunnen dat ik langer dan 180 dagen blijf, dus ik weet niet je of je een visa wel kan verlengen als je daar bent? Of moet je gewoon naar een ander land dus zou je het in theorie ook in Canada kunnen doen? Ik zit met mijn gezondheid en mijn medische conditie laat het niet toe om zomaar heen en weer te vliegen.
Laatst gewijzigd door markro op 14 mar 2022, 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Visa aanvragen, waar?

Bericht door mtl »

Een B2 visum kan niet zomaar verlengd worden. Je kan het aanvragen maar of het toegekend wordt is een andere vraag.
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Visa aanvragen, waar?

Bericht door Renee86 »

Zelfs niet obv medische redenen met brief van behandelend arts?

Ik las dat je bij verlenging niet fysiek op de ambassade hoeft te verschijnen, klopt dat?
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Visa aanvragen, waar?

Bericht door GoBucks »

Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 490
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Visa aanvragen, waar?

Bericht door Nagini »

180 dagen is +/-6 maanden, dat is een erg lange periode om niet terug naar huis te gaan. Je kunt overleggen met het consulaat als je je B2 visum krijgt. Zover ik kon zien moet je de verlenging vanuit de VS aanvragen, want je hebt een geldige I94 nodig (dat is een document wat wordt aangemaakt als je de VS ingaat). Dit kan volgens de website online: https://www.uscis.gov/visit-the-united- ... -your-stay , maar meer dan deze pagina weet ik er ook niet van.

De aangegeven wachttijden zijn een indicatie. Het kan dus zijn dat de eerste mogelijkheid veel dichterbij is, bijvoorbeeld als een interview in de nabije toekomst wordt gecancelled om wat voor reden dan ook. Sommige ambassades/consulaten zijn wat makkelijker met het interviewen van buitenlandse cases, zoals bijvoorbeeld Brussel met Nederlanders. Houd er verder rekening mee dat Nederlandse documenten alleen worden geaccepteerd in landen waar het een officiele taal is. Als je bijvoorbeeld via Frankfurt gaat, moet er voor die documenten een Engelse vertaling zijn.
Laatst gewijzigd door Nagini op 15 mar 2022, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Visa aanvragen, waar?

Bericht door knaapje »

........180 dagen is 6 maanden,..............

Let op!!!
180 dagen is geen 6 maanden!!
Stel: mei tot en met oktober is bijv. is 184 dagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer