Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
DennisNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2021, 11:29

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door DennisNL »

dosa schreef:
01 mar 2022, 19:04
He Dennis, wat balen dat die emergency appointment niet werkt zeg. Dat was ook mijn plan B. Waarom kies je voor Frankfurt en niet voor Brussel, als ik vragen mag?
Ja, inderdaad balen van Amsterdam, maar gelukkig wel snel uitsluitsel gekregen. Kwam helaas ook niet in aanmerking voor een interview waiver, maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk waarom.

Voor een L1-visumafspraak in Brussel was de eerste mogelijkheid pas eind deze maand, terwijl Frankfurt al volgende week plek heeft voor non-residents. Ik woon op 5 minuten van de Duitse grens, dus het is wel iets langer rijden, maar niet heel veel langer (tip: vergeet je groene milieusticker niet).

Ik heb nu een afspraak gemaakt voor 16 maart i.p.v. volgende week vanwege een positieve coronatest (zul je net zien). Ga ook zelf onze vier paspoorten weer in Frankfurt ophalen, omdat de postroute via ons kantoor in München vermoedelijk te lang gaat duren en ik op 9 april echt weer naar de VS moet. Duimen!
S_Bauwe
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2022, 16:03
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door S_Bauwe »

dosa schreef:
02 mar 2022, 13:17
Ik durfde er totaal niet op te hopen, maar CEAC geeft vanochtend de status Issued aan. Ik kan mijn paspoort inclusief visum als het goed is ergens de komende 10 dagen terugverwachten.

Het is me volstrekt onduidelijk waarom mijn aanvraag wel is goedgekeurd en die van veel anderen hier niet. Mocht ik iemand nog kunnen helpen door details over mijn proces te verschaffen, dan doe ik dat graag. Maar ik denk dat ik gewoon geluk heb!
Hi Dosa,

Binnen hoeveel dagen had je uiteindelijk je visum terug? Bij mij staat de aanvraag nu ook op issued, sinds afgelopen vrijdag, dus ik wacht in spanning af.

Bedankt!
dosa
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door dosa »

Ha S_Bauwe, op 2 maart stond hij op Issued en op 4 maart kon ik hem al ophalen bij Mikropakket!
DennisNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2021, 11:29

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door DennisNL »

Vandaag L1 blanket-visumgesprek gehad in Frankfurt. Stukje reizen, maar zeker aan te raden. Ik stond na vier vragen en het betalen van de anti-fraud fee (kan alleen met creditcard overigens, geen reguliere bankpas) met een half uurtje weer buiten. Alles rond en hopelijk snel de paspoorten terug!
DennisNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2021, 11:29

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door DennisNL »

Paspoorten al na 2 dagen klaar, na het weekend ophalen!
DennisNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2021, 11:29

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door DennisNL »

Update: het visum van mijn dochter zat in het paspoort van onze zoon geplakt en andersom :shock: Direct na het ophalen geprobeerd om dit te laten herstellen, maar dit kon natuurlijk niet zonder afspraak. Na wat mailcontact heen en weer mag ik dus komende week terug naar Frankfurt en dan wordt het nog dezelfde dag opgelost, wel netjes met excuses overigens. Had gelukkig nog geen tickets geboekt want we gaan pas in de zomer, maar zo zie je maar...
krissy98
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mar 2020, 12:31
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door krissy98 »

Ik heb woensdag 06/04 mijn j1 interview in Amsterdam, mega spannend!
Marla86
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2022, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door Marla86 »

Dit is dus voor mensen die al eerder een visum hebben gekregen? Dit gaat dus alleen om het verlengen?
DennisNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2021, 11:29

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door DennisNL »

Als je in het verleden hebt gereisd op een ESTA, kun je onder bepaalde voorwaarden ook in aanmerking komen voor een interview waiver.
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door Vlinder72 »

Gisteren voor mijn dochter een J1 visum aangevraagd (exchange student highschool). Alle stappen doorlopen, betaald en toen kregen wij geen mogelijkheid om een afspraak te maken maar mijn dochter mag alles opsturen naar het consulaat. Dat hadden wij niet verwacht. Organisatie ook niet want deze optie stond er niet bij.

Wij gaan echter op 29 mei nog een paar dagen naar New York. Het lijkt mij te kort dag om nu alles op te sturen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Hoe lang duurde dit proces? Paspoort etc opsturen en weer retour ontvangen?

Ik denk dat wij anders maar even wachten met alle papieren, foto en paspoort opsturen tot wij weer terug zijn op 4 juni. Maken wij alles klaar zodat wij op 4-6 het alleen nog hoeven af te geven bij postnl. Als wij hadden geweten dat dit zou gebeuren hadden wij het visum wel wat later aangevraagd. Er staat gelukkig geen datum bij voor welke datum wij alles moeten opsturen. Dus iets later is vast ook wel goed.
ewoud
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2021, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door ewoud »

Ik ga inmiddels de 4e week in na insturen documenten (waiver).
De CEAC website staat nog op 'No Status', dus er staat niet eens dat documenten zijn ontvangen.
Het consulaat is niet bereikbaar via telefoon, alle mails zijn vooralsnog onbeantwoord.

Nieuwe baan start over 1 week.

Als iemand adviezen heeft hoor ik het graag.
Samt95
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2022, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door Samt95 »

Ik heb mijn documenten bijna 4 weken geleden gestuurd en ik start mijn nieuwe baan over 4 dagen..
Ik heb helaas ook nog geen reactie gekregen (op de website stond eerst 3 weken: no status, en sinds vorige week: application received).

@ewoud heb jij al iets gehoord?
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door Vlinder72 »

Op 4 juni heb ik alle papieren aangetekend opgestuurd voor een J1 visum. Sinds 10 juni staat er application received. Sindsdien zie ik niks veranderen. De papieren, paspoort en foto zijn in ieder geval aangekomen en nu maar hopen dat alles een beetje vlot in behandeling wordt genomen.

Als het lukt met een visawaiver dan is dat natuurlijk heel fijn maar met een interview weet je tenminste gelijk waar je aan toe bent. Nu moet je maar afwachten, ik heb geen idee wanneer wij het paspoort retour ontvangen en of dat dan met het visum is of dat ze toch alsnog een interview willen.
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door Vlinder72 »

De status in ceac is vandaag gewijzigd van application received naar administrative processing.

Er staat dat het wel 60 dagen kan duren. Dat hoop ik toch niet want mijn dochter gaat met een exchange programma naar Amerika en volgens mij vertrekt iedereen ergens eind juli / begin augustus.

Wij wachten maar weer af. Ik kan er toch niks aan veranderen.
Joostw
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 mei 2022, 23:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door Joostw »

Redvine schreef:
03 feb 2022, 16:30
Ik heb 17 februari gepakt omdat ik niet zeker weet of mijn paspoort de 10e al terug is vanuit Amsterdam.
Voor wat voor type visum ging je? En binnen hoeveel dagen kreeg je je paspoort met visum?

Groetjes,

Joost
Redvine
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2022, 14:31

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door Redvine »

@Joostw Ik heb een O1 visum. Ik had uiteindelijk mijn afspraak in Brussel verzet naar donderdag 10 februari omdat ik mijn paspoort al eerder had teruggekregen uit Amsterdam. Na mijn interview in Brussel kon ik mijn paspoort met visum daar vanaf dinsdag 15 februari ophalen, dus een kleine week.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 491
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door Nagini »

@Vlinder72 Administrative processing kan van alles betekenen, vandaar dat het lastig is daar een tijd aan te binden. AP is ook de status die je soms vlak voor het uitgeven krijgt, dus dat zou eventueel een goed teken kunnen zijn. Anders kan AP betekenen dat ze meer documenten willen zien (en dan duurt AP dus tot ze die documenten hebben), wat in jouw geval misschien een interview zou kunnen betekenen. Verder is AP ook de status die je krijgt als ze background checks aan het doen zijn.

Misschien goed om even contact op te nemen als er na een week niets veranderd is (baat het niet dan schaad het niet).
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door Vlinder72 »

Dank je wel voor je geruststellende woorden @Nagini

Je had gelijk. Vrijdag stond er administrative processing en vandaag issued. Mijn dochter heeft een J1 visum zonder interview gekregen. Geen idee waarom het haar gelukt is. Ze is 16 jaar, gaat via een organisatie naar amerika (highschool). Ze is op haar 12e op vakantie geweest in amerika op een Esta maar nog op haar oude paspoort. Ze kreeg een interview waiver en ze zijn akkoord gegaan met wat wij hebben ingevuld en opgestuurd (niks bijzonders gewoon waar ze om vroegen (originele exemplaren geen kopietjes).

Ik heb alle papieren netjes opgestuurd en in een hoesje gedaan met een gloednieuwe pasfoto op Amerikaans formaat.

Mocht iemand nog benieuwd zijn naar de tijdslijn. Zie hieronder.

Op 4-6 alles opgestuurd (aangetekend)
Op 7-6 aangekomen bij micropakket
Op 10-6 aangekomrn bij consulaat - application received
Op 24-6 status gewijzigd in administrative processing
Op 28-6 status gewijzigd in issued
Kiwi556
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2022, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Persoonlijk interview voor visum tijdelijk niet nodig

Bericht door Kiwi556 »

Hi,

Ik heb een tijdje geleden ook een visum aangevraagd zonder afspraak en deze is zojuist goedgekeurd. Het heeft mij erg veel stress bespaard om verhalen van anderen te lezen dus ik wil ook graag mijn verhaal delen om hier misschien ook iemand anders mee te helpen.
Ik heb een C1/D visum aangevraagd (crewmember in transit) omdat ik een aantal maanden ga werken op een cruiseschip. In 2018 heb ik al eens een J-1 visum gehad en ik ben een aantal keer op een ESTA naar Amerika gereisd.
Toen ik mijn visumaanvraag deed verbaasde het me dat ik alles kon opsturen, ik wist niet dat dit überhaupt een mogelijkheid was. Maar desondanks natuurlijk heel fijn dat het op deze manier kan om zo de lange wachttijden van interviews te vermijden. Ik zal hieronder even een tijdlijn plaatsen van mijn aanvraag.
6-7-22: Ik heb alle gevraagde formulieren verzameld en met mijn paspoort opgestuurd naar het consulaat
19-7-22: Tot nu toe stond er enkel 'no status' als ik checkte hoe het ervoor stond, maar deze dag veranderde dat in application recieved. (dit was en enorme opluchting omdat ik geen idee had of mijn aanvraag goed was aangekomen)
22-7-22: in de ochtend veranderde de status naar: Administrative processing en ongeveer twee uur daarna stond er ineens Issued.

Nu is het even afwachten wanneer mijn paspoort met visum thuis wordt bezorgd maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat spoedig zal zijn.
De hele aanvraag was wel echt een rollercoaster van emoties haha, ik heb toch wel even stress gehad of het allemaal wel goed zou gaan. Maar gelukkig kan ik waarschijnlijk in september naar Amerika! Mocht je vragen hebben, laat het vooral weten!
Dararashidi
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2024, 21:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Visa Amerika

Bericht door Dararashidi »

Ik ga in augustus met het bedrijf EF naar New York voor een taalreisprogramma van 4 weken, maar ik kan geen ESTA aanvragen, omdat ik na 2011 in Iran ben geweest. Ik weet niet welk visum ik moet aanvragen: een B2 of een F1. Ik heb een B2 aangevraagd, maar mijn interview is pas 2 weken voor vertrek. Kan ik het visum op tijd krijgen? Als een B2 niet geschikt is, dan annuleer ik het nu meteen en vraag ik een F1 aan. Moet ik dan ook lang wachten of krijg ik sneller een interview en eerder antwoord?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer