Aanmerking spoed voor M-1 visa?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Noob
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Aanmerking spoed voor M-1 visa?

Bericht door Noob »

Goedeavond allemaal!

Ik heb een beetje rond zitten neuzen op het forum maar ik dacht, laat ik voor de zekerheid toch nog een bericht plaatsen.

Lang verhaal kort ; ik ben aangenomen bij een vocational studies school in New York. Het is een programma van 3 maanden dat van start gaat in januari. Ik heb mijn I-20 ontvangen en ook mijn DS-160 op orde gemaakt. Ook heb ik allebei de kosten daarvoor betaald. Mijn vraag is dus of ik in aanmerking kom voor een spoedafspraak. De eerste en beste afspraak die ik heb staan voor het interview is op 13 december.

Ik weet dus niet of dit genoeg tijd is of niet voor het visa (waarvoor ik oh zo hoop het te krijgen) en wil een afspraak eerder inplannen vanwege voorbereidingen te kunnen treffen.

Ik hoor van jullie! :)

Groetjes
Nagini
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Aanmerking spoed voor M-1 visa?

Bericht door Nagini »

Mits het visuminterview goed gaat (i.e., geen missende documenten & je wordt goedgekeurd) is het printen van het visum in je paspoort een relatief straight-forward proces wat ook op het consulaat gebeurt. Waarschijnlijk krijg je binnen een paar dagen je paspoort terug met visa. Zelfs voor corona was het redelijk normaal dat je visuminterview maar een paar weken voor je vertrekdatum is.
Je kunt natuurlijk altijd proberen om een eerdere afspraak te krijgen, maar door corona en de backlog aan cases op dit moment schat ik je kansen daarop niet zo hoog in. Zeker voor emergency scheduling, je afspraak is ruim voor de geplande vertrekdatum.
Noob
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Aanmerking spoed voor M-1 visa?

Bericht door Noob »

Hi Nagini,

Erg bedankt voor je reactie!
Ik snap goed dat een eerdere afspraak em niet gaat worden.
Ik wou het zelf ook meer zodat ik, indien wordt afgewezen, nog een ander idee / backup zou kunnen verzinnen. Loop een beetje in de stress met of het wel goed zal gaan.

Maar zo te zien moet ik geduldig blijven en er gewoon voor gaan.
Dankjewel!
Laatst gewijzigd door markro op 25 nov 2021, 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer