Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
5 keer per jaar Toeristen visum
5 keer per jaar Toeristen visum
Ik heb een Amerikaanse vriendin in NY. Daardoor vlieg ik meerdere malen per jaar naar de VS. Toeval wil dat dit ongeveer elke drie maanden gebeurt, want ik ben student en ben ongeveer om de drie maanden twee weken vrij. Laatste keer dat ik daar was (weer bijna drie maanden geleden) werd ik op de grens geadviseerd om niet meer te komen. Ik heb altijd gewoon een toeristen visum en ik blijf nooit langer dan twee weken, maar ik heb het idee dat ze denken dat ik elke drie maanden het land uit ga om mijn visum te verlengen. Wat niet zo is. Kunnen ze me de toegang weigeren als ik over een paar weken mijn vriendin weer wil gaan bezoeken? Moet ik misschien een ander visum aanvragen?
Dank je wel
Dank je wel
Kom je naar de U.S. op een visa waiver of met een B2-visum? Niet dat het veel verschil zal maken. Men kan jou altijd de toegang weigeren, ook als met het visum alles in orde is, en tegen zo'n beslissing is geen beroep mogelijk. In jouw geval vreest men waarschijnlijk dat er sprake is van vestigingsgevaar. Er is geen visum voor studenten die meerder malen per jaar hun vriendin bezoeken. Je zult altijd met het probleem te maken hebben dat men het vermoeden heeft dat er grote kans bestaat dat je het land niet meer verlaat. Als je jong bent, is er maar weinig dat aan het moederland bindt. Je hebt daar geen gezin, waarschijnlijk geen vaste baan en geen eigen huis, zodat je bij definitief vertrek uit Nederland of Belgie maar weinig hoeft op te geven. Je kunt misschien twee keer per jaar komen, maar vijf maal is echt te vaak.
--john
--john
Neen, zulke uitzonderingen worden beslist niet gemaakt. Sterker nog, als men weet of vermoedt dat jij wil trouwen, en je hebt het vereiste visum niet, wordt het voor jou zelfs extra lastig het land in te komen. Men redeneert dan dat je geen gewone toerist meer bent, maar iemand die op een visa waiver wordt toegelaten en misschien niet meer, of niet op tijd, vertrekt.conz schreef:Met zo'n waiver. En er is inderdaad dat ik me daar ga vestigen. Ik ga namelijk met mijn vriendin trouwen. Daar moeten dan toch wel uitzonderingen voor zijn, zonder dat ik meteen een fiancee visa moet aanvragen?
Als je je te zijner tijd in de U.S. zou willen vestigen, moet je zeer voorzichtig zijn met de immigratiedienst. Het beste is hun adviezen en beslissingen klakkeloos op te volgen. Zorg ervoor dat je niet op de een of andere manier in het verkeerde systeem geregistreerd raakt, want dat kan later mogelijk grote problemen opleveren bij K-1- of I-130-procedures.
--john
Een gewaarschuwd mens telt voor twee
Als je het TOCH gaat proberen, neem dan bewijzen mee, dat je inderdaad in NL verbleven hebt (rekeningen, bank afschriften, etc...) voor 3 maanden. En vertel ze A.u.b. niet dat je naar je 'toekomstige' vrouw op bezoek gaat, maar gewoon naar 'a good friend'. (vooral als je op een vwp gaat)
Als je maar 2 weken blijft en dan weer 2-3 maanden weg gaat, zie ik echt geen problemen. De onbeschreven "rule of thumb" is dat je net zo lang uit de VS moet blijven als dat je binnen bent. Jij komt 2-3 weken binnen en bent dan 2-3 maanden weer in NL. Ik zie dus geen enorme problemen, maar........................... Jij bent al gewaarschuwd en ik weet niet of er aantekening zijn gemaakt, etc.. daarom mijn eerste regel.
Richard
Als je het TOCH gaat proberen, neem dan bewijzen mee, dat je inderdaad in NL verbleven hebt (rekeningen, bank afschriften, etc...) voor 3 maanden. En vertel ze A.u.b. niet dat je naar je 'toekomstige' vrouw op bezoek gaat, maar gewoon naar 'a good friend'. (vooral als je op een vwp gaat)
Als je maar 2 weken blijft en dan weer 2-3 maanden weg gaat, zie ik echt geen problemen. De onbeschreven "rule of thumb" is dat je net zo lang uit de VS moet blijven als dat je binnen bent. Jij komt 2-3 weken binnen en bent dan 2-3 maanden weer in NL. Ik zie dus geen enorme problemen, maar........................... Jij bent al gewaarschuwd en ik weet niet of er aantekening zijn gemaakt, etc.. daarom mijn eerste regel.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Wat zijn allemaal bewijzen dat ik in Nederland woon en leef. Ik ben een student, dus zou een brief van mijn school over het feit dat ik studeer goed zijn?rperre schreef:Een gewaarschuwd mens telt voor twee![]()
Richard
Weten zij niet na hoeveel tijd ik weer het land verlaat, ik moet me toch ook uitchecken uit het land met een speciaal visitors waiver form?
Mijn reisinformatie van de vliegtuigmaatschappij waar ik mee vlieg heb ik daar iets aan?(daarop kun je toch zien dat ik niet in de VS gebleven ben?
Dank je
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het gaat er hun niet om wat je in het verleden hebt gedaan, het gaat er hun vooral om dat zij jou als 'verdacht' zien om mogelijk illigaal in de VS te willen blijven. Ze weten ook wel dat een student die zoveel over-en-weer vliegt naar de VS, daar een liefje heeft. En dan heb je wel eens het risico dat die blijven hangen.conz schreef:Mijn reisinformatie van de vliegtuigmaatschappij waar ik mee vlieg heb ik daar iets aan?(daarop kun je toch zien dat ik niet in de VS gebleven ben?
In ieder geval zijn zij almachtig, en als ze je gewaarschuwd hebben, dan kan je er maar beter rekening mee houden want vandaag of morgen stap je binnen het uur nadat je uit het vliegtuig kwam al weer in, onverrichter zake terug naar huis.
zoek hier in het forum ook eens naar dat verlovingsvisum. Want misschien dat je sneller zal moeten trouwen dan dat je van plan bent...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bij zichzelf NEE niet voldoende, maar het kan helpen.conz schreef:Wat zijn allemaal bewijzen dat ik in Nederland woon en leef. Ik ben een student, dus zou een brief van mijn school over het feit dat ik studeer goed zijn?
Dat kan, maar daar gaat het niet om, lees wat kastelke al gepost heeft.Weten zij niet na hoeveel tijd ik weer het land verlaat, ik moet me toch ook uitchecken uit het land met een speciaal visitors waiver form?
Mijn reisinformatie van de vliegtuigmaatschappij waar ik mee vlieg heb ik daar iets aan?(daarop kun je toch zien dat ik niet in de VS gebleven ben?
Met een verlovingsvisum moet je volgens mij binnen een redelijk tempo gaan trouwen, ben je daar klaar voor?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ben er zeker van, voordat je in dat bootje springt?
Richard
P.S. MAAK JE STUDIE AF
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
UsaDutch
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: 5 keer per jaar Toeristen visum
Deze vraag is ook vele malen op ons forum gesteld. Je bent overgeleverd aan de grillen van de USCIS zoals blijkt uit verhalen. Lees daarom vooral dit stukje op ons forum; http://usadutch.com/forum/viewtopic.php?t=255 waaruit blijkt dat het juiste antwoord er niet is.conz schreef:Kunnen ze me de toegang weigeren als ik over een paar weken mijn vriendin weer wil gaan bezoeken? Moet ik misschien een ander visum aanvragen?
Dank je wel
Ik denk ook niet dat je een 6 maanden visum kunt krijgen voor deze redenen.
Trouwens een verloofden visum (K1) is geldig voor eenmalige toegang en dan zul je binnen 90 dagen moeten trouwen en wijziging van status aanvragen, het is dus geen heen en weer reis visum.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe vaker je komt, hoe groter de kans dat je op een gegeven moment niet meer weggaat en dus illegaal in de US gaat verblijven. Zo zien ze dat en daarom doen ze moeilijk. Deelname aan het visa-waiver programmas is een gunst die de US overheid verleent aan onderdanen van bepaalde staten - en deze gunst kan ieder moment ingetrokken worden als betrokkene daar aanleiding toe geeft - in de ogen van de immigratie-ambtenaar.
ik ben in 2006 in februari 3 weken geweest. in juni 2 weken geweest, in oktober 2 weken geweest en december-januari weer 3 weken geweest.
In oktober vroegen ze me wel wat voor werk dat ik deed en hoe het kwam dat ik vrij was. Maar na antwoord dat ik in de zomer geen vakantie had en dus nu wel was het voor hun voldoende en wensten ze me een prettig verblijf. In december werd er alleen gevraagd wat ik kwam doen. toen ik zei Disneyland was het goed.
Nu ga ik waarschijnlijk eind maart weer voor 1,5 week.
Maar als ik dat zo lees zou ik misschien toch eens een contract van het werk mee moeten nemen.. just in case.
er zit wel geen vast patroon in, maar you never know.
.
En inderdaad, het fiancee visum is maar tijdelijk en je moet binnen die tijd ook echt trouwen.
zoals al gezegd. je wilt niet graag aan de grens terug gestuurd worden
In oktober vroegen ze me wel wat voor werk dat ik deed en hoe het kwam dat ik vrij was. Maar na antwoord dat ik in de zomer geen vakantie had en dus nu wel was het voor hun voldoende en wensten ze me een prettig verblijf. In december werd er alleen gevraagd wat ik kwam doen. toen ik zei Disneyland was het goed.
Nu ga ik waarschijnlijk eind maart weer voor 1,5 week.
Maar als ik dat zo lees zou ik misschien toch eens een contract van het werk mee moeten nemen.. just in case.
er zit wel geen vast patroon in, maar you never know.
.
En inderdaad, het fiancee visum is maar tijdelijk en je moet binnen die tijd ook echt trouwen.
zoals al gezegd. je wilt niet graag aan de grens terug gestuurd worden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 19559 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-