Rekeningen openen, credit card en gsm.

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Maarten1
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 mei 2021, 17:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Rekeningen openen, credit card en gsm.

Bericht door Maarten1 »

Hallo,
We gaan enkele jaren in California wonen en zijn dus op zoek naar lokale rekeningen etc. Binnen enkele weken gaan we al eens om wat praktische zaken te regelen (hopenlijk een huis en creche 8) ).
Daar zullen we weliswaar veel vragen stellen, maar het leek me nuttig om hier als eens om feedback te vragen.

- We denken bij Wells Fargo een zichtrekening te openen. Gewoon omdat die een kantoor in de buurt hebben en de enige zijn waar we een afspraak vanuit BE kunnen bemachtigen.
Nu kijk ik naar hun verschillende formules en zie ik bij de tarieven bv
$ 15 per wire for incoming domestic
Interpreteer ik dit juist dat we voor elke overschrijving $ 15 moeten betalen? Dan kunnen we beter gelijk de duurste formule nemen ($ 25 per maand) want 2 overschrijving per maand zullen we wel doen, en dan neem ik nog niet het internationaal tarief.

Een savings account lijkt me weinig nut te hebben. Net als in BE zal dat niets opbrengen. :)

- Voor credit card hebben we gezien dat dit best is om ook 1 in de US te nemen voor al de rewards. We dachten voor de American Express Gold te gaan. We zullen 1-2 keer per jaar naar BE vliegen, dus een travel CC lijkt me niet zo nuttig.

- We dachten nu al een prepaid card te nemen (zonder abonnement, maar met opladen als dat bestaat) zodat we een nummer hebben dat we her en der kunnen opgeven. Kan je dat daar vinden bij bv Verizon en later het nummer behouden eens we er wonen en een abonnement zullen nemen?

Voilà, als jullie tips of feedback hebben, graag. :thumbup:
Bedankt!
Maarten
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Rekeningen openen, credit card en gsm.

Bericht door Nagini »

Van wat ik online heb gezien is het inderdaad heel duur om via je bank international wire transfers te versturen. Ik zit bij discover, en die rekent ook iets van 30$ per verstuurde transactie, maar niets voor inkomende transacties. Geld overmaken zoals we dat in Nederland doen is hier niet de norm, ze werken meer met hun credit cards of met cheques. Er zijn ook andere services die niet als 'wire transfer' tellen, bijvoorbeeld als je baas je salaris stort of als je een rekening betaald via Autopay is dat geen wire transfer en zijn er dus ook geen fees (dat ik kan zien).

Als je inderdaad van plan bent om meerdere keren per maand geld te wiren, zou je een 3rd party service kunnen overwegen. Paypall is hier bijvoorbeeld populair, en internationaal is er bijvoorbeeld Western Union of TransferWise. Dat is al snel goedkoper.

Voor het nummerbehoud; een snelle google leert dat dit bij Verizon mogelijk is: https://www.verizon.com/articles/how-to ... %20process.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Rekeningen openen, credit card en gsm.

Bericht door hemmie »

Overschrijvingen bestaan hier niet, je betaalt per check (kun je via online bankieren ook direct laten aanmaken en versturen, is soms makkelijker dan zelf een papieren check sturen). Utilities betaal je vaak met cc. Sommige dingen kun je wel laten afschrijven via ACH. En dan zijn er Zelle en Venmo, ook handig en gratis.

Een reguliere credit card aanvragen zal nog lastig zijn zonder credit score, maar via je bank kun je beginnen met een secured credit card. Zo zijn wij ook begonnen,bij Bank of America, na 6 maanden werd het automatisch een reguliere cc,en limiet werd toen ook snel steeds meer.

Wij hebben al jaren een prepaid abonnement bij AT&T (want goedkoper dan een regulier abonnement), maar dus geen ervaring met saldo dat je kunt ophogen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rekeningen openen, credit card en gsm.

Bericht door Galapogos »

Dat concept van een ‘prepaid abonnement’ is iets dat we hier in Nederland (en wellicht ook in België) geloof ik niet kennen, dus misschien is wat uitleg wel handig:

Zo’n prepaid simkaart kun je overal kopen. Je activeert op die simkaart vervolgens een bundel voor (bijvoorbeeld) onbeperkt bellen en internetten. De kosten van die bundel worden dan automatisch iedere maand van je prepaidtegoed afgehaald. Mits er voldoende tegoed is natuurlijk. Volgens mij kun je ook wel instellen dat dat tegoed automatisch wordt opgewaardeerd vanaf bijvoorbeeld je creditcard.

Op het moment dat er niet genoeg prepaidtegoed meer op de kaart staat om de maandelijkse bundel te vernieuwen, komt die automatisch te vervallen. De simkaart blijft dan actief, maar je kunt er dan niet meer onbeperkt mee bellen/internetten.

Als je gedurende een bepaalde tijd de prepaidkaart niet hebt opgewaardeerd met nieuw tegoed zal de simkaart uiteindelijk niet meer werken. Zo werkt het in ieder geval bij AT&T.

Ik woon niet in Amerika ofzo, maar neem als ik naar de VS ga voor vakantie altijd zo’n prepaidkaart met een maandelijkse bundel. Ik moet alleen wel iedere reis een nieuwe simkaart kopen, omdat ik er niet vaak genoeg kom om die simkaart actief te houden. Dan zou ik er meer geld op moeten zetten dan ik nodig heb…
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Rekeningen openen, credit card en gsm.

Bericht door Tipsy_1 »

Toen wij 2.5 jaar geleden verhuisden is onze "enige fout" geweest niet op ons kennismakingsbezoek al een Amerikaans GSM nummer te regelen. Achteraf gezien hadden we toen een prepaid moeten nemen.
Wij zijn toen op die zelfde trip (dat was een maand voor onze verhuis, visum was nog niet rond) ook Bank of America binnengelopen met 10.000 cash om op een rekening te zetten en met een relocation letter van mijn werkgever. Aan de hand daarvan kregen we een visa kaart (ik denk dat dat zo'n debit kaart was die VISA noemde maar was OK genoeg om vanalles te beginnen regelen- de echte VISa kaart ging per post en daarvoor had ik een adres nodig en gebruikte ik dat van mijn werkgever).

Eenmaal verhuisd was het moeilijkste te regelen een GSM abonnement omdat je voor alles wat je wil in de US de volgende dingen nodig hebt:
- een GSM nummer (zeer belangrijk hier)
- een Social security nummer (wat je dus pas na verhuis krijgt)
- credit card (die ik dus had)

Al bij al was alles wel in een paar dagen na verhuis geregeld. :thumbup:
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Rekeningen openen, credit card en gsm.

Bericht door dutch_in_seattle »

Qua mobiele telefoon zou je ook kunnen denken aan iets als Mint Mobile. Daar betaal je bijvoorbeeld $15 per maand voor onbeperkt bellen en sms'en binnen de V.S. en 4 GB data (of $20 voor 10 GB of $25 voor 15 GB of $30 voor onbeperkt data). Dan kun je dus voor $180 per jaar klaar zijn. Werkt als 'n speer. Mijn vrouw heeft ook Mint Mobile. (Zou ik zelf ook gedaan hebben, maar mijn telefoonabonnement wordt door m'n werk betaald.)
Mobiele abonnementen bij de reguliere aanbieders in de V.S. als AT&T, T-Mobile en Verizon zijn over het algemeen veel duurder dan in Nederland.

Om met Nederland te bellen gebruik ik zelf Rebtel. Voor $10 per maand kan ik daarmee onbeperkt met Nederland bellen, zowel vaste lijnen als mobiele nummers. Er zijn allerlei andere aanbieders, maar mij bevalt Rebtel het best.

Om het heel gemakkelijk te maken voor mensen in Nederland om jou te bellen, kun je gebruikmaken van een doorschakeldienst, waarbij mensen in Nederland een lokaal nummer bellen (tegen lokaal tarief), dat vervolgens naar jou mobiele nummer in de V.S. wordt doorgeschakeld. Ik gebruik zelf TollfreeForwarding.com, maar er zijn legio andere aanbieders. Mijn Nederlandse nummer is een 085-nummer, dat in Nederland niet gebonden is aan bepaalde plaats, maar je kunt ook kiezen voor nummers uit allerlei Nederlandse plaatsen. Zie deze pagina. Kost $4 per maand, maar dat is het me zeker waard. En daarnaast heb je uiteraard ook bellen via Skype, etc.

Legio mogelijkheden tegenwoordig!

Heel veel succes!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gast

Re: Rekeningen openen, credit card en gsm.

Bericht door Gast »

Tegenwoordig kun je ook prima bellen via Whatsapp, Skype of FaceTime (nu nog alleen voor iphones en andere Apple devices, maar komt ook naar Android).

Dit bellen gaat via je mobiele netwerk, maar kan ook via WiFi. Er zijn verder geen internationale kosten voor deze gesprekken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer