Visa aanvragen via Brussel

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Ondernemer
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2021, 13:46
Aantal x V.S. bezocht: 20

Visa aanvragen via Brussel

Bericht door Ondernemer »

Weet iemand of je als Nederlander, een Visum kan aanvragen via Brussel? of rechtstreeks in Amerika? Dit ivm de lange wachttijd in Nederland
alissav
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2021, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Visa aanvragen via Brussel

Bericht door alissav »

Brussel accepteerde een paar weken geleden geen buitenlanders ivm de hoge vraag/ beperkte bezetting ivm covid. Ik heb het ook al geprobeerd..

Ik had uiteindelijk geluk en heb een afspraak in Amsterdam kunnen maken. Wellicht dat Berlijn ook zou kunnen als jij minder geluk hebt in Amsterdam.
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Visa aanvragen via Brussel

Bericht door goState »

Alleen door corona was het niet mogelijk. Normaal geen enkele probleem. Tip om corona te omzeilen 2 weken naar Curaçao en daar vandaan vertrekken.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Visa aanvragen via Brussel

Bericht door Nagini »

In principe maakt het niet uit in welk land je bij een amerikaans consulaat een visum aanvraagd, mits je de juiste documenten in het engels of de lokale taal hebt. In de praktijk willen buitenlandse Ambassades door Covid geen niet-inwoners van het land verwerken; ze komen mensen te kort om de werklast die ze nu al hebben weg te werken. Woon je in Belgie of een ander land, of heb je sterke banden/een tijdelijk adres daar? Dan valt nog te proberen of je de lokale ambassade alsnog kunt overtuigen. Anders kun je eventueel consulaten verder weg proberen, elders op het forum heeft iemand een afspraak in roemenie kunnen krijgen. Het consulaat in Belgie zal op dit moment heel veel Nederlanders krijgen die op een vroegere afspraak hopen omdat Amsterdam al zo lang een backlog heeft.
Quarantiiiiiiine
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jul 2021, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Visa aanvragen via Brussel

Bericht door Quarantiiiiiiine »

Ik was degene die een afspraak had in Roemenië. Er komt wat bij kijken (paar keer over en weer), maar voor ons was het de moeite waard. Ons visa is hier goedgekeurd maanden voor we in Brussel zouden terecht gekund hebben.

We steunen hard op Ryanair hiervoor :)
Als je hieromtrent tips wilt, laat het dan zeker weten!

Je kan een account maken (ustraveldocs) en voor je een fee betaald (wat wel in Roemenië moet gebeuren) kan je reeds zien wanneer de eerstvolgende afspraak beschikbaar is.
paul2340
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2017, 02:37
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Visa aanvragen via Brussel

Bericht door paul2340 »

Ik ben ook benieuwd naar meer ervaringen van mensen die visa stamping via Brussel of andere landen hebben geprobeerd. Mijn afspraak voor een 'H1B stamping' werd vandaag nog geannuleerd door het Amerikaanse consulaat in Amsterdam - wellicht omdat ze teveel spoedeisende gevallen eerst willen behandelen.
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Visa aanvragen via Brussel

Bericht door MDeckers »

Ik weet alleen dat ze 5 dagen nadat wij ons visum in Bucharest hadden opgehaald, daar beslist hadden van geen buitenlanders meer toe te laten. Ik weet niet wat de huidige status is.
Wij waren desperate en hebben immens veel geluk gehad, maar ik wens het de stress niemand aan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer