E1 of E2 Visa

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Ondernemer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 20

E1 of E2 Visa

Bericht door Ondernemer »

ik wil in september naar de USA om daar een nieuw bedrijf(je) op te starten op het gebied van consultancy. Voorlopig ben ik de enige en eerste medewerker. Ik heb dan nog geen track record (facturen en omzet). Ik heb wel goede ideeen en contacten met US bedrijven die met mij willen samenwerken. Ik heb ook financiele midddelen achter de hand (100K). Weet iemand hoe haalbaar het is om dan een E1 of E2 Visa te krijgen?
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: E1 of E2 Visa

Bericht door Disney-Golf »

Alvast proficiat met je zin in ondernemen dat zien ze hier graag! :clap:
Maar… Als je alles nog moet opstarten zie ik je niet in september met een E1-E2 visum op zak al in de V.S. zijn.
Verder vermoed ik dat $100.000 als investering net iets te weinig gaat zijn, zeker indien mocht blijken dat dit inclusief je immigratie budget gaat zijn?
Je bent al snel $25.000 - $30.000 aan verhuis, huurwaarborg, waarborgen voor je utilities, een auto, etc. kwijt.
Financieringen ga je door je gebrek aan “credit score” niet krijgen waardoor je echt wel alles cash zult moeten gaan betalen. 🤷‍♂️
Dit maakt dat je eigenlijke investering nog maar $70.000 - $75.000 gaat zijn en dat gaat, vrees ik, te weinig zijn…
Heb je al eens contact opgenomen met een immigration lawyer of ga je alles zelf regelen?
Persoonlijk zou ik je dat laatste afraden omdat als je 1 punt of comma bent vergeten of op de verkeerde plaats hebt gezet dit wil zeggen dat je weer helemaal van voor af aan kan beginnen….
Succes alvast! :thumbup:
Ondernemer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Ondernemer »

Het budget is excl. emigratie, reizen, huisvesting etc (en dus helemaal bedoelt voor te investeren). Ik wil een VISA expert in de hand nemen. Als je nog een goede tip hebt, dan graag!
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Deze zijn alvast “echte” lawyers… :wink:
https://www.aila.org/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht